خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نمونه کوچک مفسد فی‌الارض کسی است که چاقوکشی می‌کند و در محله مبارز می‌طلبد و محله را ناامن می‌کند. حال کسی که 8 ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی‌الارض نیست؟ / امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شده بودند، فرمود اگر همچنان بر سر مواضعشان هستند آنها را اعدام کنید که این اتفاق نیز افتاد. الان فتنه‌گران نیز بر سر مواضعشان هستند.

آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز جمعه با تشکر از مردم برای حضور در مراسم 13 آبان گفت: شما با حضور در این مراسم پاسخ بسیاری از نامربوطی‌های داخل و خارج کشور و آن کسانی که گویا عقد خواهر و برادری با آمریکا بسته‌اند و دلشان پیش آمریکاست را دادید.

وی افزود: این افراد به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند که همه در ایران هم‌صدا نیستند و کسانی نیز وجود دارند که مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند. شما ملت نشان دادید که بر سر میثاقتان هستید و از حرفی که از ابتدای انقلاب زده‌اید بر نمی‌گردید و نشان دادید که "مرگ بر آمریکا" یعنی مرگ بر ظلم، استکبار و گردنکشی.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برتری‌طلبی، خودبزرگ‌بینی و توسل به خشونت آمریکا اظهار داشت: انشاءالله روزی بیاید که شعار مرگ بر آمریکا عملی شود.

جنتی با اشاره به انفجار چند روز گذشته نزدیک سفارت ایران در بیروت گفت: این مسئله بسیار حاد و ناراحت‌کننده بود. من نمی‌توانم بگویم اسرائیل در این قضیه نقشی نداشته، چرا که با این کشور در غزه، لبنان و در جاهای مختلف مقابله شده و نیروهای اسلامی، اسرائیل را ذلیل کرده‌اند. بنابراین آنها توجیه هم داشتند که مذاکرات ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند و اگر هم بتوانند سفارت را منفجر کنند که برگ برنده‌ای برایشان باشد.

وی افزود: در این حادثه چند نفر به شهادت رسیدند که یکی از آنها حجت‌الاسلام انصاری رایزن فرهنگی کشورمان بود. وی مردی خدمتگزار بود که 5 سال در سودان خدمت کرده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به برگزاری مراسم سالگرد فتنه اشاره کرد و افزود: در عاشورای 88 فتنه‌گران هتک حرمت کردند و خودشان را نشان دادند و معلوم کردند که چه‌کاره هستند. آنها گفتند که نظام اسلامی را قبول نداریم و جمهوری ایرانی می‌خواهیم. امام حسین را قبول نداشتند و پرچم عزاداری‌اش را آتش زدند.امام را قبول نداشتند و عکس‌اش را پاره کردند.

جنتی با تاکید بر اینکه اگر لطف خدا و درایت‌های رهبری نبود، فتنه نظام را از پای درآورده بود، اظهار داشت: آمریکا در پشت سر اینها سوت و کف می‌زد. امروز این روسیاهان در خانه مبحوسند، ولی امکانات و وسایل زندگی و تلویزیون در دسترس‌شان است.

وی ادامه داد: اگر رافت فوق‌العاده نظام اسلامی نبود، اینها باید اعدام می‌شدند. کسانی که از این افراد دفاع می‌کنند، به این سوال پاسخ دهند که در فقه اسلام مفسد فی‌الارض مستوجب اعدام هست یا نه؟ نمونه کوچک مفسد فی‌الارض کسی است که چاقوکشی می‌کند و در محله مبارز می‌طلبد و محله را ناامن می‌کند. حال کسی که 8 ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی‌الارض نیست؟ شما خجالت نمی‌کشید از اینها دفاع می‌کنید؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه نظام خیلی منت بر سر اینها گذاشته و گفته است بمانید و زنده باشید و در خانه خودتان باشید و بهداشت را رعایت کنید، تصریح کرد: حتی اگر آنها به دکتر نیز نیاز داشته باشند برای آنها حاضر می‌کنند، ولی در عین حال این افراد حاضر نیستند از کرده خود اظهار ندامت کنند.

