دانشجویان با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا به دور ماشین رئیس جمهور حلقه زدند و نیروهای حفاظت هرچه زودتر ایشان را از محل دور کردند.

در همین بین لنگه کفشی از سوی عقب جمعیت که بیشتر آن ها را هوادارن دولت تشکیل میدادند پرتاب شد که ظاهرا به کسی برخورد نکرد.(البته مشخص نشد چه کسی لنگه کفش را پرت کرده است) و متاسفانه رسانه ها با تحریف اصل حرکت دانشجویان و نشان دادن آنان به عنوان نیروهای افراطی حواشی برنامه استقبال را بزرگنمایی کردند.

روز گذشته همزمان با بازگشت رئیس جمهور کشورمان جمعی از دانشجویان تهرانی با تجمع در فرودگاه مهرآباد در حالی که شعار نوشته هایی علیه دولت آمریکا را به دست داشتند خواهان تبیین دستاوردهای این اقدام از سوی رئیس‌جمهور شدند.

در این بین برخی از رسانه هایی که از بیت المال نیز ارتزاق می کنند با وارونه نشان دادن اصل حرکت دانشجویان حاضر در این مراسم تمام تلاش خود را بری افراطی جلوه دادن جمع حاضر نمودند و این امر تا جایی پیش رفت که به دانشجویان حاضر انگ پرتاب کفش را نسبت دادند و این موضوع به خبر اصلی شبکه هاب معاند همچون بی بی سی تبدیل شد. لذا یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع با ارسال متنی به پایگاه 598 به شرح اتفاقات رخ داده در تجمع روز گذشته دانشجویان و استقبال کنندگان از حجت الاسلام حسن روحانی پرداخته است که در ادامه می آید:

در آخرین ساعات روز جمعه حدود ساعت 11 شب درحالی که آخرین نشست خبری رئیس جمهور در سفر نیویورک برگزار شده بود خبری در رسانه ها منتشر شد که همه را متعجب کرد.خبر گفتگوی تلفنی 20 دقیقه ای اوباما و روحانی تبدیل شد به اولین خبر تمامی رسانه های خارجی و داخلی(البته به جز واحد مرکزی خبر!) تماسی که در ابتدا ادعا شد از سوی اوباما صورت گرفته اما پس از ساعاتی اعلام شد این تماس با درخواست طرف ایرانی حاصل شده است. تماسی که تمام دستاوردهای اولین سفر روحانی به نیویورک را زیرسوال برد. و علتی شد برای حوادثی که ظهر روز شنبه در فرودگاه مهرآباد رخ داد.

صبح شنبه تعدادی از فعالین جنبش دانشجویی پس از بحث و بررسی به این نتیجه رسیدند که سریعترین و ممکن ترین راه برای نشان دادن اعتراض به از سرگیری رابطه با آمریکا با توجه به هشدار های مکرر امام خامنه ای یک تجمع دانشجویی آرام به نمایندگی از امت حزب الله و مردم و یادآوری آرمان ها و فرمایشات پیرجماران به ریاست جمهور و تیم همراه در هنگام ورود به کشور است.بر همین اساس طیف های مختلف دانشجو و طلبه حوالی ساعت 11 صبح خود را به پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد رساندند.دانشجویانی از دانشگاه های شریف، امیرکبیر، تهران، امام صادق (ع) و ... و تعدادی از طلبه های حوزه علمیه مشکات.

برنامه تجمع با پخش پلاکارد هایی از سخنان امام و رهبری و همچنین آیاتی از قرآن کریم آغاز شد،دانشجویان در دو صف که در امتداد خیابان شکل گرفته بود آماده عبور ماشین روحانی و همراهان از بین حمعیت بودند. تعدادی از فعالین جنبش دانشجویی سخنرانی کردند و با مطالبه گری در مورد این خطای استراتژیک ریاست جمهور به نوعی اعتراض خود را اعلام داشتند.در همین هنگام نیز گروهی از حامیان دولت با در دست داشتن عکس هایی از سران فتنه منتظر ورود رئیس جمهور به میان جمعیت بودند. نکته جالب حضور گسترده دانش آموزان مدارس «سلمان فارسی» و «شهید بهشتی» منطقه 9 به عنوان حامیان دولت بود که آن ها را از سر کلاس هایشان بلند کرده و به استقبال ریاست محترم جمهور آورده بودند.

همه چیز برای بک استقبال آرام مهیا بود اما هرچه از ساعت 11 می گذشت و به اذان نزدیک می شدیم این احتمال بین دانشجویان قوت گرفت که رئیس جمهور از دربی دیگر فرودگاه را ترک کرده است.خروج نیروهای تشریفات ارتش و هم چنین خروج ناگهانی دانش آموزان و تعدادی از نیرو های انتظامی که صحنه را ترک کرده بودند به این احتمال قوت داد تا این که نوای اذان ظهر در فضا طنین انداز شد و دانشجویان مکتب روح الله آماده اقامه نماز جماعت ظهر و عصر می شدند.جمعیتی حدود 50 نفر مشغول اقامه نماز بودند و تعدای از دانشجویان هم مراقب بودند تا از هرگونه احتمال درگیری و آسیب دیدن نماز گزاران جلوگیری کنند در هنگام سجده اول نماز بود که ماشین حامل رئیس جمهور پس از عبور از بین هواداران ، به صفوف نمازگزاران رسید و علی رغم درخواست دانشجویان مبنی بر تامل چند دقیقه ای تا پایان نماز ماشین ها و هواداران با برهم زدن صفوف نماز جماعت به راه خود ادامه داند و اگر واکنش سریع دانشجویان نبود چه بسا تعدادی زخمی و مجروح می شدند یا زیر دست و پا و یا چرخ ماشین ها می ماندند.

پس از این واقعه تاسف بار دانشجویان با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا به دور ماشین رئیس جمهور حلقه زدند که آقای روحانی سریعا به داخل ماشین رفته و نیروهای حفاظت هرچه زودتر ایشان را از محل دور کردند. در همین بین لنگه کفشی از سوی عقب جمعیت که بیشتر آن ها را هوادارن دولت تشکیل میدادند پرتاب شد که ظاهرا به کسی برخورد نکرد.(البته مشخص نشد چه کسی لنگه کفش را پرت کرده است).این تجمع تبدیل شد به عرصه تقابل حامیان سازش و مخالفان رابطه با امریکا که از شعار های دو طرف کاملا نمایان بود. شعار ها تا دور شدن کامل روحانی و تیم همراه از محوطه فرودگاه مهرآباد ادامه داشت.

متاسفانه رسانه ها با تحریف اصل حرکت دانشجویان و نشان دادن آنان به عنوان نیروهای افراطی حواشی برنامه استقبال را بزرگنمایی کردند و پیام این حرکت دانشجویان مکتب روح الله را وارونه جلوه دادند.

*سعید قبادی