باراک اوباما گفت: "ما همچنان به اجرای تحریم‌ها علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک های بالستیک ادامه داده‌ایم و حتی در صورت توافق هسته‌ای نیز همچنان به اجرای آنها ادامه می‌دهیم."

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با "الشرق الاوسط" با تکرار ادعاها درباره ایران، این کشور را حامی تروریسم خواند. وی این اظهارات را در آستانه نشستی دو روزه با سران بیش از ده کشور حاشیه خلیج فارس بیان کرد.
اوباما در یک مصاحبه به صورت سوال و جواب نوشتاری به این نشریه گفت: "ایران یکی از حامیان تروریسم دولتی است. به رژیم اسد در سوریه برای رو پا ماندن کمک می‌کند. در لبنان از حزب‌الله و در نوار غزه از حماس حمایت می‌کند. به حوثی‌ها در یمن کمک می‌رساند. بنابراین، کشورها در منطقه حق دارند درباره فعالیت‌های ایران در منطقه نگرانی داشته باشند، به ویژه به خاطر حمایت از عوامل نیابتی در داخل مرزهای کشورها."
رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به توضیح درباره نشست کمپ‌دیوید پرداخت و گفت هدف از این گفت‌وگوها گسترش همکاری با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس است. وی با وجود این، جزئیاتی درباره تعهدات جدید آمریکا به این کشورها ارائه نکرد.
وی همچنین بر حضور نظامی آمریکا در منطقه و کمک به متحدان این کشور در خلیج فارس، به بهانه آنچه "رفتارهای خطربار" ایران خوانده می‌شد تأکید کرد. اوباما گفت: "ما همچنان به اجرای تحریم‌ها علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالیستیک ادامه داده‌ایم و حتی در صورت توافق هسته‌ای نیز همچنان به اجرای آنها ادامه می‌دهیم."(+)

"Our President, analytical news site"