همکار نشریات زنجیره‌ای، موضع‌گیری رئیس جمهور و تاکید بر مقاومت را نکوهش کرد و به همین دلیل سفر استانی وی را پوپولیستی خواند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از پیام نو، صادق زیباکلام گفت: این سفر بی‌شباهت به سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد نبود. انتظار اقشار و لایه‌های فرهیخته این بود که تا آنجایی که امکان دارد آقای روحانی از شعارزدگی و پوپولیسم دوری کند و بیشتر به بیان مسائل واقعی جامعه بپردازد. به نظر من این سخن آقای حسن روحانی که گفتند مقاومت شما در جریان هسته‌ای باعث به زانو درآمدن کشورهای غربی شد به شدت یادآور زمان احمدی‌نژاد و پوپولیسم اصولگرایان بود.

وی با بیان این که روحانی نباید این حرف‌ها را می‌زد مدعی شد: مردم برای شنیدن حرف‌های دیگری آمده بودند و از این نظر حتی سفرهای دور اول احمدی‌نژاد موفق‌تر بود... نباید روحانی گسترش پایگاه خود را با روش‌های متناقض انجام دهد و بشود آدم از اینجا رانده و از آنجا مانده(!) به نظر من مقداری از این سفر پوپولیستی بود؛ از جمله در خصوص وعده‌های زیاد دادن به مردم.

او می‌افزاید: آقای روحانی باید تکلیف خود را مشخص کند که قصد دارد چگونه حکومت کند. آیا قصد دارد یک هوگو چاوز و یا احمدی‌نژاد دیگر باشد و با جمع کردن مردم در خیابان‌ها برایش هورا بکشند و یا اینکه رفتار دولت در حوزه عمومی را تغییر دهد.