مئیر داگان در اظهاراتی که توسط روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر شده، بهترین راه مقابله با ایران هسته ای را حمایت از مخالفین جمهوری اسلامی ایران و طرح مباحث تجزیه طلبانه دانسته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ در هجمه اعتراض های داخلی در سرزمین های اشغالی به نحوه سیاست های اتخاذ شده از سوی بنیامین نتانیاهو در قبال جمهوری اسلامی، برخی سخنان مئیر داگان رئیس پیشین موساد به حاشیه رانده شده و مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت.
داگان که در جمع معترضین صهیونیست در میدان اسحاق رابین تل آویو به سخنرانی پرداخته بود به شدت به سیاست های نتانیاهو تاخت و آن را مخل امنیت اسرائیل دانست. وی در تشریح چگونگی مقابله با جمهوری اسلامی، سیاست نتانیاهو را اشتباه دانسته و به ارائه راه حل هایی در این زمینه پرداخته است.
رئیس پیشین موساد در این سخنرانی خواستار سرمایه گذاری بر گروه های داخلی و خارجی اپوزیسیون جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از اقلیت ها برای تضعیف جمهوری اسلامی شده است، اشاره وی به اپوزیسیون به گونه ای مستقیم به تحرکات فتنه گرایانه سال ۸۸ باز می گردد، تحرکاتی که در آن نتانیاهو از فتنه گران به آن سرمایه های اسرائیل نام برد.
گفتنی است مئیر داگان در زمان وقوع فتنه ۸۸ مسئولیت دستگاه جاسوسی موساد را بر عهده داشته و به مداخله جهت ایجاد ناامنی در کشور مبادرت ورزیده است. شمار زیادی از عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در خلال فتنه بازداشت شدند، افرادی که جهت ایجاد تشنج در سطح جامعه به فعالیت می پرداختند، ترور شهید علی محمدی و برخی دانشمندان هسته ای کشورمان در میانه فتنه به وقوع پیوست.
سرمایه گذاری بر جنبش های تروریستی بر گرفته از اقلیت های دینی و نژادی کشور نیز در خلال چهار دهه سپری شده بارها مد نظر سرویس های خارجی به ویژه اسرائیلی قرار داشته است، هم اکنون موساد به ارتباط گیری با برخی تروریست های فعال در مناطق کرد نشین که در اقلیم کردستان عراق حضور دارند و یا شماری از گروه های تجزیه طلب خوزستان و آذربایجان در جمهوری آذربایجان و سایر نقاط منطقه می پردازد. گروه های فوق مترصد فرصت اند تا با وقوع کوچکترین ناامنی ها در داخل به فعالیت های تروریستی خود مبادرت ورزند.
نکته حائز اهمیت درباره سخنان داگان آن که در میان حواشی گسترده انتقادات بر علیه نتانیاهو گم شده و تا کنون هیچ رسانه ای بدان نپرداخته است. هاآرتص نیز در اقدامی قابل توجه امکان خواندن این خبر را بر عموم از میان برده و عملا امکان دسترسی بدان وجود ندارد.
تصویر ذیل حاوی متن کامل خبر پیش از محدودیت اعمال شده است.(+)


"Our President, analytical news site"