یکی از این سوالات بحث توان مواجهه جمهوری اسلامی با ابرقدرت های جهان بود که یکی در این سوال آمده بود: "شوروی بعد از انقلاب بلشویکی یک ابر قدرت بود و در صحنه سیاسی و اقتصادی جهان تعیین کننده بود و با این حال در برابر امریکا کوتاه آمد، حالا صرف نظر از مشکلات اقتصادی مردم در سال های اخیر آیا ایران چنین قدرتی را برای ایستادگی در برابر آمریکا دارد؟ تعبیر نرمش قهرمانانه توسط مقام معظم رهبری چگونه در این بحث توجیه می شود؟"پاسخ حسن عباسی را بشنوید.

روز گذشته استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز در سخنرانی با موضوع "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

یکی از این سوالات بحث توان مواجهه جمهوری اسلامی با ابرقدرت های جهان بود که یکی در این سوال آمده بود: "شوروی بعد از انقلاب بلشویکی یک ابر قدرت بود و در صحنه سیاسی و اقتصادی جهان تعیین کننده بود و با این حال در برابر امریکا کوتاه آمد، حالا صرف نظر از مشکلات اقتصادی مردم در سال های اخیر آیا ایران چنین قدرتی را برای ایستادگی در برابر آمریکا دارد؟ تعبیر نرمش قهرمانانه توسط رهبری چگونه در این بحث توجیه می شود؟"

دانلود فایل mp3 پاسخ حسن عباسی با حجم 5 مگابایت