حسن رحیم پور ازغدی با تاکید بر این فرمایش شهید بهشتی که اگر از درون خود را اصلاح نکنیم به دست خودتان از پا می افتید، عنوان کرد: از دشمن نترسید از خودتان بترسید اگر خودتان را اصلاح نکنید به دست خودتان نابود می شوید/ شهید بهشتی در جواب سفیر انگلیس می گوید که ما واقع بین هستیم اما واقع گرا نیستیم، ما قصد تنش زدایی با ملت ها را نداریم و اگر تنشی باشد علیه کفار است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و چهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر که یکشنبه شب در مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد، با بیان این که بعد از شهادت شهدای حادثه هفتم تیر ده ها هزار نفر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند، گفت: امروز خط شهادت از ایران گسترش و به کشور های یمن، غزه و فلسطین رسیده است.
وی اظهار داشت: نقش نمادین ماجرای تروریستی سال 60 به قوت خود باقی است و جلوی انحرافات در انقلاب اسلامی ایران را این خون دادن ها گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر بازخوانی حادثه هفتم تیر در سال های اخیر بیان کرد: مواضع این شهدا یک راهکار است، در آن زمان عده ای تشنه به خون شهید بهشتی بودند و با ترور رسانه ای قصد بدنام کردن او را داشتند.
رحیم پور ازغدی با اشاره به ترور سرد و گرم صورت گرفته علیه شهید بهشتی، عنوان کرد: باید توجه کنیم که در این زمان کلاه سرمان نرود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بعد از شهادت شهدای هفتم تیر بسیاری کشته شدند و مرگ آنها سرخ نبود و بعضا مرگ سیاه و زرد بود، اظهار داشت: مرگ سراغ همه می آید، این افراد ضرری نکردند همان طور که امیرالمومنان حضرت علی (ع) بیان کرد که اینها که خون شان در راه خدا ریخت ضرر نکردند، امروز این افراد نیستند که شربت تلخ نامردی ها را بچشند.
رحیم پور ازغدی افزود: امیرمومنان حضرت علی (ع) فرمودند به خدا سوگند که شهدا به ملاقات خدا رفته و مورد عنایت خدا هستند، این دنیا دار الخوف و محل نگرانی است و شهدا از دارالخوف به دار الامن رفتند.
وی گفت: انقلاب فرانسه برای بر پایی حکومت لیبرال صدها هزار نفر را با گیوتین اعدام کرد، جناح چپ سوسیالیست شوروی کشته های میلیونی دارند، این در حالی است که در انقلاب اسلامی بعد پیروزی آن ساواک و سران رژیم طاغوتی تنها چند صد نفر آنها اعدام شدند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در کشور های غربی گروههای تحت تعلیم فعالیت های تروریستی آموزش و دوره می بینند، بیان کرد: بر اساس اسناد در دانشکده ترور آمریکای لاتین 60 هزار نفر را در غالب گروه های تروریستی آموزش دادند، گروه های ترورستی که علیه کاسترو و انقلاب های ضد آمریکایی آموزش داده می شدند.
رحیم پور ازغدی تکنیک جنگ روانی و شکنجه را از جمله فعالیت های این گروه ها دانست و اظهار داشت: تغییر واقعیت در رسانه، تکنیک اعتصاب و تظاهرات برای دولت های ضد آمریکا، آموزش ترور گرم و سرد، ترور شیمیایی بدون این که فرد متوجه شود یا شخصی متوجه کشته شدن آن شخص شود، جوخه سازی مرگ، ایجاد جنگ های قومی مذهبی و اغتشاشات از جمله این موارد است که برای بی ثباتی دو هزار نفر آموزش داده شدند.
وی افزود: این فعالیت ها برای این بود که با آموزش نظامیان کشورهای مختلف آزادی خواهان را از سر راه بردارند، آموزش کودتا، ترور، آدم ربایی، قتل عام و ترویج فعالیت های تروریستی از جمله این اقدامات بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان شهید بهشتی و آثار وی در رابطه با ولایت رهبری و روحانیت، گفت: مسائلی که شهید بهشتی در آن زمان مطرح می کند مساله دهه 90 هم هست، ایشان می فرمایند که مواضع ما دین حق است.
رحیم پور ازغدی با بیان بخش دیگری از صحبت های شهید بهشتی، مطرح کرد: ایشان می فرمایند که باید از امکانات دولت و حکومت عادلانه در جهت اسلام و مسلمین و نه تعصب شخصی استفاده شود.
وی با انتقاد از تن پروری فرهنگی و عدم تواضع و ادب در بین برخی مسؤولان گفت: نباید در برخورد با دیگران سخت گیری و بر خود راحت گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که شهید بهشتی معتقد بود که باید افکار عمومی را هدایت کرد و به هدایت اندیشید، خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که اگر لبخندی زده می شود هدف این لبخند نباید برای جذب مخاطب باشد و هدف می بایست جبهه مکتب باشد.
