«عفت مرعشی» تئوریسین این منطق زمانی که رای خود را به صندوق آرا می‌انداخت از مردم خواست اگر اسم موسوی از صندوق‌ها بیرون نیامد آن‌ها به نشانه اعتراض به بیرون بیایند! نزدیک شدن به موعد مقرر یعنی زمان اعلام حکم آقازاده متهم، اظهارات مشابه این تئوری از زبان‌های مختلف در حال شنیده شدن است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ با نزدیک شدن به مرحله صدور رای برای بزرگترین پرونده امنیتی و اقتصادی کشور وکلا و خانواده متهم با هجوم به دستگاه قضایی، رسما دستگاه‌های امنیتی و عدلیه را متهم به پاپوش سازی برای آقازاده متهم کردند!

هر چند این اظهارات خلاف قانون با واکنشی از سوی دستگاه‌های مربوطه مواجه نشده اما باید گفت با توجه به "جور" بودن موارد اتهامی مهدی هاشمی در تمام حوزه‌ها از امنیتی گرفته تا اقتصادی و جاسوسی، چنین ادعاهایی شبیه به طنز و شوخی است.

محمود علی‌زاده طباطبایی، وکیل متهم پرونده، در ابتدای ماه جاری عنوان می‌کند: پرونده مهدی هاشمی از زمانی کلید خورد که احمدی‌نژاد در مناظره معروف گفت بچه‌های هاشمی چه می‌کنند؟ از‌‌ همان زمان به تمام دستگاه‌های اطلاعاتی خود اطلاع دادند بچه‌های هاشمی باید یک کاری بکنند!

گرچه علیزاده این روزها درباره هر پرونده امنیتی باز در قوه‌قضائیه اظهارنظر کرده و نیش و کنایه به این دستگاه می‌زند اما تند شدن شیب مواضع وی و اعضای خانواده م.ه برای گذاشتن حکم حداقلی و یا حتی تبرئه در جیب آقازاده متهم حکایت از این دارد که قرار است منطق "عفت مرعشی" برای بعد از حکم اجرا شود.

این منطق ۵ سال پیش یعنی دقیقا روز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ تئوریزه شد. «عفت مرعشی» تئوریسین این منطق زمانی که رای خود را به صندوق آرا می‌انداخت از مردم خواست اگر اسم موسوی از صندوق‌ها بیرون نیامد آن‌ها به نشانه اعتراض به بیرون بیایند! همسر آقای هاشمی رفسنجانی در عمل مردم را دعوت به آشوب پس از انتخابات کرد.

گرچه کارشناسان سیاسی معتقدند این اظهارات ناشی از ذهن "غیر" است اما در هر صورت مشخص شد رمز آشوب قرار بوده توسط مادر فائزه و مهدی هاشمی اعلام شود.

حالا با نزدیک شدن به موعد مقرر یعنی زمان اعلام حکم آقازاده متهم، اظهارات مشابه این تئوری از زبان‌های مختلف در حال شنیده شدن است.

بار اصلی این اظهارت را علیزاده، مهمترین وکیل م.ه بر عهده دارد. به بخشی از اظهارنظرهای اخیر او توجه کنید:

- موکلم قطعا تبرئه می‌شود.

- هیچ دلیلی در پرونده مهدی هاشمی وجود ندارد؛ خود آنها (مسوولان قضایی) اقرار می‌کنند که هیچ دلیلی در پرونده نیست.

- اتهام ارتشا به مهدی هاشمی نیز کاملا دروغ است.

- تمام ادعاها مستند به اظهارات افراد بود و تمام پاسخ‌های ما مستند به سند رسمی است.

- دستشان خالی است (مخاطب وی قطعا غیر از قوه‌قضائیه نیست).

- پرونده مهدی هاشمی مشکل اقتصادی ندارد.

- پرونده مهدی هاشمی از زمانی کلید خورد که احمدی‌نژاد در مناظره معروف گفت بچه‌های هاشمی چه می‌کنند؟ از‌‌ همان زمان به تمام دستگاه‌های اطلاعاتی خود اطلاع دادند بچه‌های هاشمی باید یک کاری بکنند!

- مهدی هاشمی در حوزه سازه‌های دریایی و سازمان بهینه‌سازی اقدامات مفید داشته است.

- آقای هاشمی را نشانه رفته‌اند، باید بگویم دعوا با آقای هاشمی از آغاز انقلاب وجود داشته است.

- ما در انتظار حکم برائت از دادگاه هستیم.

- هجمه‌های گسترده‌ای علیه فرزند آقای هاشمی وجود دارد، از برنامه‌های صداوسیما گرفته تا طومارهای امضا شده در نماز جمعه و… همگی در پی هجمه به فرزند آقای هاشمی و خود ایشان هستند.

- من معتقدم این پرونده کاملا سیاسی است.

- دلیلی در پرونده مهدی هاشمی نیست.

- فشارهایی که از یک جناح و رسانه‌ها و برخی نمایندگان مطرح شده است را می‌بینیم، البته ما ابزاری برای فشار به دستگاه قضایی نداریم چرا که ما نه رسانه‌ای داریم و نه صدا و سیما در اختیارمان است.

وکیل آقازاده متهم در حالی، طنزگونه کل پرونده موکلش را رفع اتهام می‌کند و در جایگاه قاضی می‌نشیند که پیش از این نیز مادر متهم در اقدامی مشابه همان ساعات ابتدایی آغاز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم پیش‌بینی کرد که موسوی رای "بیاورد"!

البته این اظهارات آقای علیزاده با نظرات اخیر خواهر متهم تکمیل شده است. فائزه هاشمی که خود اکنون دارای سوء سابقه بوده و بیش از ۶ ماه را در زندان گذرانده است در رابطه با پرونده م.ه می‌گوید: پرونده مهدی هیچ چیزی ندارد!

فائزه هاشمی با بیان اینکه اصولگرایان در خصوص پرونده مهدی هاشمی دستشان خالی است، گفته: آن‌ها می‌‌خواهند از طریق فشارهای سیاسی بر قاضی پرونده مهدی اثر بگذارند.

این هتاکی‌ها و توهین‌ها نه تنها فشار بر دستگاه قضا را حکایتگری می‌کند بلکه نشان می‌دهد این جماعت برای بعد از صدور حکم نیز برنامه دارند. در صورت صدور رای قاضی برای متهم، خانواده م.ه و وکلای وی با تقسیم کاری از پیش انجام شده، قرار است:

- حکم را سیاسی جلوه دهند

- حکم را ناشی از فشار اصولگرایان روایت کنند

- قوه‌قضائیه را زیر فشار سنگین حملات رسانه‌ای قرار دهند

- وکلا به بررسی حقوقی پرونده پرداخته و حملات سنگین حقوقی و شبهه‌افکنی را شروع کنند

- حکم رحیمی را به حاشیه ببرند تا فضای انتقاد به حکم مهدی هاشمی را فراهم کنند

- نظام را تهدید به افشاگری کرده و بگم بگم‌ها را راه بیاندازند و...

به نظر نمی‌رسد دستگاه قضا اجازه دهد بیش از این هتاکی‌ها و اهانت‌های اطرافیان و خانواده مهدی هاشمی ادامه پیدا کند.(*)

منبع
"Our President, analytical news site"