«مگر مشایی چه گفته که به او می‌گویند انحرافی؟» ‌افزود: بانک‌ها سیاست ارزی دولت را به هم ریختند و بعد می‌گویند دولت بد عمل کرد و هاشمی به عنوان ناجی مردم معرفی شده است.

احمد بخشایش اردستانی در جلسه کرسی‌ آزاداندیشی که در سالن آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با ابراز این عقیده که «هاشمی در فتنه 88 حضور داشت» ابراز عقیده کرد: اگر هاشمی وارد انتخابات نشده بود، شورای نگهبان مدل پنج نفره را انتخاب می‌کرد، اما شورای نگهبان نمی‌داند که با وجود حضور هاشمی او را تایید صلاحیت کند یا خیر، اما به علت این‌که ما به دنبال حماسه سیاسی هستیم، هاشمی تایید صلاحیت می‌شود.
وی معتقد است: اگر هاشمی نمی‌آمد، مشایی هم نمی‌آمد و حماسه سیاسی هم شکل نمی‌گرفت.
وی با بیان این‌که «هاشمی از استوانه‌های نظام است و نشان داد که می‌تواند موجی را شکل دهد» در عین حال ابراز عقیده کرد: اما اگر هاشمی انتخاب شود بین هاشمی و مجلس تنش به وجود می‌آید.
این عضو کمیسیون امنیت گفت: محصول هاشمی، خاتمی و محصول خاتمی، احمدی‌نژاد است.
وی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: دانشجویان تهران به هاشمی خیلی اقبال دارند اما وی کهولت سن دارد.
وی با اشاره به شرایط موسوی و کروبی «بعد از شکست‌شان در حرکت‌های خیابانی» پیش‌بینی کرد: اگر هاشمی بیاید و کلید را به دست بگیرد موسوی و کروبی را آزاد خواهد کرد.
وی در ادامه ابراز عقیده خود افزود: هاشمی خودش نمی‌خواست به انتخابات ورود پیدا کند، اما فشار از جانب دولت و جبهه پایداری باعث ورود وی به انتخاب شد.
بخشایش اردستانی با بیان این‌که «امسال اصولگرایان اشتباه سال 84 اصلاح‌طلبان را انجام دادند و طمع قدرت‌شان زیاد شده است» افزود: همه اصولگرایان آمده‌اند اما شکست می‌خورند؛ احتمال می‌دهیم اصولگرایان جلیلی را پیش می‌اندازند، اما قالیباف و رضایی به هیچ وجه کنار نخواهند کشید؛ مگر این‌که قالیباف رد صلاحیت شود.
به گزارش ایسنا وی گفت: در انتخابات سال 88 داخلی‌ها بیشتر تنش را به وجود آوردند و بعد رسانه‌های خارجی مانند بی‌بی سی و صدای امریکا جنبش سبز را بزرگ کردند.
وی با بیان این‌که «مگر مشایی چه گفته که به او می‌گویند انحرافی؟» ‌افزود: بانک‌ها سیاست ارزی دولت را به هم ریختند و بعد می‌گویند دولت بد عمل کرد و هاشمی به عنوان ناجی مردم معرفی شده است.
بخشایش اردستانی در مورد حضور احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات معتقد است: احمدی‌نژاد دلیل خود را گفت و وقتی می‌گوید مشایی همان احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد همان مشایی است، اگر شورای نگهبان مشایی را رد صلاحیت کند پس احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کرده است. احمدی‌نژاد جذب مشایی شده است. فضای دو قطبی انتخاب نیز حول مشایی و هاشمی خواهد بود.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: قرار بود قانون انتخابات اصلاح شود و کسی که قبلا رییس‌جمهور بوده دیگر نتواند در انتخابات شرکت کند، مانند انتخابات امریکا، اما قانون انتخابات با موانعی روبه‌رو شد.