آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی می‌گوید: احمدی‌نژاد در دولت دهم زاویه‌ای با ولایت پیدا کرد و برنامه قدرت‌محوری به وی دست داد، یک‌مرتبه همه مسائل را در شعاع قدرت خود دید، این موضوع حداقل در دید نخبگان نسبت به ایشان تردید جدی ایجاد کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ آیت الله سیداحمد علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد مقدس در بخشی از مصاحبه خود با تسنیم اظهار داشته: آقای احمدی‌نژاد خیلی قابل ارزیابی نیست، ایشان فردی است که سیاست را معاینه کرده و حرکات دولت دهم هم ثابت کرد که وی بیش از اینکه «فرد دینی» باشد، «فرد سیاسی» است و حال و هوای سیاست را زیر و زبر می‌کند، بنابراین براساس تحلیل‌ها نسبت به آینده سیاست، باید دید که ورود خواهد داشت یا خیر.

به هرحال باید گفت که ممکن است هنوز آقای احمدی‌نژاد نفوذی میان بخشی از مردم داشته باشد. بالاخره وی به‌عنوان رئیس‌جمهور در دولت های نهم و دهم خدماتی داشته که این خدمات برای مردم ملموس بوده و اثرگذاری خود را داشته است اما در دولت دهم به‌خاطر زاویه‌ای که با ولایت پیدا کرد و برنامه قدرت‌محوری که به ایشان دست داد و یک‌مرتبه همه مسائل را در شعاع قدرت خود دید، خیلی از مشکلات را به‌وجود آورد. این موضوع حداقل در دید نخبگان نسبت به ایشان تردید جدی ایجاد کرد.
اگر این تردید جدی در جامعه گسترش پیدا کند، طبیعی است که نمی‌تواند به‌عنوان مؤلفه سیاسی در کشور مؤثر باشد و به قدرت برسد، اما اگر درعین حال خدمات دولت فعلی نیز برای مردم ملموس نباشد و این خدمات نتواند نظر مردم را به خود جلب کند، طبیعی است که نفوذ احمدی‌نژاد زنده می‌ماند و اثر خود را می‌گذارد.
دولت فعلی تا به امروز ممکن است خدمات زیاد و فعالیت‌های مثبتی داشته باشد، اما آنچه مسلم است، این بوده که فعالیت‌ها و این عملکرد به‌جز در مسئله طرح تحول سلامت، در زندگی مردم ملموس نبوده است، مردم هم چیزی را قبول دارند که در زندگی‌شان ملموس باشد.
اینکه آمار داده و سخنرانی کنیم و شعار دهیم، در زندگی مردم تأثیر نمی‌گذارد. اما دولت های نهم و دهم خدماتی داشتند که مردم در زندگی خود لمس کردند حال اگر دولت فعلی خدماتی نداشته باشد و احساس مردم در داخل زندگی‌شان نسبت به خدمات دولت طوری نباشد که گذشته را فراموش کنند، طبیعی است که نفوذ سیاسی احمدی‌نژاد هم باقی خواهد ماند.(+)