محمدرضا باهنر عضو شورای مرکزی جبهه پیروان گفت: ائتلاف پنج‌گانه که متشکل از منوچهر متکی، یحیی آل اسحاق، بنده، مصطفی پورمحمدی و همچنین ابوترابی در آینده نزدیک است، برای معرفی و بالاآمدن یک نفر است.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر اصولگرایان یک ائتلاف پنج گانه و در آن سو ائتلافی سه‌گانه دارند و اگر تجمیع شوند نتایج بهتری را در زیر سایه ائتلاف هشت گانه کسب می‌کنیم؛ کاندیداهای وابسته به اصولگرایان باید با هم یک کاسه شوند.

وی با بیان اینکه در ائتلاف پنج‌ گانه فعلی، ساز و کار، مبتنی بر معرفی و کاندیدای یک نفر از این ائتلاف است،‌ افزود: ائتلاف پنج‌گانه که متشکل از منوچهر متکی، یحیی آل اسحاق، بنده، مصطفی پورمحمدی و همچنین ابوترابی در آینده نزدیک است، برای معرفی و بالاآمدن یک نفر است.

وی تصریح کرد: می خواهیم صحنه را طوری مدیریت کنیم که یا هشت نفر با هم تجمیع شوند و یک کاندیدا معرفی شود و یا در صورت به اجماع نرسیدن اصولگرایان، در قالب سه بلوک سه کاندیدا معرفی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفتمان پایداری‌ها گفت: احتمالا پایداری‌ها بعنوان یک قطب در انتخابات حاضر نمی‌شوند و یا عده‌ای به سمت رئیس جمهور و عده‌ای به سمت جبهه پیروان خط امام و رهبری متمایل شوند.

* درباره علت کاندیداتوری ام چاره ای جز ریا ندارم!!

محمدرضا باهنر نامزد احتمالی ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین صبح پنجشنبه با حضور در همایش سراسری این جبهه، اظهار داشت: بنده پیش از این اعلام کرده بودم که احساس تکلیف شرعی می‌کنم که به انتخابات نیایم. از این رو باید درباره علت کاندیداتوری خود پاسخ دهم و چاره‌ای ندارم که در این زمینه ریا کنم.

باهنر با بیان اینکه بنده در زندگی سیاسی خود همواره به کار تشکیلاتی خود بیش از تمایلات شخصی احترام گذاشته‌ام، تصریح کرد: در سال 84 احمدی‌نژاد عضو جامعه مهندسین بود اما ما به این جمع‌بندی رسیدیم که آقای لاریجانی کاندیدا شود و بنده نیز رئیس ستاد وی شدم هرچند او هیچوقت در ستاد جبهه نبود.

* در انتخابات به صورت جدی تا آخر می‌ایستم به شرطی که باعث پیروزی رقیب نشوم!!

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به استدلال‌های جبهه پیروان برای کاندیداتوری وی در انتخابات خاطرنشان کرد: بنده اینجا قصد افشاگری دارم و در انتخابات به صورت جدی تا آخر می‌ایستم اما ادامه حضورم به شرط این است که این حضور منجر به رای نیاوردن اصولگرایان نشود و اگر چنین شود دیگر ادامه نمی‌دهم و به سهم خودم باعث پیروزی رقیب نخواهم شد.

* به من گفتند کسی جز تو نداریم که 7 مرتبه از مردم رای موفق گرفته باشد!!

وی گفت: دوستانی که بنده را برای حضور قانع کردند، چند مشخصه برایم برشمردند و گفتند که در بین کاندیداها کسی را نداشتیم که 7 مرتبه از مردم رای موفق بگیرد و در عین حال در تصویب 20 قانون بودجه تأثیر جدی داشته باشد.

باهنر با اشاره به عضویت خود در 3 دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در رأس مجمع برنامه چشم‌انداز قرار دارد که رهبر معظم انقلاب پس از مشورت با اعضای مجمع تشخیص آن را اعلام می‌کند لذا دوستان به بنده گفتند کسی نیست که در همه این مسائل چنین تجربه‌ای داشته باشد.

* دوستان مرا جعبه سیاه قانون می دانند!!

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان با بیان اینکه دوستان مرا جعبه سیاه قانون می‌دانند، تصریح کرد: بنده تمام تلاش خود را برای اعمال قانون انجام می‌دهم و به دلیل حضور 25 ساله در مجلس با تمام دستگاه‌های اجرایی کشور تعامل جدی و تعیین‌کننده‌ای داشتم.

وی تاکید کرد: بنده به کار تشکیلاتی بسیار اهمیت می‌دهم و در تصمیم و خرد جمعی متعهد و متعصب هست.

