جمعیت طلاب و فضلای عدالتخواه قم بیانیه مهمی را خطاب به رئیس جدید دفتر تبلیغات اسلامی نگاشته و تصریح کردند:موفقیت دفتر تبلیغات اسلامی در همراهی با نهادهای ریشه دار حوز و فاصله گرفتن از جریان های منحرف و شبه روشنفکری است.

نسخه ای از این بیانیه در اختیار این سایت قرار گرفته است که به شرح زیر است:

متاسفانه رئیس و اکثر اعضای هیئات امنای دفتر تبلیغات اسلامی بر خلاف بخشنامه رئیس وقت دفتر تبلیغات،مبنی بر عدم جابنداری از هیچ یک از کاندیداهای انتخابات دهم ،به حمایت علنی از کسی پرداختند که این روزها مردم انقلابی در اجتماعات میلیونی خود خواستار محاکمه و مجازات وی و همدست منحرفش به جرم وطن فروشی و بیگانه پرستی هستند.

پس از آغاز فتنه و علیرغم تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر موضع گیری شفاف خواص، اعضای هیئات امنای دفتر تبلیغات سکوت اختیار کرده و بر اثر فشار افکار عمومی با 5 ماه تاخیر در 10 آبان 1388 بیانیه ای را منتشر کردند که ای کاش همان سکوت را انتخاب کرده بودند.

در این بیانیه 9 نفره که اکثر اعضای آنرا هیئات امنای دفتر تبلیغات تشکیل می دادند طرفداران کاندیدای فتنه گر را نخبگان معتبر و طرفداران رئیس جمهور محترم را مردمان ایلیاتی،روستایی و حاشیه نشینان شهری معرفی کرده بودند و در همین بیانیه نیروهای حامی دولت و مخالف فتنه را«جریان کم تحمل و بی ظرفیت و برخوردار از دافعه ی حد اکثری و اهل تکفیر و تفسیق و تجسس و افترا»معرفی کرده.و به صورت بسیار کمرنگی از فتنه گران خواسته بودند که رای اکثریت را بپذیرند.و عجیب اینکه یکی از اعضای امضا کننده ی این بیانیه در پاسخ به خبرنگار در مورد علت تاخیر و سکوت چند ماهه بیان می دارد که ما نخواستیم با دادن بیانیه شائبه حمایت از یکی از دو جریان مطرح شود.

این در حالیست که در یک طرف ماجرا موسوی و کروبی و همه ی مهره های ضد انقلاب از گوگوش تا سروش و آمریکا و اسرائیل و در طرف مقابل ملت انقلابی ایران و و رهبری معظم آن قرار داشتند.بگذریم از 19 نشریه دفتر تبلیغات اسلامی که از آغاز فتنه تا کنون کوچکترین مطلبی علیه جریان فتنه و فتنه گران منحرف منتشر نکرده اند.

عجیب تر آنکه برخی از عناصر فتنه مانند سید ضیاء مرتضوی که هنوز به فتنه گری مشغولند به عنوان یکی از مدیران ارشد دفتر در حال فعالیت است و تا کنون مسئولین محترم دفتر تبلیغات هیچ واکنشی نشان نداده اند.

حال که با عنایت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب مدیریت این مرکز مهم به جناب حجت الاسلام و المسلمین واعظی واگذار شده است از ایشان انتظار می رود که ضمن برخورد با فتنه گران فعال در این مرکز، با فعالیت انقلابی چهره ی این مرکز مهم را که در نزد علماء و طلاب انقلابی مخدوش شده است را تنزیه نمایند.لذا توجه رئیس محترم و اعضای هیات امنا را به موارد ذیل جلب می نماییم:
1-مشروعیت و مقبولیت شما در گرو میزان تعقیب دغدغه های رهبر معظم انقلاب است و باید در عمل ثابت نمایید که به این دغدغه ها پای بند هستید که از مهمترین آنها بیزاری علنی از سران فتنه و حامیان اصلی آنها می باشد.

2-اگر چه شعار جذب حداکثری و دفع حد اقلی از شعارهای اساسی نظام اسلامی است اما این جذب به معنای سپردن پست های کلیدی دفتر به حامیان فتنه و برکنار شده های نهادهای رسمی حوزوی نیست وافراد شناخته شده ی جریان فتنه باید از مناصب مهم دفتر تبلیغات کنار گذاشته شوند.اگر چه استقلال حوزه مهم است اما نباید به همین بهانه دولت قانونی و خدمتگذار مورد بی مهری و حتی حمله ی بسیاری از مدیران این دفتر واقع شود.

3-متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از نیروهای ولایتمدار و انقلابی دفتر تبلیغات مورد بی مهری قرار گرفته اند که انتظار می رود درانتصاب ها، حامیان نظام اسلامی و نیروهای انقلابی مقدم شوند.

4-موفقیت دفتر تبلیغات اسلامی در همراهی با نهادهای ریشه دار حوز و فاصله گرفتن از جریان های منحرف و شبه روشنفکری است.متاسفانه حضور عناصر سکولاری مانند مصطفی ملکیان و شاگردان آنها در سالهای گذشته در نشریات و هیئات های علمی دفتر باعث رسوخ اندیشه های التقاطی به این مرکز مهم شده است که اعتراض بسیاری از بزرگان حوزه و برخی مراجع معظم را در پی داشته است.امید می رود نسبت به مقابله با این گونه اندیشه ها اهتمام جدی صورت گیرد.

امید است ریاست محترم و اعضای هیئات امنای جدید دفتر تبلیغات اسلامی با اقدامات سنجیده و مدبرانه به جبران مافات بپردازند و با اجتناب از اشتباهات گذشته اعتماد حوزه و علمای انقلابی را به این مرکز مهم تبلیغی باز گردانند که این بهترین پاسخ به حسن عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

و السلام علی من اتبع الهدی
جمعیت طلاب و فضلای عدالتخواه قم