این اولین بار است که یک مقام با سابقه سپاه پاسداران به یکی از رسانه های وابسته به این نهاد، این چنین حمله کرده و آنان را به تحریف سخنان خود و انتشار خبر کذب متهم می کند. آقای ذوالنور توضیح نداده است که انگیزه خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران از تحریف سخنان مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه چه می تواند باشد.

اظهار نظر حجت الاسلام ذوالنور درباره اقبال مردمی به مهندس مشایی همچنان خبرساز است. چندی پیش مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، طی سخنرانی در جمع اساتید بسیجی، گفته بود: «به زیباکلام گفتم همان احمدی نژادی که ما خود به او نقد داریم اگر رئیس دفترش بیاید 15 میلیون رای خواهد داشت؛ آن وقت چطور در جریان شما چند نفر وجود ندارند که اگر خاتمی نیاید فاتحه این جریان خوانده است؟»

این اظهارنظر آقای ذوالنور با واکنش شدید حسین شریعتمداری مواجه شد. روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد شدید از آقای ذوالنور، نوشت: «تخمین بلاوجه حجت الاسلام ذوالنور درباره میزان رای اسفندیار رحیم مشایی موجب شگفتی شد. آقای ذوالنور توضیح نداده که براساس کدام مبنا و در حالی که حلقه انحرافی کمترین عقبه اجتماعی ندارد، اقدام به تخمین زدن آرای آقای مشایی کرده؛ هر چند که شاید طرف گفت و گوی آقای زیباکلام بودن در این زمینه بی تاثیر نبوده است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «تعجب از این است که چگونه آقای ذوالنور غفلت کرده و سخنی فاقد مبنا درباره میزان آرای آقای مشایی گفته که با ذوق زدگی قابل فهم تبدیل به تیتر صفحه اول روزنامه زنجیره ای شرق شده - و لابد ایضاً باعث ذوق مرگی اعضای حلقه انحراف بشود!- همچنین می توان پرسید در حالی که عناصر ساختارشکنی چون معین و کروبی و... با یک عقبه گسترده سیاسی در انتخابات مختلف نتوانستند از چند صد هزار تا نهایتا دو سه میلیون رای کسب کنند، جناب ذوالنور با چه برآوردی چنان تهمتی! به آقای مشایی زده است؟ اگر هم صحبت توزیع پول باشد که آقای کروبی با همه سوابقش پیشمرگ همچو تله ای شد وناکام ماند.»

کیهان در ادامه می افزاید: «با این اوصاف باید محاسبه کرد که حتی اگر این 30 هزار نفر را پایگاه اجتماعی جریان مذکور فرض کنیم که خیلی از آنها قطعا نیستند باید این رقم را 500 برابر کنیم تا به هر طریقی هست رقم 15 میلیون نفر را جفت و جور کرده باشیم! به نظر می رسد تحلیل گران مسائل سیاسی باید دقت بیشتری در ارائه تحلیل و تخمین های سیاسی لحاظ کنند تا در امر تحلیل نقض غرض نکرده باشند.»

جوابیه ذوالنور به کیهان
روزنامه کیهان امروز جوابیه آقای ذوالنور را منتشر کرده است. آقای ذوالنور در این جوابیه خبرگزاری دانشجو را به تحریف سخنان خود متهم کرده است. خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی است. در جوابیه آقای ذوالنور آمده است: «خبرگزاری دانشجو با تحریف سخنان اینجانب مطلب کذبی را مبنی بر اینکه مشائی پانزده میلیون رای دارد، منتشر کرده است که در بخش اخبار ویژه روزنامه کیهان روز سه شنبه 3/2/92 نیز بازتاب یافته است که موارد ذیل در این رابطه قابل ذکر است:
الف) مطلب مذکور را قویا تکذیب می نمایم. ب) کذب بودن مطلب مذکور را به خبرگزاری دانشجو متذکر شده ام.»

این بیانیه در ادامه می افزاید: «در همان جلسه پرسش و پاسخ اساتید بسیجی دانشگاه شیراز و جلسات متعدد مشابه در پاسخ سؤال کنندگان کرارا اعلام کرده ام که به دلیل فقدان شرائط و محبوبیت و فقدان پایگاه اجتماعی و مردمی، هر کس که کاندیدای منتسب به حلقه انحرافی باشد کمترین شانس برگزیده شدن در انتخابات را ندارند و در صورت عدم احراز صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان نیز هیچگونه اتفاق و مشکلی نیز پیش نخواهد آمد.»

این اولین بار است که یک مقام با سابقه سپاه پاسداران به یکی از رسانه های وابسته به این نهاد، این چنین حمله کرده و آنان را به تحریف سخنان خود و انتشار خبر کذب متهم می کند. آقای ذوالنور توضیح نداده است که انگیزه خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران از تحریف سخنان مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه چه می تواند باشد.