از صبح چهارشنبه برخي خبرها از قطعي شدن نامزدي سعيد جليلي حکايت دارد.در حالي که تا عصر روز سه شنبه نامزدي کامران باقري لنکراني از سوي جبهه پايداري مسجل شده بود اين خبر در آخرين ساعات سه شنبه شب تکذيب شد.

به نوشته آریا، در همين حال يک سايت اصولگرا امروز اعلام کرده است که نامزدي جليلي براي جبهه پايداري تقريباً قطعي شده است.
اين سايت نوشته است : چنان‌که گفته مي شود سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي که تاکنون علي رغم اصرار اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري از پذيرفتن کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري استنکاف مي کرده است در آخرين ديدار اعضاي اين شورا با وي براي نخستين بار پذيرفته که کانديداي انتخابات رياست جمهوري شود.


به نوشته اين سايت خبري٬ استدلال اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري براي اصرار به جليلي محبوبيت وي در ميان هواداران جبهه و نيز ساير اقشار جامعه بوده است زيرا آنان معتقد هستند جليلي در مذاکرات هسته اي توانسته است از حق مسلم مردم ايران در برابر 1+5 به خوبي دفاع کند و کارنامه وي نيز حاکي از ساده زيستي است و پيروي از ولايت امر است.


اين سايت همچنين اعلام کرده است که بنابر اخبار رسيده از منابع آگاه احتمالاً طي هفته آينده در مراسمي با حضور شخصيت هاي برجسته جبهه پايداري سعيد جليلي رسماً به عنوان کانديداي نهايي اين جبهه براي شرکت در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري سال آينده معرفي خواهد شد.


در همين حال يک عضو ارشد جامعه روحانيت از اختلافات گسترده در جبهه پايداري بر سر انتخاب کانديدا خبر داده است.

حجت الاسلام سالک به آريا گفته است پايداري ها همچنان در مورد انتخاب کانديدا اختلاف دارند.