فائزه هاشمی رفسنجانی دختر حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب می‌گوید: نمایندگان مجلس "افراطی و بی‌منطق" هستند و دولت نباید به مجلس پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای با سایت ضدانقلاب "روزآنلاین" نمایندگان مجلس را "تند، افراطی و بی‌منطق" خواند و آنان را به دلیل سوال از وزرا، متهم به ایجاد فضای تهدید و ارعاب علیه دولت کرد.

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در ایام انتخابات به همراه سایر اعضای خانواده‌اش با شعار "اعتدال" از کاندیداتوری حسن روحانی حمایت می‌کردند، در این مصاحبه می‌گوید مجلس فراتر از مسئولیت خود و به صورت سلیقه‌ای فشار می‌آورد تا دولت را از مسیرش منحرف کند.

وی این رفتارها را "سازمان‌یافته" توصیف می‌کند و می‌گوید: گروهی تشکیل شده و کارهای دولت را بررسی می‌کند و سریع هم عکس‌العمل نشان می‌دهد تا دولتی‌ها را به انفعال بکشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس پنجم، معتقد است رفتار نمایندگان مجلس با دولت تند، بی‌منطق و افراطی است و مجلس نهم را به هیچ‌وجه نمی‌توان با مجلس پنجم مقایسه کرد.

وی در ادامه مجلسی‌ها را متهم می‌کند که "چون دیگر نمی‌توانند از دولت پول و کارت هدیه بگیرند، در برابر اقدامات دولت مقاومت می‌کنند".

حامی دولت "اعتدال" در ادامه به اعضای کابینه حسن روحانی توصیه می‌کند که "دولت لازم نیست به مجلس پاسخ‌گو باشد و اگر وا بدهند، تا آخر باید وا بدهند".

اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحانی نیز پیش از این در گفت‌وگویی، تعدادی از نمایندگان مجلس را متهم کرده بود که "پروژه تقابل با دولت را تحت عنوان سوال مکرر از وزرا دنبال می‌کنند".

وی در توضیح خط مشی سیاسی این دسته از نمایندگان، آنان را "طرفداران خط مشی دولت قبل" خوانده بود.

مشاور رییس دولت یازدهم، در ادامه به مردم توصیه کرده بود که "نمایندگان این دوره را تحمل کنند و در دور بعد مجلس، در انتخاب خود تجدیدنظر کنند."

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که حسن روحانی پیش از این تاکید کرده بود، دولتش "مصمم به تعامل و همکاری با مجلس شورای اسلامی است".

در مقابل، نمایندگان مجلس نیز با اشاره به مواردی ازجمله نحوه تعامل کمیسیون تلفیق مجلس نهم با دولت روحانی در موضوع لایحه بودجه ۹۳ و مقایسه آن با نحوه تصویب لب مرزی کلیات بودجه ۹۲ در این کمیسیون و نیز رای بی‌سابقه به برخی وزرای دولت یازدهم، معتقدند مجلس بیشترین تعامل ممکن را با دولت روحانی داشته است.

بهارستان‌نشینان می‌گویند "این اظهارات دولتی‌ها با نیت فشار بر مجلس و فرار از پاسخ‌گویی صورت می‌گیرد و در صورت تداوم ممکن است روابط حسنه دولت و مجلس را که در جریان تصویب متمم بودجه ۹۲ و کلیات بودجه ۹۳ نمود روشنی یافت، تحت‌الشعاع قرار دهد".

برخی دیگر از نمایندگان نیز، این اظهارنظرها را سیاسی و با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس دهم عنوان می‌کنند.

مجلسی‌ها می‌گویند "برخی اظهارنظرها به نیت تحریک مجلس بیان می‌شود و به نظر می‌رسد برخی از درون دولت و در میان حامیان آن، قصد دارند رابطه دولت و مجلس را دچار چالشی خودساخته کنند".