محسن سازگارا که در محافل داخل و خارج از کشور به عنوان دست پرورده بهزاد نبوی شناخته شده و چند سالی است که مدعی اختلاف و جدایی از عضو شاخص سازمان مجاهدین گردیده است در جریان غائله آفرینی های اخیر نقش کارگردان پشت پرده را برای مراکزی چون سفارت انگلیس و افراطیون اصلاح طلب در جهت هماهنگی و تهیه برنامه های گام به گام انقلاب مخملی بر عهده داشته است.

 

به گزارش جهان، سازگارا که پس از همکاری علنی با CIA و راه اندازی سایت اینترنتی برای به انجام رسانیدن هدف های سازمان اطلاعاتی ایالات متحده از دوسال پیش به این سو رسما به عنوان مامور سازمان امنیت انگلیس مشغول به کار شده است با تهیه دستور العمل و ارسال آن به برخی گروه های دخیل در آشوب های پس از انتخابات ، مسئولیت ارتباط مستقیم اغتشاش افرینان با دولت انگلیس را بر دوش داشت. این درحالی است که دولت انگلیس در اظهارات وزیر خارجه خود و نیز موضع گیری سران اتحادیه اروپا، خود را ار اتهام پشتیبانی و حمایت از ایجاد انقلاب مخملی در ایران مبرا دانسته است.

 

بر اساس این گزارش، سازگارا که به دور از ژست های روشنفکران وابسته، به صورت شفاف و علنی به اشتغال خود در سازمان های اطلاعاتی غربی معترف است در تماس هایی که با تعدادی از دوستان قدیمی خود که از سران گروه های اصلاح طلب به شمار می روند برقرار کرده راهکارهایی با جزئیات گام به گام را برای آنها ارسال کرده است که مواردی چون "الله اکبر" های شبانه از این قبیل است.

 

وي در مانیفست ارسالی خود ابتدا به هدف مورد نظر و سپس روش تقويت يكپارچگي و مقاومت اغتشاشگران همچنين تاكتيك‌هاي پيشنهاد‌ي برای چگونگي فرسايش نيروهاي انقلاب پرداخته و آنگاه تاكتيك‌هاي ضد اين جنبش از طرف جمهوري اسلامي را مورد بررسي قرار داده است.

 

وی با توجه به بی رغبتی مردم به شعارهای اصلاح طلبان و نارضایتی از برنامه های به دور از مذهب آنان تاکتیک هایی چون الله اكبر گفتن تمام مردم روي پشت بام ها هر شب از ساعت 10 تا 10:30 و خواندن دعاها و شعارهاي واحد در هر جاي ممكن و در هر مراسمي را سفارش کرده است.

 

افزايش حاشيه امن براي جنبش اعتراضي از طريق اعتراض‌هاي كم هزينه تر مثل شعار نويسي روي ديوارها، استفاده از رنگ و سمبل هاي همگاني ديگر مثل سرودها يا علامت‌ها و مختل كردن خطوط ارتباط و انتقال قواي نهادهای انقلابی مثل: مختل كردن ترافيك - تظاهرات همزمان در نقاط متفاوت و ايجاد مانع براي حمل و نقل نیروهای انقلابی از دیگر وصیت های یار اسبق سازمان مجاهدین انقلاب به دوستان داخل کشور خود است .

 

هم چنین، مامور رسمی سازمان امنیت انگلیس برای کم اثر کردن ارتباط مردم با سازمان هایی چون سپاه و بسیج توصیه به برقراری جنگ رواني با نهادهای حکومتی از طريق جذب بخش هايي از سپاه و بسيج و پليس و دادن شعار به نفع ارتش کرده و نیز استفاده از زنان براي پيشبرد جنبش به خصوص زنان و مادران و دختران فعالين شهيد شده و زنداني را برای تاثیر گذاری بیشتر سفارش کرده است.

 

بر اساس این گزارش، کم محلی مردم و قشر اکثریت جامعه به شعارهای دوم خرداد و برنامه های اصلاح طلبانه، سازگارا را بر آن می دارد تا دستورالعمل فراخواني چهره هاي مطرح سياسي، هنري، ورزشي و ... براي پيوستن به شورشیان را ابلاغ کند.