دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر روابط مستحکم حزب الله با جنبش حماس افزود: شایعات در خصوص مشارکت نیروهای حماس در بحران سوریه صحیح نیست و تماس های حزب الله با مسوولان این جنبش ادامه دارد و در خصوص مقابله با فتنه های مذهبی ، همکاری خوبی بین طرفین صورت می گیرد.

دبیر کل حزب الله در دیدار با برخی مسوولان مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به انتخابات اخیر ایران، گفت: تمامی تحولات میدانی و سیاسی در منطقه در حال بهبود بوده و تحولات اخیر ایران، به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری، نشان از صحیح بودن رویکرد تهران دارد.

روزنامه لبنانی السفیر روز سه شنبه از دیدار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با اعضای اصلی و رهبران مقاومت اسلامی لبنان خبر داد.
به نوشته این روزنامه، دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی با تاکید بر اینکه انتخابات ایران، بهترین نمونه دمکراسی مردمی را در زیر سایه ولی فقیه به نمایش گذاشت، خاطر نشان کرد: نتیجه انتخابات به مصلحت ایران و ملت این کشور بود و نشان داد که آیت الله سید علی خامنه ای کاملا در مسیر بی طرفی قدم بر می دارد و باید دانست که تمام هجمه های وارد شده به ایران، تاثیری بر خط و مشی این کشور ندارد.
وی با ابراز خرسندی از روند تحولات لبنان و منطقه تاکید کرد که با وجود فضای تحریک آمیز نتایج اتفاقات موجود به نفع نیروهای مقاومت است.

درستی گزینه‌های حزب‌الله

دبیرکل حزب الله لبنان در دیداری محرمانه که به تازگی برگزار شده و جزئیاتی از آن منتشر شده است، اوضاع تحولات لبنان و سوریه و ایران را تشریح کرده و گفت که روزهای آینده درستی گزینه‌های حزب‌الله در دو سال اخیر را چه در عرصه لبنان و چه در عرصه تحولات سوریه نشان خواهد داد.

وی با تاکید بر روابط مستحکم حزب الله با جنبش حماس افزود: شایعات در خصوص مشارکت نیروهای حماس در بحران سوریه صحیح نیست و تماس های حزب الله با مسوولان این جنبش ادامه دارد و در خصوص مقابله با فتنه های مذهبی ، همکاری خوبی بین طرفین صورت می گیرد.
به نوشته السفیر، این سخنان نصرالله در راستای اقدامات حزب الله به منظور پیش گرفتن سیاستی رسانه ای جدید به منظور مقابله با حمله های تبلیغاتی علیه مقاومت به ویژه پس از حوادث اخیر شهر صیدا بیان می شود.
این روزنامه ادامه داد: هجوم گسترده ای از سوی برخی احزاب سیاسی به ویژه جریان المستقبل علیه حزب الله به راه افتاده و در این خصوص، به برخی از مسوولان حزب الله اجازه داده شده که به منظور مقابله با این هجمه ها، سخنرانی هایی داشته باشند.

السفیر نوشت که حزب الله لبنان همچنین در راستای مقابله با این هجمه رسانه‌ای به برخی مقامات خود اجازه داده تا موضع گیری هایی تلویزیونی را داشته باشند تا به برخی اشکالات مطرح شده علیه این حزب در مورد نقش آن در سوریه و لبنان پاسخ دهند، اولین این موضع‌گیری ها از سوی حسن فضل الله نماینده پارلمان مطرح شد که از شبکه او تی وی در روز سه شنبه پخش شد.

السفیر همچنین پیش بینی کرد که برخی مقامات حزب الله حضور تلویزیونی و مردمی برای توضیح دیدگاه‌های حزب‌الله و تاکید بر اصرار حزب بر وحدت اسلامی و ملی داشته باشند. حزب‌الله لبنان در این موضع‌گیری ها تاکید خواهد کرد که اتفاقات کنونی طایفه مشخصی را هدف قرار نداده، بلکه واکنشی به بروز گروه‌های مسلح و افراطی تکفیری در منطقه است.

حزب‌الله لبنان تاکید خواهد کرد که آماده همگرایی با تمامی جنبش‌های اسلامی است تا تحولات اسلامی و ملی و عربی منطقه را در راستای چالش‌های فراروی این جنبش‌ها بررسی کند.