علی اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسائل فنی را بررسی کرده‌ایم و به طلوع خورشید نزدیکیم، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ همچنین وزیر امور خارجه کشورمان پیش از نشست با کری در راهروی هتل بوری واژ به خبرنگاران گفت: راه‌حل‌ها را مرور کردیم، این راه‌حل‌ها به‌صورت محورهای کلی که باید از امروز تا 10 تیرماه مورد توافق قرار بگیرد و به توافق نهایی ختم شود مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر اعضای گروه 1+5 مشغول گفت‌وگو هستند، باید ببینیم چه می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بیانیه یک بیانیه مطبوعاتی خواهد بود که قرار است دوستان ما روی آن کار کنند.
مذاکرات هسته ای لوزان وارد هشتمین روز خود شده است تا دیپلمات‌ها بار دیگر رایزنی و چانه‌زنی‌ها را برای دستیابی به راه‌حل‌هایی درباره چارچوب یک توافق احتمالی و نیز نحوه ادامه مذاکرات، تداوم بخشند.
گرچه زمان مذاکرات از ضرب‌الاجل پایان مارس گذشته است، و برخی وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 همچون وانگ‌یی و لاوروف محل مذاکرات را ترک‌ کرده‌اند، اما آخرین تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌هایی به‌منظور تداوم مذاکرات تا انتهای ماه ژوئن (10 تیر) همچنان ادامه دارد.
در حقیقت، در این دور از مذاکرات نباید انتظار دستیابی به توافقی الزام‌آور برای طرفین را داشت، بلکه همان‌گونه که دیپلمات‌های ارشد کشورمان نیز بیان کرده‌اند هدف از مذاکرات لوزان2 دستیابی به فهمی مشترک و نیز راه‌حل‌هایی است تا بر اساس آنها مذاکرات هسته‌ای به‌منظور دستیابی به توافق جامع در تابستان ادامه یابد.(+)

"Our President, analytical news site"