پس از قرائت گزارش كميسيون اصل 90 درباره فتنه‌ي 88 در صحن علني مجلس شوراي اسلامي و اشاره به نقش مهدي هاشمي رفسنجاني در آشوب‌هاي پس از انتخابات، آقازاده لندن نشين جوابيه‌اي ارسال كرد و از طريق وكيل خود كه عمده‌ي فعاليت‌هايش بر پي‌گيري پرونده‌ي متهمان فتنه متمركز است، خواست كه اين جوابيه در صحن مجلس قرائت شود كه پس از نااميدي از قرائت اين جوابيه، آن را در برخي رسانه‌ها منتشر كرد.

مهدي هاشمي در اين جوابيه به‌دنبال مظلوم‎نمايي بود و به‌رغم سوابق متعدد كيفري و قضايي (به‌ويژه در جريان پرونده‌ي حمزه كرمي) مدعي شد كه مطالب مطرح شده در گزارش مجلس تهمت و افترا بوده است.

اما نكته جالب اينكه، نامه‌نگاري‎هاي مهدي هاشمي در اين زمينه از طريق روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفته و براي تعدادي از رسانه‌ها ارسال شده است و در شرايطي كه روابط عمومي اين نهاد كه قاعدتاً بايد مصلحت نظام را بسنجد، مصالح يك خانواده خاص را رصد و پي‌گيري مي‌كند.

در بخشي از اين گزارش در بررسي ريشه‌ها و عوامل خارجي فتنه 88، خاطرنشان شده بود كه مطابق اسناد موجود، کشورهای غربی ودر رأس آن‎ها دولت امریکا بر مبنای مجموعه کدهایی که از داخل ایران دریافت کردند، به این نتجه رسیدند که مقطع انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال 88 بهترین فرصت برای اجرای پروژه کودتای مخملی در ایران است که در مقاطعی چون سال های 76، 80، و 84 شرایط را برای اجرای آن مناسب ندیده بودند.

در اين بخش، افزوده شده بود كه "آخرین عامل پیام هایی بود که غربی ها مستقیما از داخل ایران در یافت کردند و این پیام ها منجر به شکل گیری این اشتباه محاسباتی در ذهن آنها شد که سال 88 زمانی مناسب برای کلید زدن پروژه کودتاست. اطلاعات موجود در اسناد اطلاعاتی که به هنگام نگارش این گزارش به آنها مراجعه شده نشان می دهد مهدی هاشمی نقشی عمده در این ارسال این پیام ها به بیرون داشته و از جمله پیام های مستقیم وی برای امریکا در اواخر سال 1387 موجب امریکا پروژه مذاکرات هسته ای با ایران را که اهمیت حیاتی برای آن داشت تعطیل کرده و انرژی خود را بر پیروزی اصلاح طلبان در انتخابت 1388 متمرکز كند."

همچنين در بخش ديگري از گزارش به جلسات مستمر در دفتر مهدي هاشمي اشاره شده بود كه به تعبیر خودش توانسته بود از طریق این جلسات، یک اتاق جنگ کامل به‌وجود بیاورد.

در اين گزارش همچنين به ستاد "صيانت از آرا" نيز اشاره و عنوان شده بود كه "و با هدف اعتمادزدایی از نهادهای رسمی ناظر بر انتخابات ، "كميته صيانت از آرا" تشكيل و توسط افرادی چون مهدی‎هاشمی به فناوری‎های پیشرفته مجهز شد."

در اين زمينه تأكيد شده بود: «مهدي‎هاشمی است که در 20 خرداد 1388 است که به زنگنه می‎گوید: «همه ‏چیز را برای صیانت از آرا آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده‎ام». مقصود مهدی‎هاشمی در این‎جا پروژه‎ای است که می‎توان آن را پروژه ارتباط پيامكي خواند.

چند روز پيش از انتخابات، پروژه‎اي مبني ‎بر ارتباط پيامكي لحظه به لحظه با نمايندگان موسوي حاضر در پاي صندوق‎هاي رأي، كه توسط مهدي ‎هاشمي ‎طراحي و نرم‏افزاري هم براي آن نوشته شده بود، كشف شد. اين پروژه جهت رصد مستمر و دائمي‎حوزه‎هاي اخذ رأي و ابطال آراي صندوق‎هايي كه راي موسوی در آن پایین بود، پيش‎بيني شده بود که در شب 21 خرداد مورد ضربه اطلاعاتی قرار گرفت و خنثی شد.

نکته مهم در اینجا این است که جریان فتنه در ایام انتخابات سال 88 کاملا نسبت به این موضوع که تقلبی صورت نگرفته و باخت موسوی محصول عدم اقبال مردم به او بوده، علم کامل داشت اما با هدف استفاده از ظرفیت وی برای انجام پروژه کودتای مخملی و به خیابان کشاندن بخشی از مردم، به طور سیستماتیک و سازماندهی شده بحث تقلب را به وی القا کرد.

به عنوان نمونه یافته های های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می دهد مجموعه نظرسنجی های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است. همچنین یک کد اطلاعاتی دیگر وجود دارد که نشان می دهد یکی از استراتژیست های برجسته جریان دوم خرداد یک هفته قبل از انتخابات می گوید: «ما آن‌قدر رأی نداریم که انتخابات را ببریم اما آن‌قدر رأی داریم که کشور را به هم بریزیم». علاوه براین، افرادی مانند محمد خاتمی و موسوی خویینی ها قبل از انتخابات به صراحت گفته بودند که عقیده ندارد نه موسوی و نه هیچ کس دیگر قادر به پیروزی بر احمدی نژاد باشد و تاکید کرده بودند که دولت وی تکرار خواهد شد. بنابراین، طرح موضوع تقلب از جانی سران جریان اصلاحات یک دروغ گویی عمدی با هدف پیش برد پروژه کودتای مخملی بوده است نه شبهه ای که آنها مایل به رفع آن باشند.»

براي دريافت چكيده 34 صفحه‌اي گزارش كميسيون اصل 90 اينجا كليك كنيد.