در شرایطی که انتظار می‌رفت رسانه‌های مدعی صحت این خبر، عکس یا فیلمی از لحظه پرتاب کفش به رئیس جمهور منعکس کنند، اما هرگز این اتفاق نیافتاد تا اذهان بیش از پیش به ساختگی بودن ادعای جریان رسانه‌ای داخلی و خارجی حامی دولت راستگویان مطمئن شود.

چند روز پس از جنجال رسانه‌های حامی دولت و رسانه‌های فارسی زیان ضد انقلاب مبنی بر پرتاب کفش به سمت خودروی رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد و تلاش برای انتصاب این حرکت به دانشجویان معترض حاضر در فرودگاه، فرمانده نیروی انتظامی، این موضوع را از اساس تکذیب کرده و عنوان کرده است هیچ اتفاقی از این جنس در مراسم استقبال روی نداده است تا به این ترتیب پروژه رسانه‌ای حامیان دولت راستگویان، به صورت جدی زیر سوال برود.
به گزارش رجانیوز، ادعای پرتاب کفش به سوی خودروی حامل رئیس جمهور در حاشیه مراسم استقبال از وی در فرودگاه مهرآباد، زمانی کلید خورد که یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی در توئیتر خود این ادعا را مطرح کرد.
این موضوع که بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی منعکس و بصورت گسترده‌ای بازنشر شد، مورد استفاده در گزارش خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز قرار گرفت تا با یک طراحی رسانه‌ای به دانشجویان معترض به گفتگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما که به صورت آرام در فرودگاه مهرآباد تجمع کرده‌بودند نسبت داده شود و به این ترتیب، بهانه برای حمله و هجمه همه جانبه رسانه‌ای به دانشجویان انقلابی معترض در فرودگاه فراهم شود.
این در حالی بود که جریان رسانه‌ای برخی کاندیداهای ناکام در انتخابات ریاست جمهوری نیز با سوء استفاده از موقعیت به وجود آمده تلاش کرد از این موضع محملی برای تسویه حساب‌های دوران انتخابات فراهم کند و این در حالی بود که «کمیته صیانت از منافع ایران» که تجمع اعتراضی در فرودگاه مهرآباد را تدارک دیده بود، با تقبیح هر گونه تلاش برای بی حرمتی به رئیس جمهور، اعلام کرد با برخی افراد خارج از این مجموعه که تلاش داشته‌اند فضای مراسم را متشنج کنند برخورد کرده و حتی درگیر شده است.
در همین حال و در شرایطی که انتظار می‌رفت رسانه‌های مدعی صحت این خبر، عکس یا فیلمی از لحظه پرتاب کفش به رئیس جمهور منعکس کنند، اما هرگز این اتفاق نیافتاد تا اذهان بیش از پیش به ساختگی بودن ادعای جریان رسانه‌ای داخلی و خارجی حامی دولت راستگویان مطمئن شود.
اما روز گذشته سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ابعاد این ماجرا را روشن کرده و عنوان کرد اساسا اتفاق خاصی در مراسم استقبال ار رئیس جمهور نیافتاده است.
فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص حواشی مراسم استقبال از رئیس جمهور، گفت: هیچ اتفاقی در مراسم استقبال رخ نداد و در حال حاضر هیچ پرونده و شاکی در این خصوص در اختیار پلیس نیست که بخواهیم آن را پیگیری کنیم.
این در حالی بود که فضاسازی رسانه‌ای اخیر سبب شد تا رئیس جمهور در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران برای منتقدان به این سفر خط و نشان کشیده و از آن به تندروی یاد کند که ممکن است در مراحلی با برخورد دستگاه‌های قضائی و امنیتی روبرو شود.
در همین حال، صادق شهبازی یکی از فعالین دانشجویی و حاضر در تجمع فرودگاه مهرآباد که رسانه‌های داخلی جنجال گسترده‌ای را بر سر حضور او در فرودگاه مهرآباد به دلیل نزدیکی به ستاد دکتر جلیلی به راه انداخته بودند، با رد ادعای این رسانه‌ها، این جنجال را سرپوشی برای حرکت غیرقابل قبول گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور امریکا عنوان کرده و نوشت: ننگ مذاکره با امریکا با لنگه کفش پاک نخواهد شد.
به نظر می‌رسد با اظهار نظر اخیر رئیس پلیس و رد ادعای رسانه‌ها از جمله بی‌بی‌سی فارسی مبنی بر پرتاب کفش به سمت رئیس جمهور و تلاش برای انتساب آن به دانشجویان معترض، که تاکنون نیز تصویری از آن منتشر نشده است، تیم رسانه‌ای حامی سازش و مذاکره با امریکا لازم است طراحی جدیدی را برای مقابله با معترضان به این موضوع تدارک ببینند، این در حالی است که اخبار رسیده از نماز جمعه شهرهای مختلف نیز حاکی از اعتراض نمازگزاران به باز کردن باب گفتگو با شیطان بزرگ و سردادن منسجم شعارهای مرگ بر امریکا در سراسر کشور بوده است.