هیچ گونه اختلافی با دوستان خود همچون زاکانی، جلیلی و ... ندارم حتی آنها را انقلابی تر از خود می‌دانم و هر کدام که رئیس‌جمهور شود بنده هیچ مشکل ذهنی با این مسئله ندارم و بهتر است که با یافتن فرد مناسبی برای ریاست‌جمهوری و با در نظر گرفتن واقعیات و آرمان گرایی‌ها شخص مورد نظر را انتخاب کنیم.

گزیده ای از سخنان غلامعلی حداد عادل، عضو ائتلاف 2+1 در دانشگاه تربیت مدرس در ادامه به نقل از باشگاه خبرنگاران آمده است:

* حداد عادل در ارتباط با نقاط ضعف دولت نهم و دهم تصریح کرد: در این مسئله در مطرح کردن نقاط ضعف دولت قدری دست و بال ما بسته است و نمی‌توان این نقاط ضعف را بیان کرد به هرحال این دولت، دولت مملکت ما و اکنون مشغول فعالیت در کشور است و هرچه بخواهیم بگوییم سقفی دارد و دارای خطوط قرمز به حساب می‌آید.

* رفتار دولت در برخی مواقع به گونه‌ای بود که اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیمات دولت کاهش یافت و این یک لطمه بزرگ به کشور بود.

* در بحث تقدیم دیرهنگام بودجه از سوی دولت به مجلس برای تصویب نهایی دچار مشکلاتی شدیم که متأسفانه این قبیل کارها نظایرشان از سوی دولت کم نیست. دولت با برخی عملکردهای خود ما را دیوانه کرده!

* بنده از حامیان دولت احمدی نژاد بودم و خصوصیات و ویژگی‌هایی همچون داشتن زبان مردمی، انتخاب افراد سالم برای کابینه، حضور در استان‌ها، عدم ایجاد بحران در اثر فشارهای اقتصادی در کشور و همچنین به چرخه در آوردن کشور زیر فشارهای اقتصادی از ویژگی‌های مثبت این دولت بود.

* حداد‌عادل در تحلیل مفهوم تکنوکراسی ابراز داشت: سهم من از این مطلب صرفا به تحول ظاهری و پیشرفت های اقتصاد سرمایه داری در جامعه بدون در نظر گرفتن ملاحضات معنوی و انسانی مربوط می شود که در نهایت از دل تکنوکراتی سکولاریسم بوجود می‌آید.

* نه ولایتی و نه قالیباف هیچ کدام اهل این حرف‌ها نیستند منظور قالیباف از این مفهوم استفاده از تکنیک‌های مختلف برای پیشرفت کشور است که خدمات زیادی را هم در طول چند سال اخیر برای استان تهران انجام داده است.

* هیچ گونه اختلافی با دوستان خود همچون زاکانی، جلیلی و ... ندارم حتی آنها را انقلابی تر از خود می‌دانم و هر کدام که رئیس‌جمهور شود بنده هیچ مشکل ذهنی با این مسئله ندارم و بهتر است که با یافتن فرد مناسبی برای ریاست‌جمهوری و با در نظر گرفتن واقعیات و آرمان گرایی‌ها شخص مورد نظر را انتخاب کنیم.

* در ائتلاف سه‌گانه رأی من و دوستان هر کدام بین 17 الی 18 درصد است و منشأ این نظرسنجی‌ها از سوی بسیج صدا‌و‌سیما و نیروی انتظامی و ... است. اگر چنانچه رأی من در نظرسنجی‌ها کمتر از بقیه دوستان شد برای چه باید بمانم ما مملکت را می‌خواهیم و باید به خاطر انقلاب فورا کنار برویم.

* دیدگاه‌های ما در فتنه 88 متناقض نبود بلکه تفاوتهایی در آن وجود داشت و باید به شما بگویم در مجلس ششم اصلاح طلبان هر ساله در صدد برگزاری سالگرد 18 تیر بودند و قالیباف در آن زمان بعنوان فرمانده نیروی انتظامی مقابل اصلاح طلبان ایستادگی می‌کرد و به آنها باج نمی‌داد و نظر رهبری را به طور کامل در حفظ نظم و نظام ایفا می کرد.

* باید به شما گوشزد کنم که در سن 68 سالگی وزیر شدن برای من هوسی نیست من و امثال ولایتی و قالیباف احتیاجی به این جور مقام‌ها و پست‌ها نداریم.

* افزایش 5 برابری یارانه‌ها را بسیار غلط و نادرست می‌دانم چرا که با واقعیات اقتصادی کشور هیچ گونه انطباقی ندارد و با افزایش 5 برابری مردم باید 8 برابر از جیب خود برای امرار معاششان پرداخت کنند.

* در میان کاندیداهای انتخابات کنونی بجز آل اسحاق هیچ اقتصاد‌دانی نداریم و سبحانی با وجود سلیقه‌های خاص خود بعید است که رأی بیاورد.