در جریان حادثه تروریستی مریوان که بامداد روز شنبه در یکی از پاسگاه های مرزی این شهرستان روی داد چهار نفر از پرسنل فرماندهی مرزبانی کردستان شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

در این حادثه تروریستی که توسط افراد مسلح ناشناس و در پی حمله به یکی از پاسگاه های فرماندهی مرزبانی استان کردستان صورت گرفت، یکی از پرسنل کادر و سه سرباز وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و دو سرباز وظیفه نیز در این حادثه زخمی شدند.

بنا بر گزارش فرمانداری شهرستان مریوان، این حادثه تروریستی ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ فروردین ماه صورت گرفت که طی آن افراد مسلح ناشناس به پاسگاه مرزی واقع در روستای سیاناو نزدیکی روستای کانی کبود حمله کردند.

در این حادثه تروریستی "پژمان زمانی" فرزند انور ساکن شهر سنندج از نیروهای کادر فرماندهی مرزبانی، سرباز وظیفه "میلاد قبادی" فرزند صارم ساکن کرمانشاه، سرباز وظیفه "سلیمان زارعی" فرزند مرادعلی ساکن صحنه استان کرمانشاه و سرباز وظیفه "کاظم عابدی" فرزند عباس ساکن شهر مریانج استان همدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بر اساس گزارش فرمانداری شهرستان مریوان در این حادثه تروریستی همچنین "سامان پیشداد" فرزند علی ساکن دورود استان لرستان و سرباز وظیفه "سعید چوب درازی" فرزند پرویز اسکن کرمانشاه زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده نگرفته است.

ساعت ۱۰ صبح امروز در شهر مریوان مراسم تشییع پیکر این شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهرستان برگزار می شود و سپس پیکر مطهر آنها برای تشییع و خاکسپاری به محل سکونتشان انتقال داده می شود.