بذرپاش با اشاره به قراردادهای پیشین پادشاهان ایران عنوان کرد: همواره در طول تاریخ تمامی توافق نامه‌ها به اسم مردم و با این ترفند که ما به خاطر شما داریم این کار را می‌کنیم صورت پذیرفته است. اینکه در این توافق میزان داده‌ها و چیزهایی که گرفته‌ایم در حد فاجعه است جالب است که طرف غربی به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نکرده است مثلا تا کنون اجازه هزینه کرد دلاری را به بانک مرکزی نداده و یا حتی اجازه ورود به یک شرکت غربی را نداده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در همایش بصیرت فاطمی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان یزد برگزار شد به تشریح فضای کنونی دانشگاه و تفاوت‌های آن با دوران اصلاحات پرداخت.
وی با غیرقابل مقایسه دانستن فضای فعلی با دوران اصلاحات افزود: امروزه در فضای رسانه‌ای کشور تعداد زیادی خبرگزاری و روزنامه فعالیت دارند و حزب الهی‌ها از مظلومیت خارج شده‌اند.
بذرپاش با اشاره به اینکه مردم ایران در انتخابات‌ ریاست جمهوری غیرقابل پیش بینی هستند، افزود: در دوران خاتمی و احمدی نژاد هیچ کسی فکر نمی‌کرد این دو رئیس جمهور شوند و این روند برای روحانی بیش از این‌ها صادق است کما اینکه رای روحانی یک رای حداقلی و لب مرزی است.
وی در ادامه تاکید کرد: البته این غیرقابل پیش بینی بودن هیچ گاه در انتخابات‌های مجلس اتفاق نیافتاده است چون فضای رسانه‌ای که در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد در انتخابات مجلس دیده نمی‌شود.
نماینده مردم تهران با اشاره به شرطی کردن مردم پیش از انتخابات عنوان کرد: در این دوره اصلی‌ترین موضوعی که می‌توانستند روی آن کار کنند، مشکل معیشت بود و تنها راه حل رفع آن را در رابطه با جامعه بین الملل و حل مشکل جلوه و خودشان را مصداق این حرکت نشان دادند.
وی در ادامه نتیجه این انتخابات را حاصل فضا سازی غبارآلود طرف مقابل دانست.
بذرپاش با استناد به رای حداقلی روحانی دولت وی را دولتی استیجاری دانست و تاکید کرد که این دولت در حوزه مبانی گفتمانی و بدنه اجتماعی تقریبا تهی بوده و خستگی، پیر بودن کابینه و کم توانی از ویژگی‌های مبرهن آن است.
بذرپاش در ادامه با اشاره به رفتار اصلاح طلبان نسبت به هاشمی عنوان کرد: در انتخابات مجلس ششم اصلاح طلبان آبروی هاشمی را بردند و به وی تهمت تقلب در انتخابات زدند تا جایی که او را مجبور به انصراف از کرسی نمایندگی کردند و این در حالی بود که بچه های حزب الهی از هاشمی حمایت کردند و در نماز جمعه‌ها در حمایت از وی شعار می‌دادند و علت آن همراه بودن هاشمی با انقلاب بود.
وی با اشاره به تغییر مواضع هاشمی عنوان کرد: زمانی که هاشمی از مسیر انقلاب فاصله گرفت طبیعی است بدنه حزب الهی حامی خود را از دست داد.
وی افزود: احترام مردم به افرادی که دارای اصول ثابت هستند همیشه پایدار بوده حتی اگر آن‌ها را قبول نداشته باشند ولی تغییر موضع و اعوجاج باعث از دست دادن بدنه و از بین رفتن احترام خواهد شد و این دولت از این جنس است.
وی عنوان کرد: دولت جدید چون حرف تازه‌ای برای مطرح کردن ندارد به نقد و سیاه نمایی علیه دولت قبل می‌پردازد و این خود به ضرر دولت است چون انتظارات مردم را بالا می‌برد. خیلی از اعضای کابینه توزیع یارانه را گداپروری می‌دانند ولی خودشان دست به اقدام پوپولیستی سبد کالا زدند.
