بنابر شنیده‌ها، ظاهرا وی در دادسرا نتوانسته برخی ادعاهای خود در خصوص مدیریت شرکت سایپا و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی در سال 89 را ثابت کند و بر این اساس پرونده وی به دادگاه ارجاع شده است.

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری برای دفاع از خود فردا در دادگاه حاضر می شود.
مدیرمسئول هفته‌نامه پنجره و نماینده مجلس شورای اسلامی فردا برای دفاع از اظهارات خود در دادگاه حاضر می شود.
بنابر شنیده‌ها، ظاهرا وی در دادسرا نتوانسته برخی ادعاهای خود در خصوص مدیریت شرکت سایپا و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی در سال 89 را ثابت کند و بر این اساس پرونده وی به دادگاه ارجاع شده است.
همچنین شنیده می شود که وی در بازپرسی اولیه نتوانسته مدرکی دال بر صحت ادعاهای خود ارائه دهد و به همین دلیل در آستانه محکومیت قرار دارد.
زاکانی در زمان واگذاری سهام شرکت سایپا به بخش خصوصی از نحوه خصوصی سازی این شرکت بورسی انتقاد و ادعا کرده بود خصوصی سازی واقعی در این شرکت به وقوع نپیوسته و جریان انحرافی در این شرکت نفوذ کرده است.
اکنون با گذشت بیش از 2 سال صحت هیچ‌یک از گفته‌های این کاندیدای ریاست‌جمهوری تایید نشده است.
در صورتی که وی فردا در دادگاه نتواند سند محکمی درباره گفته‌ها و ادعاهای خود ارائه کند از سوی دادگاه محکوم خواهد شد.
احتمال محکومیت زاکانی در شرایطی قوی است که وی اخیرا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که 24 خرداد امسال برگزار می شود، اعلام کاندیداتوری کرده است.
هنوز مشخص نیست محکومیت جزایی وی در دادگاه فردا، در تایید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان تاثیرگذار خواهد بود یا نه؟
18 درصد از سهام شرکت سایپا در سال 89 از طریق بورس اوراق بهادار عرضه شد و به فروش رفت. شرکت تعاونی کارکنان سایپا خریدار عمده این سهام بود که به اعتقاد برخی، این واگذاری درون گروهی بوده است.
با این حال، شورای رقابت، سازمان خصوصی سازی و بورس اوراق بهادار این واگذاری را صحیح و قانونی اعلام کردند.
با این حال عده‌ای بر این تلاش بودند تا مادام‌العمر بودن مدیرعاملی نعمت‌الله پوستین دوز بر این شرکت را در اثر این خرید و فروش القا کنند اما پوستین دوز پاییز امسال از سمت خود در این شرکت برکنار شد و پس از آن نیز هیات مدیره سایپا سعید مدنی را به جانشینی وی منصوب کرد.
پوستین دوز سال 74 وارد مجموعه خودروسازی سایپا شد. او ابتدا مدیر منابع انسانی پارس خودرو بود و و از سال 1380 تا 1385 در جایگاه مدیر توسعه مدیریت در این شرکت قرار داشت.
پس از آن پوستین دوز، مدیرعامل امداد خودروی سایپا و دوره‌ای هم رییس هیات مدیره سایپا یدک شد و ریاست هیأت مدیره این شرکت را برعهده گرفت.
پس از آن بود که در سال 88 به مدیرعاملی سایپا رسید.
پوستین‌دوز هم‌اکنون مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران است.