گفتنی است با وجود انتشار این مطلب در کتاب خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و استناد فیلم مستند "من روحانی هستم" به این بخش از خاطرات امروز علی لاریجانی رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود در جمع اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگری کل کشور خاطرات هاشمی در مستند من روحانی هستم مبنی بر نقش روحانی در ماجرای مک فارلین را رد کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از 598، در بخشی از کتاب خاطرات سال 65 هاشمی رفسنجانی با نام "اوج دفاع" و در قسمت مربوط به روز چهارم خرداد آمده است: "آقای محسن کنگرلو اطلاع دادند که هواپیمای حامل قطعات گران قیمت آمریکایی که با پاسپورت ایرلندی آمدند و به نام ایرلندی هستند در فضای تهران است.

به آقای دکتر روحانی گفتم که برای کنترل قطعات و اداره مسائل سیاسی و مذاکرات همکاری کند. کمی در جلسه ماندم و به خاطر مسائل جنگ به دفترم آمدم."

گفتنی است با وجود انتشار این مطلب در کتاب خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و استناد فیلم مستند "من روحانی هستم" به این بخش از خاطرات امروز علی لاریجانی رئیس مجلس در بخشی از سخنان خود در جمع اعضای تشکل های کارگری و بسیج کارگری کل کشور خاطرات هاشمی در مستند من روحانی هستم مبنی بر نقش روحانی در ماجرای مک فارلین را رد کرد و گفت: در این مستند مطالبی نقل شده که آقای روحانی در ماجرای مک فارلین حضور داشته؛ این یک دروغ است.

در پی سخنان آقای لاریجانی در رابطه با مستند "من روحانی هستم" گروه چند رسانه ای شفق نامه سرگشاده ای را خطاب به آقای لاریجانی منتشر نمود. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام

امروز در خبرها شنیدیم که شما از پخش یک سی دی صحبت کردید که نامش با عنوان مستند تولید شده توسط گروه شفق یکی است. البته باز هم مطمئن نیستیم که شما منظورتون از "سی دی دروغ" مستند «من روحانی هستم» است یا خیر؟! شما آن سی دی که دیده اید واقعا «من روحانی هستم» بود؟! آقای لاریجانی قبول کنید خیلی بهت زده شده ایم چرا که برای مطالبی که شما می گفتید هیچ مصداقی در مستندمان پیدا نمی کردیم.

شما فرمودید: "اگر شما انتقادی دارید، آن را مطرح کنید، ایرادی ندارد" ولی باور کنید ما اصلا انتقادی مطرح نکرده ایم و فقط نقل تاریخ کرده ایم آن هم نه از زبان بیگانگان بلکه از زبان دوستان آقای روحانی.

شما فرموده اید : "شما باید انتقادات را هم منصفانه مطرح کنید نه اینکه از هر ابزاری برای کوبیدن افراد استفاده کنید" ، آیا واقعا ما در این مستند بی انصافی کرده بودیم؟! آیا واقعا شما مستند را دیده اید و یا بواسطه اطلاعاتی که دیگران یا رسانه ها داده اند در این مورد قضاوت می کنید؟!

آقای لاریجانی ما شما را مسئولی انقلابی و متعهد می دانیم و از اطرافیان شما شنیده ایم که همیشه به جوانان بها داده اید. شما سال ها مدیر بزرگترین رسانه جمهوری اسلامی بوده اید و سال ها کار رسانه ای کرده اید. از شما انتظار این اظهارات را نداشتیم. ای کاش اگر اشتباهی در مستند ما دیده بودید قبل از اینکه ما را متهم به دروغگویی کنید ما را از اشتباه خودمان مطلع می کردید.

جناب آقای لاریجانی؛

اوایل سال 92 چند جوان دانشجو که نه مارکسیست بودیم نه لیبرال نه جدایی طلب و نه ماکیاول ....، چند جوان انقلابی نسل سوم انقلاب که دغدغه نظام و انقلاب را داشتیم و میخواستیم انقلابمان اسلامی بماند دست به کار شدیم تا مستندی پیرامون زندگی نامه یازدهمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی ایران یعنی دکتر حسن روحانی بسازیم. مستندی که به 50 سال زندگی سیاسی و مبارزاتی دکتر حسن روحانی پرداخته است و سعی داشته است تا با نگاه منصفانه، ایشان و بخصوص سوابق انقلابیشان را به مردم معرفی کند.

آقای لاریجانی نمیدانیم فیلم ما را دیده اید یا فقط خبر آن را شنیده اید. ولی اگر اجازه بدهید کمی در رابطه با این فیلم برای شما بگوییم.