* در مرحله دوم انتخابات سال 84 در بیانیه جبهه پیروان حمایت خاصی از احمدی نژاد نکردیم

باهنر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال 84 کاندیدای ما علی لاریجانی بود و بنده هم رئیس ستاد انتخاباتی آقای لاریجانی بودم که انتخابات به مرحله دوم کشید و جبهه پیروان خط امام و رهبری بیانیه داد و حمایت خاصی از آقای احمدی نژاد نکرد.

* در سال 84 فهمیدم که نه من به درد آقای احمدی‌نژاد می‌خورم و نه او به درد من

وی افزود: بعد از گذشت چند ماه فهمیدم که نه من به درد آقای احمدی‌نژاد می‌خورم و نه آقای احمدی‌نژاد به درد من می‌خورد و بعد از ارائه اولین بودجه توسط احمدی نژاد به مجلس، بحث‌های جدی و کارشناسی ما شروع شد.

* در سال 88 به محسن رضایی رای دادم؛ در حالی که می دانستم رای نمی آورد!!

نایب رئیس دوم مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 88 هم یواش سرمان را پایین انداختیم و به آقای احمدی‌نژاد رای ندادیم و بنده به آقای محسن رضایی رای دادم ، البته می دانستم که رای نمی‌آورد اما گفتم حالا به محسن رضایی رای بدهم و رأیم حرام نشود.

* احمدی‌نژاد از سرمایه اصولگرایان هزینه کرد!!

نماینده تهران در مجلس همچنین با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد از سرمایه اصولگرایان هزینه کرد، گفت: یکی از مشخصه‌های بارز آقای احمدی نژاد این بود که به هیچ وجه خرد جمعی را قبول نداشت، نه خرد جمعی اصولگرایان بلکه حتی اگر مشاورانش هم نظری خلاف نظر او می‌دادند، به راحتی آنان را برکنار می‌کرد.

* هزینه‌های تبلیغاتی را خود رقبا بالا می‌برند

محمدرضا باهنر در حاشیه همین همایش نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره هزینه های تبلیغاتی کاندیداها گفت: معمولاً هزینه‌های تبلیغاتی را خود رقبا بالا می‌برند، اگر یک گروهی بی حساب و کتاب پول نداشته باشد و خرج نکند، ضرورتی پیدا نمی‌شود که سایر گروه‌ها هم خرج‌های بالا داشته باشند، اگر رسانه‌ ملی وارد عرصه انتخابات شود، کاندیداها می‌توانند از طریق رسانه ملی حرف‌شان را بزنند و نیاز به هزینه‌های سنگین وجود ندارد.

* انتخاب یک فرد اصولگرا مهمتر از انتخاب خودمان است!!

وی افزود: بنده کاندیداتوری‌ام را اعلام کرده‌ام و به طور جدی آن را دنبال می‌کنم، فقط یک نکته وجود دارد و آن هم اینکه همه ما باید متعهد باشیم که انتخاب یک فرد اصولگرا مهمتر از انتخاب خودمان است، پس اگر زمانی به نکته‌ای رسیدیم که احساس کردیم، باقی ماندن ما در صحنه انتخابات برای مجموعه اصولگرایی خطر دارد، تفاهم‌مان این است که با همدیگر کنار بیاییم و یک نفر بیشتر نماند.

* اطمینان داریم از پنج شش اصولگرایی که کاندیدا هستند در زمان انتخابات یک نفر بیشتر نمی‌ماند!!

باهنر در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: این اطمینان را داریم که از پنج شش نفری که هم‌اکنون از جبهه اصولگرایی کاندیدا هستند در زمان انتخابات یک نفر بیشتر نمی‌ماند، با یک سازوکاری تلاش می‌کنیم که آن یک نفر انتخاب شود.

* بخش عمده سازوکار ما نظرسنجی است!!

وی با بیان اینکه یکشنبه هفته آینده نشست خبری خواهم داشت، تصریح کرد: ما سه کاندیدای پیروان هر کدام‌مان در عرصه انتخابات تلاش می‌کنیم و ستادهای شخصی‌مان را هم راه می‌اندازیم ولی در هر صورت با سازوکاری که تفاهم کردیم که بخش عمده آن نظرسنجی است، به آن وفاداریم، ما به مقتضیات صحنه کار می‌کنیم و تصمیماتمان خشک نیست و بیشتر در حال حرکت فعالیت داریم.

* اگر هاشمی یا لاریجانی بیایند تصمیمات ما تغییر می کند!!!

باهنر با بیان اینکه اگر علی لاریجانی وارد صحنه انتخابات شود، مقداری ممکن است پارامترها تغییر کنند، دیگران هم همین‌طور است، فرض کنیم آقای هاشمی رفسنجانی هم کاندیدا شود، البته ما که الان اطلاع داریم که هاشمی نمی‌آید و توصیه‌مان هم به ایشان این است که کاندیدا نشوند اما مثلاً اگر آقای هاشمی وارد عرصه انتخابات شود، قاعدتاً ما به مقتضیات زمان و مکان تصمیم‌گیری می‌کنیم.

