در شرایطی قرار است یک انتخابات دیگر و این بار در سطح شهر تهران برگزار شود که اصلاح طلبان قصد دارند همچون شورای شهر تهران، این انتخابات را به یک فضای سیاست زده تبدیل کنند. این در شرایطی است که انتخابات شورایاری های شهر تهران با هدف مداخله مردم در تصمیم گیری های شهری و اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ انتخابات شورایاری های شهر تهران در شرایطی قرار است کمتر از یک ماه دیگر در محلات شهر تهران برگزار شود که فعالیت های اخیر اصلاح طلبان نشان می دهد بار دیگر همزمان با برگزاری یک انتخابات دیگر، شبهه افکنی های اهالی این جریان آغاز شده است.

شورایاری های شهر تهران فعالیت خود را از سال ۷۹ و با برگزاری اولین دوره انتخابات این شورا آغاز کردند و ۵ سال بعد دومین دوره انتخابات شورایاری های محلات تهران برگزار شد. سومین و آخرین دوره انتخابات شورایاری ها نیز در شرایطی در سال ۸۷ برگزار شد که حالا نزدیک به ۷ سال از فعالیت دوره اخیر شورایاری های شهر تهران می گذرد و وقفه طولانی مدت در زمان برگزاری انتخابات شورایاری ها نیز به علت فشارهای سیاسی صورت گرفته بود که منجر شد احمد مسجد جامعی در مقام رئیس وقت ستاد شورایاری های شهر تهران برگزاری این انتخابات را به تعویق اندازد.
حالا اما مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران و رئیس فعلی ستاد هماهنگی شورایاری های شهر تهران از چند ماه پیش تلاش های خود را برای برگزاری انتخابات شورایاری های شهر تهران آغاز کرد و در این مسیر هرچند مخالفت هایی از سوی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به وجود آمد، اما به نظر می رسد این انتخابات طی هفته های آینده در سطح شهر تهران برگزار شود.

شبهه افکنی اصلاح طلبان در آستانه انتخابات شورایاری ها
اصلاح طلبان که برای لغو انتخابات شورایاری های شهر تهران تمام تلاش خود را به کار گرفته بودند، وقتی از تحقق این مسئله ناامید شدند روی به تعویق زمان برگزاری انتخابات آورده اند. در این راستا در شرایطی که مهلت ثبت نام شرکت کنندگان در انتخابات محلات شهر تهران تا ۱۰ بهمن ماه اعلام شده بود اما با پافشاری اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری ها که چند تن از اصلاح طلبان شورای شهر نیز در آن عضویت دارند، ثبت نام از کاندیداها برای چندمین بار تمدید شد تا شائبه حضور گسترده هواداران اصلاح طلب در انتخابات شورایاری های محلات تهران به گوش رسد. این در شرایطی است که با فشارهای به وجود آمده برای تمدید زمان ثبت نام، حق آن دسته از شهروندانی که در زمان مقرر برای ثبت نام اقدام کرده بودند، ضایع شد.
در این بین نکته دیگر اینجاست که اصلاح طلبان تلاش دارند تا انتخابات شورایاری ها را به تعویق بیندازند. حالا با این اقدامات جریان اصلاحات خبرهایی مبنی بر باند سازی در محلات شهر تهران توسط اصلاح طلبان نیز به گوش می رسد. از همین رو این شائبه زمانی قوت می گیرد که از گوشه و کنار خبر می رسد که تحرک چهره های اصلاح طلب برای ترغیب چهره های همسو به خود، جهت ثبت نام در این انتخابات تلاش می کنند.
حالا بار دیگر در شرایطی قرار است یک انتخابات دیگر و این بار در سطح شهر تهران برگزار شود که اصلاح طلبان قصد دارند همچون شورای شهر تهران، این انتخابات را به یک فضای سیاست زده تبدیل کنند. این در شرایطی است که انتخابات شورایاری های شهر تهران با هدف مداخله مردم در تصمیم گیری های شهری و اجتماعی برگزار می شود.
منبع