از خاطرات دوران طلبگی دکتر روحانی شروع کردیم تا مبارزات انقلابی ایشان. از سخنرانی معروفشان در مسجد ارک گفتیم و سفرشان به نوفل لوشاتو. دوران پس از انقلاب و تاکید ایشان بر اجرای شرع مقدس اسلام در ادارات و نهادها را مروری کردیم. گفتیم که منافقین کوردل قصد ترور ایشان را داشته اند. مسئولیتهای جنگی شان را روایت کردیم و دبیری‌شان بر شورای عالی امنیت ملی. هدفمان یک چیز بود. روحانی ریشه انقلابی دارد و سبک سیاسی خودش را.

برای اینکه انصاف را رعایت کنیم سراغ منابع نزدیک به آقای روحانی رفتیم. میدانستیم ایشان کتاب خاطراتشان را قبول دارد. میدانستیم خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی را قبول دارند. برای همین ماجرای مک فارلین سراغ کتاب خاطرات آقای هاشمی در سال 65 رفتیم. ایشان خودشان گفتند که « به آقای دکتر روحانی گفتم که برای کنترل قطعات و اداره مسائل سیاسی و مذاکرات همکاری کنند.». ایشان خودشان روایت میکنند که « قرار شد هدیه را نپذیریم و ملاقات ندهیم و مذاکره را در سطح دکتر هادی و دکتر روحانی و مهدی‌نژاد مخفی نگه داریم و [مذاکرات] محدود به مساله گروگان‌های آمریکایی در لبنان و دادن قطعات هاک و چند قلم دیگر اسلحه [باشد].»

روز تولد ایشان یعنی 9 دی با یک پوشش وسیع خبری وسیع رونمایی اینترنتی کردیم و بعد در 20 بهمن 1392 در دانشگاه تهران اکران کردیم که اتفاقا با استقبال زیاد دانشجویان رو به رو شد. از طیفها و گروه‌های سیاسی آمده بودند تا بیشتر در مورد رئیس جمهورشان بدانند. در اخر هم همه راضی بودند. همه راضی بودند چون به انصاف روایت شده بود و به دور از افراط و تفریط قصد داشت بگویند رئیس جمهور ایران "حسن روحانی" است.

از آن به بعد از خیلی از دانشگاه‌های کشور درخواست اکران داشتیم. خیلی ها مجوز گرفتند و اکران شد و خیلی ها هم ندیدند چون دانشگاهشان این مجوز را نداد. قانون است دیگر. آقای لاریجانی نمیدانیم شما مستند ما را دیده اید یا نه ولی آیا خبر آن اکرانها را هم در رسانه ها ندیده اید؟!

گفتیم که هدفمان یک چیز بود حسن روحانی انقلابی است. رفتار سیاسی اش هم در چارچوب نظام اسلامی است.. نه مجیز گفتیم نه تخریب کردیم. نه دروغ گفتیم و نه افترا زدیم. مطئنید آن سی دی‌ای که دیده اید «من روحانی هستم» است؟! چون ما هنوز سی دی از آن پخش نکردیم. فعلا در حال اکران دانشگاهی است آن هم به طور آشکار و رسمی.

انتظار داشتیم از این نقد منصفانه و رعایت صداقت تقدیر هم بشویم. انتظار داشتیم از اینکه چهره واقعی و انقلابی رئیس جمهور را نشان دادیم از طرف ایشان تشویق شویم. از طرف دیگر دوستان تشویق شویم. البته انتظاری از رسانه های افراطی نداشتیم. معلوم است آنان با سخنرانی 23 تیر رئیس جمهور مشکل دارند. معلوم است با حضور دکتر روحانی در جامعه روحانیت مبارز و فعالیتهای انقلابی ایشان مشکل دارند. معلوم است با نگاه غیر از مجیز گویی مشکل دارند. ولی شما چرا؟! هنوز هم از این نوع برخورد شما بهت زده ایم.

آقای لاریجانی ما حاضریم همین الان و هر وقت شما خواستید این مستند را برای شما اکران کنیم. نه شما برای همه نمایندگان مجلس حاضریم اکران کنیم. امید است که پس از دیدن مستند دیدگاه شما نیز نسبت به این فیلم عوض شود و خودتان تصدیق کننده مطالب ما باشید.

آقای لاریجانی ما مارکسیست نیستیم . ما فقط جوانان نسل سوم انقلاب هستیم که بر عهدی که پدرانمان با امام خمینی بستند هستیم.