وی بیشترین عزل و نصب در تاریخ جمهوری اسلامی را متوجه این دولت دانست و با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر جابه جایی ۶۵ درصد از مدیران گفت: چگونه ممکن است ظرف چند ماه این همه مدیر تربیت شوند.
نماینده مردم تهران در ادامه به تاریخچه تحریم در ایران اشاره کرد و گفت: در دولت مصدق هم که ایران می‌خواست روی پای خودش بایستد غرب نتوانست تحمل کند و نفت ایران را در آن دوره تحریم کرد.
بذرپاش تحریم‌های ایران بعد از انقلاب را شامل سه دوره دانست و تاکید کرد: دو دوره این تحریم‌ها در دورانی بود که دولتمردان ما اعتقاد به سیاست تنش زدایی داشتند و دور آخر تحریم‌ها بعد از فتنه ۸۸ یعنی سال ۸۹ تصویب شد.
وی تاکید کرد: اگر تیم مذاکره کننده بتواند تمام تحریم‌ها را نیز حل کند و به قبل از سال۸۸ برگردد یعنی دقیقا زمانی که نسل سوم تحریم‌ها به ایران را تحمیل کردند تازه آن موقع حساب ما با فتنه گران و فتنه ۸۸ تسویه می‌شود.
افکار نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات عملکرد فتنه گران بر تحریم‌ها گفت: فتنه گران باید پاسخ گوی تاریخ باشند که چگونه دستاوردهای ملت را به تاراج بردند، به بیگانه فروختند و بر معیشت مردم فشار وارد کردند.
وی افزود: در این توافق اطلاعات مردم را فروختند امروزه ما در جنگ با نظام سلطه هستیم، حکم کسی که اطلاعات و مجاهدت مردم را در ۸ سال جنگ تحمیلی می‌فروخت چه بود؟
بذرپاش در ادامه با اشاره به قراردادهای پیشین پادشاهان ایران عنوان کرد: همواره در طول تاریخ تمامی توافق نامه‌ها به اسم مردم و با این ترفند که ما به خاطر شما داریم این کار را می‌کنیم صورت پذیرفته است.
وی خاطر نشان کرد: اینکه در این توافق میزان داده‌ها و چیزهایی که گرفته‌ایم در حد فاجعه است جالب است که طرف غربی به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نکرده است مثلا تا کنون اجازه هزینه کرد دلاری را به بانک مرکزی نداده و یا حتی اجازه ورود به یک شرکت غربی را نداده است.
وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی شتاب زده به تمام تعهدات خود عمل کرده است، افزود: این حرکت ما حتی واکنش آمانو را هم برانگیخت به طوری که در گزارشات خود تاکید کرده ایران مشتاقانه در حال انجام تعهدات خود است و یا خاویر سولانا مسئول سابق تیم مذاکره کننده غرب از اقدامات ایران تعجب و ابراز خوشحالی کرده که طرف ایرانی دارد به تمامی تعهدات خود عمل می‌کند.
نماینده مردم تهران در ادامه از تیم مذاکره کننده ایرانی درخواست کرد در یک گزارش رسمی به مردم اعلام کنند غرب تا چه حد به تعهدات خود عمل کرده است.
وی تاکید کرد: آنچه که تا کنون ماه عسل توافق ژنو بوده چیزی جز ۴ بار تحریم، ۱۸ بار تهدید نظامی، تصرف بنیاد علوی ایران در آمریکا، قطعنامه توهین آمیز اتحادیه اروپا و عدم اجازه ورود نماینده ایران در سازمان ملل به آمریکاه نبوده است.
وی افزود:ما هرآنچه را داشتیم در این توافق داده‌ایم و بعد از این آن‌ها انتظار دارند که ما بر روی تسهیلات نظامی و حقوق بشر مذاکره کنیم و مسائلی از این قبیل هیچ گاه برای این‌ها قابل حل نیست چون مشکل آن‌ها موضوع هسته‌ای ما نیست.