جنتی در ادامه به نحوه برخورد نظام با منافقین اشاره کرد و افزود: امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شده بودند، فرمود اگر همچنان بر سر مواضعشان هستند آنها را اعدام کنید که این اتفاق نیز افتاد. الان فتنه‌گران نیز بر سر مواضعشان هستند. آنها اگر یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم، شاید یک راه فرجی پیدا می‌شد.

وی در ادامه به مناسبت هفته بسیج به بیان نکاتی در این باره پرداخت و گفت: امام بسیج را شجره طیبه و درختی تناور و از برکات جلیله خداوند می‌دانستند. امام بسیج را محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌دانست و می‌گفت باید بسیج در سراسر جهان برپا شود و باید هسته مقاومت در تمام جهان ایجاد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیجیان پیشگامان رهایی هستند و من دست یکایک آنها را می‌بوسم، خطاب به مسئولان کشور گفت: می‌دانم اگر مسئولان از بسیج غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. این یک تهدید برای مسئولینی است که از بسیج غافل می‌شوند.

جنتی با اشاره به تشکیل بسیج در خارج از مرزهای ایران اظهار داشت: در سوریه یک حرکت بسیجی شکل گرفت که تاکنون موفق بوده است. چه سوریه و چه عراق برای اینکه دشمن را از بین ببرند، باید بسیج داشته باشند.

وی خطاب به بسیجیان گفت: شما اگر جایی انحرافی دیدید باید اظهارنظر بکنید. همانطوری که برادرانتان در بسیج اساتید نامه‌ای امضا کردند که به انتصاب‌های وزارتخانه‌ها انتقاد داشتند. در حال حاضر با داس‌ها در وزارتخانه‌ها بچه‌های انقلابی را درو می‌کنند. الان این را همه می‌دانند. من از رئیس جمهور سوال دارم که آیا می‌داند که این اتفاقات در حال رخ دادن است یا خیر؟ اگر می‌داند که "وا اسفا" و اگر نمی‌داند که "واحسرتا".

خطیب موقت نماز جمعه تهران به رئیس جمهور توصیه کرد که مطالبی را که از سوی ائمه جماعات، رسانه‌ها و ... مطرح می‌شود را بررسی کند و ببیند که آیا درست است یا خیر؟ اگر درست بود، در این‌باره اقدام کند.

مذاکرات ژنو موضوع دیگری بود که خطیب موقت نماز جمعه تهران به آن اشاره کرد.

جنتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به طرف غربی، اظهار داشت: سوابقی که از آمریکا، اروپا و انگلیس سراغ داریم نشان می‌دهد آنها حق خواه نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند. آنها می‌خواهند امتیاز بگیرند و چیزی ندهند. با این روحیه سر میز مذاکرات، چگونه می‌شود به آنها امیدوار بود؟

وی ادامه داد: اینها دشمن اسلامند. جرم ما نیز مسلمان بودن، ولایی بودن و عاشورایی بودنمان است. ما امام حسین (ع) را داریم، ولایت را داریم و تا اینها را داریم، آنها از مواضعشان کوتاه نخواهند آمد. امیدواریم آنها کمی سر عقل بیایند و از کارهایی که به ضرر خودشان است، دست بردارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره به ایام اسارت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و حوادث پس از عاشورا گفت: اتفاقی که در کربلا افتاد سابقه داشت. بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مقدمات این کار فراهم شد و در طول این مدت امیرالمومنین (ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) را به شهادت رساندند.

جنتی ادامه داد: در هیچ جای تاریخ اتفاق اینگونه‌ای وجود نداشته و اگر تلاش اسرای کربلا برای زنده نگه داشتن تاریخ عاشورا نبود، همانطورکه بدن امام را دفن کردند، تاریخ عاشورا را نیز دفن می‌کردند و کسی باورش نمی‌شد که فرزندان پیامبر اکرم (ص) را اینگونه به شهادت برسانند.