"واردات نجس است مگر اجبار باشد، یعنی زمانی که بخشی از تکنولوژی را نداریم و مجبور به باج‌دادن می‌شویم. ولی واردات اشتباه است زیرا ضد سرمایه است. من به یاد دارم تا سال ۴۳ گندم به هیچ‌عنوان وارد نمی‌شد. اما حدود ۵۰ سال است که هر سال گندم وارد می‌کنیم."

به گزارش فرهنگ نیوز، سید محمد غرضی درگفتگو با یکی از روزنامه‌‌اصلاح‌طلب شرق حضور خود در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدای مستقل با شعار «توسعه جمهوریت و اسلامیت» را اعلام کرد.
وی در بخشی از گفتگوی خود با شرق خاطراتی از فعالیتش در وزارت نفت و وزارت پست تلگراف و تلفن به عنوان وزیر را بازگو کرد.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به زمانی که به عنوان نخست وزیر پیشنهادی به مجلس انتخاب شده بود،‌ در پاسخ به این سئوال که شما برای نخست‌وزیری به مجلس معرفی شدید، ولی رأی نیاوردید گفت:« خیر، حرف ساختگی آقای هاشمی است که من رأی نیاوردم.»
وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که گفته می شود 60 رای مثبت و 80 رای منفی آورده‌اید، گفت: «رأی را که مجلس می‌دهد. اما دستور جلسه، پرسش و پاسخ و حضوروغیاب دارد و...، اینها رعایت نشد. آقای هاشمی با من موافق نبود. من شب معرفی شده بودم آقای هاشمی صبح که وارد مسجد شد، رفت پیش امام و گفت: رأی ایشان این‌طور است و فلان. نمی‌دانم آن ٦٠ رأی چه ماجرایی داشت، آرا شمارش شده بود یا نه. اما چون آقای هاشمی با من موافق نبود، پیش امام رفت و آقای موسوی را معرفی کرد. من هم چیزی نگفتم. مگر دیوانه‌ام که چیزی بگویم.»
وی در مورد دوران نخست وزیری میرحسین موسوی اظهار داشت: « این‌طور نبود که اسمش در تاریخ بماند.دولتی بود که به مرحله‌ای رسید که گفت پول ندارم بجنگم. چطوری ۵۹۸ درست شد؟ آقای هاشمی، آقای زنجانی و آقای ناطق و آقای کروبی را برد به مجلس، که به امام بگویند ما پولی نداریم که به جنگ ادامه بدهیم. این دولت موفق آن دوره بود.»
غرضی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جنگ باید ادامه می‌یافت، اظهار داشت:« در چهار سالی که وزیر نفت بودم، ۱۲۰ میلیارد دلار به آقایان پرداخت می‌کردم که بجنگند. بعد اینها به سراغ من آمدند. موسوی، ناطق نوری، کروبی، هاشمی و زنجانی. آقای موسوی‌اردبیلی مدام ایراد می‌گرفت. من می‌گفتم که بیش از این نمی‌توانم پرداخت کنم. بالاخره سه‌جلسه سال ۶۳ با حضور من، آقای مهندس موسوی، آقای هاشمی و آقای موسوی‌اردبیلی تشکیل شد و دعوا بر سر اینکه آیا می‌توانی بیشتر نفت بفروشی یا خیر؟ من هم می‌گفتم امکان‌پذیر نیست. جمع سال‌هایی که من وزیر نفت نبودم، ۲۰ میلیارد دلار به دولت نرسید.اگر پول می‌رسید، این‌گونه نمی‌شد.»
‌وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه نمی‌شد نفت فروخت و مشکل سقوط قیمت بود، بیان داشت: « پس چرا من فروختم؟ نه اصلا این‌طور نیست.وقتی من وزیر نفت شدم، عربستان روزی ١٠,٥میلیون بشکه می‌فروخت و ما روزی ۳۰۰ هزار. در اوپک با عربستان درگیر شدیم که این درست نیست. ۱۷ روز من در لندن با اینها دعوا کردم. عربستان شد ۵.۵ و من شدم ٢.٥. بعد بلافاصله که من رفتم، یک کسی در ایران گفت که من روزی ۱۳ میلیون بشکه نفت می‌فروشم. همین شد که قیمت نفت سقوط کرد.وقتی من وزیر نفت شدم، اوپک ۲۴ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد، من آن را به ۱۶ میلیون بشکه رساندم.»
(+)

"Our President, analytical news site"