رحیم پور ازغدی با بیان این که خداوند به پیامبر(ص) می گوید که ابتدا مشترکات خود را به اهل کتاب بگوید و بعد اختلافات بیان شود، بیان کرد: شهید بهشتی نیز می فرمایند که اختلاف منافع، مشکل ایجاد می کند.
وی با اشاره به مساله خود انتقادی از سوی شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: ایشان معتقد هستند تا خود را اصلاح نکنیم در نتیجه به دست دشمن شکست می خوریم و این شکست ناشی از عدول ما از حق است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عدم نوآوری روش ها از سوی برخی مسؤولان گفت: برخی افراد با همان ادبیات گذشته صحبت می کنند در صورتی که رسانه ها و امکانات تغییر کرده اند، همچنین عده ای به اسم به روز بودن اصول را کنار می گذارند و همه شعارها را قدیمی می دانند و همه چیز را فدای خوشان می کنند.
رحیم پور ازغدی گروه دیگر را دارای فکر و اندیشه تنبل و مفت خور فرهنگی دانست و بیان کرد: این افراد نیز حرف های سطحی را تکرار می کنند که سی سال پیش معنا داشت و برای نسل جدید معنای دیگری دارد.
وی با بیان این که در میان مردم بودن با عوام فریبی، بازی دادن مردم و عوام زدگی تفاوت دارد، گفت: اصل بعدی مردمی بودن مسؤولان و در میان مردم بودن است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی واقع بین بودن را مهم دانست و اظهار داشت: در آن زمان عده ای واقع گرا تسلیم وضع موجود شدند، شهید بهشتی در جواب سفیر انگلیس می گوید که ما واقع بین هستیم اما واقع گرا نیستیم، ما قصد تنش زدایی با ملت ها را نداریم و اگر تنشی باشد علیه کفار است.
رحیم پور ازغدی با اشاره به واقع گرایی قبل از انقلاب آمریکا، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لانه جاسوسی تسخیر شد و امام (ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی کند.
وی با اشاره به فرمایشی از امام (ره) خطاب به مسؤولان گفت: ایشان می فرمایند که مسؤولان ما باید بدانند که انقلاب محدود به ایران نیست و نقطه شروع انقلاب اسلامی ایران شروع جهان اسلام است تا این پرچم به حضرت مهدی (عج) برسد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امام (ره) با تذکر این نکته اگر برنامه کشور را با آمریکا گره بزنید شکست خواهید خورد، خاطر نشان کرد: امام تاکید داشت که برنامه زندگی اقتصادی را بر اراده آمریکا تنظیم نکنید، مسائل اقتصادی مهم است اما اگر کسی از فکر گسترش انقلاب جلوگیری کند خیانت بزرگی را مرتکب شده است.
رحیم پور ازغدی با تاکید بر این فرمایش شهید بهشتی که اگر از درون خود را اصلاح نکنیم به دست خودتان از پا می افتید، عنوان کرد: از دشمن نترسید از خودتان بترسید اگر خودتان را اصلاح نکنید به دست خودتان نابود می شوید.
وی با بیان این که جان های ما باید تطهیر یابد، افزود: شهید بهشتی می فرماید که برای حل مسائل اقتصادی باید امکانات را به صورت برادرانه بین خودمان تقسیم کنیم و برادرانه زندگی کنیم، اگر هر چقدر هم نفت و دلار بفروشیم سیر نمی شویم باید برادرانه مصرف کنیم و تولید کل بر همه جامعه تقسیم شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که مشکلات جامعه صد در صد حل نمی شود، گفت: نباید مایوس شویم و تا زمان حکومت امام زمان (عج) باید به فعالیت و راه انقلاب ادامه دهیم.
رحیم پور ازغدی شعور، شرف و شکم را در کنار هم مهم دانست و عنوان کرد: اگر قرار بود که تنها به فکر شکم باشیم لازم نبود تا انقلاب کنیم، رابطه مسؤولان و مردم باید عینی و نه به صورت نمایشی باشد.
وی با اشاره به این سخن شهید بهشتی که فرمود برای ادامه انقلاب باید روزه مصرف بگیریم، خاطر نشان کرد: ایشان می فرماید که برای ادامه انقلاب باید از مصرف کم کرد، اگر هر فردی که بیشتر خرج می کند کم تر مصرف کند ما مستقل تر می شویم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: مساله دیگر توجه به توسعه و تولید است، همان طور که کشور چین به تولید در خانه روی آورد و الان از بزرگ ترین صادره کننده های جهان است، شهید بهشتی نیز معتقد به این مساله بودند که باید کارگاه های کوچک پارچه بافی را در خانه ها گسترش داد.(+)
"Our President, analytical news site"