* طبق اعلام مدیرکل انتخابات وزارت کشور، ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، 17 اردیبهشت 92 آغاز می شود.

 

* روزنامه ایران طی گزارشی یادآور شد: عملکرد انتخاباتی و سیاسی هاشمی و حضور 30 ساله وی در این عرصه نشان می دهد وی به مانند قبل، باز هم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور خواهد داشت. حضوری که یا روی صحنه تعریف می شود یا در پشت صحنه.ˈ

 

* محمد رضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفته که عملکرد خاتمی در سال 88 خیلی خوب و منطقی بوده است و اگر آقای خاتمی کاندیدا شود در شورای نگهبان تایید می‌شود.

 

* غفوری فرد، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته است: اصلاح طلبان از سر ناچاری به سراغ هاشمی رفته اند و چون نمی‌توانند به اجماع برسند قصد مصادره‎اش را دارند.

 

* در جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نمایندگان استانی این شورا اصرار زیادی در مورد حضور شخص خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

 

* جبهه پیشگامان خدمت به خانواده‌های ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام موجودیت، تصریح کرد: با بررسی‌هایی که این جبهه انجام داد و پس از دیدار با کاندیداهای مطرح به این نتیجه رسیدیم که به صورت قطعی از کاندیداتوری آقای متکی در انتخابات حمایت کنیم.

 

* محسن رضایی ضمن اعلام رسمی کاندیداتوری خود، دلیل اعلام این موضوع را در در جمع مرزبانان غیور استان کردستان، رویکردش نسبت به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور و حل مشکلات مردم دانست.

 

* حسین مظفر رئیس ستاد ائتلاف سه‌گانه با تکذیب "احتمال کناره‌گیری ائتلاف 1+2 به نفع آیت‌الله هاشمی" گفت: ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان آمادگی کامل برای تعامل و همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نامزدهای اصولگرایان را دارد و با هیچ اصلاح‌طلب یا افراد مرتبط با جریان فتنه و انحراف ائتلاف نمی‌کند.

 

* وزیر اطلاعات دولت اصلاحات از اصلاح طلبان خواست روی نامزدی از اصلاح طلبان معتدل یا اصولگرای اصلاح طلب اجماع کنند. علی یونسی می گوید نامزدی خاتمی یا هاشمی باعث اتحاد دوباره اصولگرایان خواهد شد و این به صلاح نیست.

 

* اندکی پس از دیدار سه شخصیت اصلاح طلب با رهبر معظم انقلاب، گزارش ها از تلاش بخش دیگری از اصلاح طلبان برای ملاقات با مقام معظم رهبری جمهوری حکایت دارند. مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی و سخنگوی جبهه اصلاح طلبان تأیید کرده است که تعدادی از اصلاح طلبان برای تعیین وقت ملاقاتی از رهبری به ایشان نامه نوشته اند و هم اکنون در انتظار پاسخ بیت رهبری هستند.

 

* محمد رضا باهنر در پاسخ به اینکه در نظرسنجی​هایی که جامعیت بیشتری میان افراد و گروه​های سیاسی دارد، چه کسانی در بالاترین سطح هستند، گفت: آقایان هاشمی، خاتمی و بعد از آنها آقای قالیباف بیشترین آرا را به خود اختصاص داده​اند.