یاسر هاشمی گفت:به تشخیص خودم به جمع بندی روحانی رسیده ام و معتقدم تنها اوست که بعد از خاتمی و هاشمی و به دلیل روابط بالایی که رهبری دارد، می تواند کشور را به آرامش بازگرداند.

یاسر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اصلاح طلبان استان خراسان رضوی در محل حسینیه آیت الله شاهرودی خیابان هاشمی نژاد مشهد با اشاره به صحبت های کروبی در آن زمان گفت: وقتی از آقای کروبی پرسیدند در دور دوم به چه کسی رای بدهیم، ایشان گفتند طرفداران من می دانند به چه کسی رای بدهند و از گفتن مستقیم پرهیز کردند.

 

وی با بیان اینکه نگرانی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری هست، ابراز داشت: با این حال تجربه همه ما هم زیادتر شده است و با همان زاویه نگرانی باید رفتارها و شیوه ها را درست کرد.

 

فرزند هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این این جمله که شتر سواری دولا دولا نمی شود، عنوان داشت: وقتی حضور را پذیرفتیم، نباید در درون خود تردید ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به درخواست بسیاری از اصلاح طلبان برای حضور هاشمی یا خاتمی در عرصه نامزدی ریاست جمهوری یادآور شد: به اعتقاد من هم این حرف بسیار درست است و نشان می دهد که اگر می خواهیم سریع تر به یک نتیجه مناسب برسیم باید این موضوع را پیگیری کنیم.

 

یاسر هاشمی رفسنجانی متذکر شد: یکی از دلایل سفر من هم به اینجا و سایر شهرستان ها، انتقال این خواسته عمومی به پدرم می باشد.

 

وی تاکید کرد: با این حال باید بدانیم این درخواست بیشتر در کدام بدنه اجتماع می شود تا بتوانیم برنامه ریزی در این خصوص بکنیم.

 

مشاور حسن روحانی با اشاره به چهار تا پنج جلسه ای که هاشمی و خاتمی با هم داشتند، تصریح کرد: فکر می کنیم دغدغه خاتمی، دغدغه رای نیست و او هنوز به این جمع بندی به دلیل مسائل دیگر نرسیده است.

 

وی با بیان این که دغدغه هاشمی دغدغه سن بالای او نیست، اضافه کرد: هرچند خود ایشان نیز به سن بالای خود اذعان دارند، اما حاج آقا بسیار سالم هستند و به طور مثال ماه رمضان سال گذشته تمام روزه های خود را نیز گرفتند.

 

یاسر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: هاشمی نمی خواهد بیاید تا دوباره درگیری هایی در کشور به ویژه در راس نظام ایجاد شود.

 

وی با بیان این که دیگر همه قبول دارند که دیوار کج بالا نمی رود، گفت: بخشی از حاکمیت مشکلات را این گونه که ایشان قبول دارند، نمی بیند.

 

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که احساس می شود در این دوره اصلاح طلبان به وحدت رسیده اند، افزود: به تشخیص خودم به جمع بندی روحانی رسیده ام و معتقدم تنها اوست که بعد از خاتمی و هاشمی و به دلیل روابط بالایی که رهبری دارد، می تواند کشور را به آرامش بازگرداند.