رییس ستاد مشترک ارتش امریکا: پايان دادن به بلندپروازی هاي هسته ای ايران مشكل آفريني اين كشور براي منطقه را مرتفع نمي كند. آنها نفوذ شريرانه اي را به روش هاي ديگر از جمله با دست نشاندگان و عوامل خود همچون حزب الله لبنان و نيروي قدس سپاه پاسداران اعمال مي كنند. آنها بزرگترين قاچاقچي سلاح در منطقه هستند. آنان در حوزه سايبري به طرز شرارت باري فعال هستند. موارد زيادي اعم از منطقه اي و جهاني وجود دارد كه نگراني ام را بابت ايران برانگيخته است و اين موارد حتي با حل و فصل موضوع هسته اي هم مرتفع نمي شود!!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید پس از حل موضوع هسته ای، ایران بابت بقیه مشکلاتی که برای امریکا ایجاد کرده بازخواست خواهد شد.

و سایت اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا روز 8 خرداد 1393 (29 مه 2014) گزارش داده است که مارتین دمپسی معتقد است ایران باید پس از موضوع هسته ای به دلیل تهدیدهایی که در منطقه ایجاد کرده «بازخواست» شود.

دمپسی این سخنان را در ابوظبی بیان کرده است.

این پایگاه اینترنتی از قول دمپسی نوشته است: «پايان دادن به بلندپروازي هاي هسته اي ايران مشكل آفريني اين كشور براي منطقه را مرتفع نمي كند. آنها نفوذ شريرانه اي را به روش هاي ديگر از جمله با دست نشاندگان و عوامل خود همچون حزب الله لبنان و نيروي قدس سپاه پاسداران اعمال مي كنند. آنها بزرگترين قاچاقچي سلاح در منطقه هستند. آنان در حوزه سايبري به طرز شرارت باري فعال هستند. موارد زيادي اعم از منطقه اي و جهاني وجود دارد كه نگراني ام را بابت ايران برانگيخته است و اين موارد حتي با حل و فصل موضوع هسته اي هم مرتفع نمي شود. اگر رهبران ايران رفتار خود را تغيير ندهند، براي موضوعات ديگري بازخواست خواهند شد».

جالب است که چند روز قبل چاک هیگل وزیر دفاع امریکا هم به چارلی رز مجری برنامه گفت وگوی شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفته بود امریکا قصد دارد پس از برنامه هسته ای به سراغ برنامه موشکی ایران برود.

این نشان دهنده آن است که از دید امریکا این موضوع هسته ای باید فشارها بر ایران را به سمت دیگری سوق داد قطعی است.

دمپسی همچنین گفته است با وجود اینکه راه حل دیپلماتیک را برای حل مسئله هسته ای ایران ارجح می داند، اما معتقد است گزینه نظامی علیه ایران مطرح است.

وی می گوید: «آمريكا هنوز شمار قابل توجهي از نيروهاي نظامي خود را در منطقه حفظ كرده است و در صورت شكست خط مشي ديلماتيك، اين نيروها در دسترس رهبران كشورم هستند. رييس جمهوري آمريكا بارها گفته است كه اجازه توليد سلاح هسته اي را به ايران نمي دهد و اگر ايران از فرصت موجود استفاده كند و به روش ديپلماتيك به همين نتيجه برسد، براي همگان بهتر خواهد بود».

جالب است به یاد بیاوریم که برخی مقام های دولتی در ایران این موضوع را که امریکا پس از حل موضوع هسته ای، فشار به ایران را به سایر حوزه گسترش خواهد داد، نفی کرده اند.

منبع : ایران هسته ای