در عین ناباوری شرکت کنندگان، با سخنرانی دکتر ولایتی؛ از اعضای ائتلاف 1+2؛ آغاز می شود که بیشتر سخنرانی خود را نیز به ارایه توضیح درباره ائتلاف 1+2 اختصاص می دهد. در ادامه نیز قالیباف، دیگر عضو این ائتلاف انتخاباتی برای انجام سخنرانی به جایگاه دعوت می شود.

طی روزهای 14 تا 16 فروردین ماه، اردویی به ظاهر فرهنگی به میزبانی مرکز توسعه فعالیت های دینی (متفاد) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد برگزار شد.
پس از آن شبکه ایران اقدام به انتشار جزئیات بیشتری از این اردوی فرهنگی نمود.

براساس این گزارشی که سایت چهارفصل منتشر کرده، ستار هدایت خواه، نماینده پیشین مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و فعّال فرهنگی در استان کهگیلویه وبویراحمد از جمله فعالان فرهنگی ای بود که سازمان تبلیغات اسلامی در روزهای گذشته از آن ها برای حضور در گردهمایی فعّالان فرهنگی در مشهد دعوت به عمل آورد.

جلسه ای که البته هدایت خواه از قبل به انتخاباتی بودن آن پی می برد و در آن حضور نمی یابد.

گفتنی است مسئولان سازمان تبلیغات در دعوت نامه های خود "آشنایی مجموعه های فرهنگی کشور با یکدیگر و هم افزایی بیشتر آن ها با هم " را به عنوان موضوع این همایش عنوان کرده بودند.

این جلسه که حدود 200 نفر از فعالان فرهنگی سراسر کشور در آن حضور داشتند در عین ناباوری شرکت کنندگان، با سخنرانی دکتر ولایتی؛ از اعضای ائتلاف 1+2؛ آغاز می شود که بیشتر سخنرانی خود را نیز به ارایه توضیح درباره ائتلاف 1+2اختصاص می دهد. در ادامه نیز قالیباف، دیگر عضو این ائتلاف انتخاباتی برای انجام سخنرانی به جایگاه دعوت می شود.

هدایت خواه در پاسخ به علت عدم دعوت و حضور ایشان در این همایش گفت: البته ما را دعوت کرده بودند منتها بعد متوجه شدیم این حرکت، انتخاباتی است اما دوستان ما رفتند.

فعّال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای این جلسه از تشکل های شاخص تمام کشور حدود 200 نفر دعوت کرده بودند و نصف هزینه بلیط هواپیما، هزینه های اقامت و پذیرایی و دیگر هزینه های این همایش را از بودجه سازمان تبلیغات اسلامی تأمین کرده بودند.

هدایت خواه بیان داشت: دوستانی که در جلسه حضور داشتند به ما گفتند محور اصلی این همایش کار تبلیغاتی انتخاباتی و رفع شبهات پیرامون دکتر قالیباف بوده است.

هدایت خواه اظهار داشت: البته در حاشیه این همایش هم بحث هایی در حیطه فعالیت تشکل های فرهنگی انجام گرفته است اما موضوع اصلی بحث انتخاباتی بوده است که کاری خلاف شرع و قانون است و از نهاد سازمان تبلیغات اسلامی که باید پایبند به ارزش های دینی و ملاک های شرعی وقانونی باشد بسیار بعید و دور از انتظار بود.