نایب رئیس دوم مجلس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: اینکه کاندیداها یکدیگر را نفی کنند، سیاست نخ نمایی است که معمولاً در این قضایا تخریب‌کننده بیشتر از تخریب‌شونده آسیب می‌بیند، باید کاندیداها رعایت اخلاق اسلامی را داشته باشند، گاهی یک نماینده‌ای وارد مجلس می‌شود و می‌گوید در دوره‌های گذشته مجلس، اصلاً کار نکرده‌اند و یا نماینده حوزه انتخابیه من کار نکرده است، این نمک‌نشناسی است، این همه کارنامه و گزارش در جهت پیشرفت‌ها ارائه می‌دهیم، اینها یک مجموعه تلاشی است از همه دوستان و باید دقت کنیم که خدای ناکرده نمک‌نشناسی نشود.

وی با تأکید براینکه نفی دولت‌های گذشته نفی خدمات انقلاب و نظام است، متذکر شد: دوره‌های گذشته عده‌ای خدمات دولت نهم را نفی می‌کردند و رئیس دولت نهم نیز کل خدمات دوره‌های قبل از خودش را نفی می‌کرد، اینها ظلم مضاعفی به انقلاب است.

* دیگر از این خبرها نیست که خاتمی یا دوستانش 20 میلیون رای بیاورند

نماینده تهران در مجلس در ادامه درباره محمد خاتمی گفت: دوستان آقای خاتمی و خود آقای خاتمی تصورشان این نباشد که در انتخابات سال 92، سونامی ای مثل انتخابات سال‌های 76 و 80 در کشور راه می‌افتد و 20 میلیون نفر به آنها رأی می‌دهند، دیگر از این خبرها نیست و رأی پایین‌تری خواهد بود.

* توصیه می کنم هاشمی کاندیدا نشود/ او را به ناحق تخریب کرده اند/ با آمدن هاشمی جبهه پیروان کاندیدایش را تغییر نمی دهند!!!!

«درباره آقای هاشمی هم گفتم که اگر آقای هاشمی از من سؤال کند، توصیه‌ام به ایشان این است که کاندیدا نشود، هم مقتضیات سن‌شان است و هم اینکه از طرفی متأسفانه در جاهایی آقای هاشمی رفسنجانی را تخریب کردند و البته به ناحق هم تخریب کردند، این تخریب‌ها ممکن است خدای ناکرده تکرار شود، چون آن آدم‌ها باز هم هستند، به عنوان یک مشورت به آقای هاشمی می‌گویم که اگر انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری نشود، به مصلحت‌شان است، اما اگر بیاید، اینکه جبهه پیروان کاندیدایش را عوض کند، قطعاً این اتفاق نمی‌افتد.»

* انتخابات این دوره ریاست جمهوری را سه قطبی می‌دانیم

باهنر با یادآوری اینکه اگر حدس می‌زدم که انتخاب نمی‌شوم، وارد عرصه انتخابات نمی‌شدم، گفت: تا به حال نام بنده برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح نبوده است، دیروز(چهارشنبه) برای اولین‌بار رسماً اعلام کاندیداتوری کرده‌ام، انتخابات این دوره ریاست جمهوری را سه قطبی می‌دانیم، بین اصلاح‌طلبان، دولت و اصولگرایان و هر کدام‌مان هم دو قطب رقیب داریم، جدی و شوخی هم نداریم، همه‌اش جدی است.

* لاریجانی تاکنون احتمال کاندیداتوری اش را نفی کرده/ شرط زمانی برای کنار رفتن به نفع لاریجانی

وی در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه اگر علی لاریجانی کاندیدا شود، آیا شما به نفع او کنار می‌روید، یا خیر؟ توضیح داد: ما همان موقع می‌نشینیم و بررسی می‌کنیم، یعنی بستگی دارد که هر کسی چه زمانی اعلام کانداتوری کند، یک موقع ممکن است آقای لاریجانی اعلام کند که خیلی دیر باشد و قابل تبلیغ نباشد، البته بنده آقای لاریجانی را فرد قدرتمندی می‌دانم اما تا الان هرچه از لاریجانی سؤال کردیم، ایشان کاندیداتوری‌شان را نفی کردند و گفتند من نیستم.

باهنر همچنین گفت: اگر قرار باشد آقای لاریجانی کاندیدا شود، توصیه‌ام این است که زودتر آن را اعلام و اقدام کند و الا اگر این اعلام کاندیداتوری به 10 روز مانده به ثبت‌نام موکول شود، شاید آن موقع کمی دیر باشد.