رادیوفردا گفت : "واقعیت این است که آقای خاتمی یک شخصیت بین‌المللی است. آقای خاتمی تقریباً تنها شخصیت سیاسی است که بتواند گروه‌های مختلف مانند روحانیت، صاحبان صنایع،‌ روشنفکران، طبقه‌های تحصیل کرده و حتی روستاییان را در پشت سر خودش به عنوان نیروی سیاسی قابل اعتماد و درستکار و در عین حال با اعتدال جمع کند"

در یک گفتگوی مفصل تحلیلی که رادیوفردا با افرادی همچون فاطمه گوارایی، از شورای فعالان ملی مذهبی در تهران، محمدعلی توفیقی عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در پاریس و علیرضا حقیقی، تحلیلگر سیاسی در تورونتو انجام داده است ضمن ارایه ی یک تحلیل تخیلی از موضوع طرح سوال از رییس جمهور ، به تعریف و تمجید مخلصانه ای از سید محمد خاتمی رییس جمهورسابق ایران پرداخته است و از اصلاح طلبانی که علیه وی انتقاد میکنند ابراز گله مندی کرده است!

درحالیکه رهبر انقلاب در سفر کرمانشاه این موضوع را مطرح کردند که در امور قوا دخالت نمی‌کند مگر اینکه انحرافی در حرکت انقلاب پیش آید ،رادیو فردا گفته است :"می شود این گونه تلقی کرد که رهبر جمهوری اسلامی چراغ سبز را برای طرح سؤال از احمدی‌نژاد که می تواند زمینه‌ساز تضعیف او در انتهای دوره ریاست جمهوری باشد اعلام کرده بنابراین به نظر می‌رسد که در همین هفته طرح سؤال از احمدی‌نژاد اعلام وصول و به صحن مجلس کشیده خواهد شد "

در این تحلیل که بسیار تناقض گونه هم هست از یک سو گفته شده " رهبر جمهوری اسلامی و جناح حاکم بسیار تمایل دارند که احمدی‌نژاد این دوره را به سلامت در شرایط نرمال و طبیعی طی کند و به قول خودشان بیشتر از این شلوغ‌کاری نکند" و از سوی دیگر می گوید " در عین حال تمایل دارند که یک احمدی‌نژاد تضعیف شده و کاهش یافته از نظر پایگاه اجتماعی به انتهای دوره برسد که به نظر من یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند این پروژه را تکمیل کند طرح سؤال است."

حال این پرسش مطرح می شود که آیا طرح سوال از رییس جمهور موجب تحقق آن هدف اولیه که همان عادی سپری شدن دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد است می شود یا نه؟!

در انتهای این گفتگو علیرضا حقیقی این گونه به تمجید از خاتمی پرداخته است : " متأسفانه اصلاح‌طلبان فاقد دوراندیشی بودند و از کارت برنده آقای خاتمی به درستی استفاده نکردند. واقعیت این است که آقای خاتمی یک شخصیت بین‌المللی است. آقای خاتمی تقریباً تنها شخصیت سیاسی است که بتواند گروه‌های مختلف مانند روحانیت، صاحبان صنایع،‌ روشنفکران، طبقه‌های تحصیل کرده و حتی روستاییان را در پشت سر خودش به عنوان نیروی سیاسی قابل اعتماد و درستکار و در عین حال با اعتدال جمع کند.

متأسفانه با تضعیف‌هایی که از جانب خود اصلاح‌طلبان و حتی روشنفکران علیه آقای خاتمی ایجاد شده وضع آقای خاتمی در سیاست ایران تضعیف شده. اگر آقای خاتمی قدرتمند باقی می‌ماند امکان چانه‌زنی او با لایه‌های قدرت وجود داشت."

به نظر می رسد در آستانه انتخابات مجلس رویکرد حمایتی رسانه های بیگانه از سران فتنه و چهره های شاخص اصلاحات افزایش یابد.