اصلاح طلبان قصد داشتند جلسه ای را با جضور روحانی، خاتمی، هاشمی و سید حسن خمینی برگزار کنند اما روحانی این پیشنهاد را رد کرده است .

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از سراج 24 ، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و سید محمد خاتمی درصدد راه‌اندازی جلسه‌ای چهار نفره با حسن روحانی بوده‌اند تا درباره انتخابات آینده مجلس و خبرگان رایزنی کنند. گفته می‌شود روحانی این پیشنهاد را رد کرده و حاضر نشده چنین جلسه‌ای در دفتر رئیس‌جمهور تشکیل شود.

یکی از دلایل مخالفت روحانی این بوده که تشکیل چنین جلساتی به معنای مهندسی انتخابات آینده توسط دولت است. علاوه بر این روحانی، جریان اعتدال را یک جریان قوی سیاسی دانسته که نیاز به ائتلاف نداشته و بقیه گروه‌ها باید از لیست اعتدال حمایت کنند.

چندی پیش رسول منتجب نیا نیز در گفتگو با روزنامه قانون به دولت توصیه کرد که از ارائه لیست حامیان دولت برای انتخابات مجلس خودداری کند و این شرایط را بدترین وضعیت برای دولت درانتخابات آتی دانست .

وی افزود : بدترین وضع برای دولت این است که بخواهد مستقیم در انتخابات دخالت کند و با ارائه لیستی با عنوان هواداران دولت و حضور افراد حاضر در دولت پا به عرصه رقابت بگذارد. اگر دولت چنین کاری کند جبهه‌های مختلفی را در مقابل خود خواهد دید و حمایت اصلاح‌طلبان را از دست می‌دهد.

وی افزود : اعتقاد دارم اگر چنین کاری بشود، موفقیت وپیروزی به دست می‌آید و دولت می‌تواند از این مخمسه‌ای که در آن گیر افتاده است، نجات پیدا کند. پیش از این نیز به طرفداران دولت تذکر دادم که نخواهند مستقل از اصلاح‌طلبان وارد صحنه انتخابات شوند.