معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی که اواخر هفته گذشته از سوی استاندار، از مسئولیت خود عزل شده بود با دستور معاون سیاسی وزیر کشور به محل کار خود بازگشت.

 هم اکنون سیف‌الله مطلبی در اتاق خود مستقر بوده و فعالیت‌های خود را از ابتدای هفته آغاز کرده است.

استاندار خراسان شمالی چهارشنبه هفته گذشته در حالیکه مطلبی در مرخصی بوده، وی را از این مسئولیت برکنار و مدیرکل امنیتی استانداری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این معاونت معرفی کرد.

عزل مطلبی که از خانواده شهدا و دارای سوابق مدیریتی در سطوح وزارت کشور بوده در حالی انجام شد که وی برای سرکشی از ابوی خویش که پدر 2 شهید بوده به شهرستان عزیمت کرده بود.

وی حدود 10 ماه قبل سکانداری معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی را عهده دار شد.

 در پی برکناری معاون سیاسی امنیتی از سوی احمدی‌بیغش، معاون سیاسی وزیر کشور با ارسال نامه‌ای خواستار بازگشت مطلبی شد.

سید صولت مرتضوی در این نامه خطاب به احمدی‌بیغش آورده است: حسب گزارش‌های واصله در روز گذشته اقدام به عزل معاون سیاسی استاندار و انتصاب فردی به عنوان سرپرستی این معاونت کرده‌اید. این اقدام بدون هماهنگی با وزارت کشور صورت گرفته و خلاف مقررات و خارج از وظایف ذاتی استاندار است.

در نامه معاون سیاسی وزیر کشور اضافه شده است: لذا ضمن کان لم یکن نمودن ابلاغ سرپرستی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، ترتیبی اتخاذ فرمایید که سیف‌الله مطلبی به وظایف ذاتی خود در معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ادامه دهند.

بر اساس خبرهای واصله، وزیر جدید کشور و تنی چند از معاونان وزارتخانه نیز نسبت به این اقدام استاندار واکنش نشان داده‌اند.