در پی انتشار عملکرد ۱۰۰ روزه هلال احمر و شائبه‌هایی که در این زمینه به وجود آمده بود مدیرکل سابق روابط عمومی جمعیت هلال احمر در مصاحبه‌ای اعتراضی بر این عملکرد انتقاد آورده کرده بود و عنوان داشت که ۹۰ درصد گزارش ۱۰۰ روزه مدیریت جدید هلال احمر شامل اقدامات مدیران دولت دهم بوده است. براین اساس وحید رحمتی رودسرس مدیرکل جدید روابط عمومی هلال احمر توضیحاتی را ارائه کرد.

وی، با اشاره به اینکه ما در زمینه تهیه گزارش ۱۰۰ روزه هلال احمر هیچ قصد و غرضی نداشتیم، گفت: اگر شائبه‌ای برای کسانی در این مورد پیش آمده است عذرخواهی می‌کنیم و اذعان می‌کنیم که تمام تلاش‌های مدیران سابق هلال احمر قابل تقدیر است و اگر امروز نیز به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم مدیون زحمات مدیران گذشته و علی‌الخصوص امدادگران پرتلاش هلال احمر هستیم.

رحمتی تصریح کرد: فعالیت در جمعیت هلال احمر امری مقدس است و مسلماً بعد از فعالیت مدیران کنونی نیز هر موفقیتی که در آینده برای جمعیت حاصل شود نتیجه موفقیت‌های گروهی مدیران گذشته و حال خواهد بود و این در شرایطی است که مهمترین عنصر در جمعیت هلال احمر امدادگران آن هستند.

در این راستا جمعیت هلال احمر متنی کامل در توضیح بیشتر درباره ایجاد شائبه در زمینه ارائه عملکرد ۱۰۰ روزه این جمعیت به رئیس جمهور منتشر کرده است که متن این مطلب به شرح ذیل است.

جایگاه هلال احمر مرهون تلاش‌های همه اعضای این نهاد مردمی است

جمعیت هلال احمر ایران در طول حیات ۹۱ ساله خود فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت‌‌سر گذاشته و در این مدت پله‌های ترقی بسیاری را پیموده است و همه این موفقیت‌ها را نه مدیون افراد و دولت‌ها، بلکه با توجه به رسالت بی‌طرفی و بی‌غرضی خود، مدیون حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خالصانه مردم در کمک به کشورهای مختلف و از همه مهمتر تلاشهای خالصانه امدادگران و نجاتگران و نیروهای صف خود در هر دوره و هر زمان بوده است.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر زیرسوال بردن «گزارش ۱۰۰ روزه هلال احمر» ، باید این گونه پاسخ داد: از آنجا که مدیران کنونی این جمعیت به ضرس قاطع به اهداف اصلی آن یعنی رعایت اصول هفتگانه بی‌غرضی، بیطرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان‌شمولی پایبند بوده و هستند، لذا در ارایه گزارش صد روزه این جمعیت هم، نه فعالیت‌های انجام شده از قبل در این نهاد را نادیده گرفته و نه قصد داشته و دارند تا خدمات انجام شده را به اسم فرد یا افرادی تمام کنند، بلکه نه تنها این خدمات را در مالکیت این جمعیت نمی‌دانند که همه آنچه تا کنون در این سازمان مردمی رخ داده است را مرهون افرادی می‌داند که در صف خدمت‌دهی به همنوعان خود در میهن و جای جای جهان، جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهند..

پس بهتر است مصداق این حدیث نبوی را در باب نیت برای خود یادآور شویم که " إنما الأعمال بالنیّات..." همه اعمال ما به نیت اصلی ما بستگی دارد و اگر امروز سعادت یافته‌ایم که لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تن کنیم و اگر نیت ما به عنوان یک ایرانی انقلابی، به‌حق؛ خدمت مخلصانه به این آب و خاک باشد، چه تفاوتی برای ما می‌کند خدمتمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی در چه دوره و زمانی انجام شود و در اصل چه ضرورتی دارد تا خدمات صادقانه نهادی که بی‌طرفی شعار اصلی آن است را دستاویز بازی‌های کودکانه عده‌ای کنیم تا موجبات خسران و وقت‌کشی حتی یک لحظه از خدمت به مردم را فراهم کند.

به هر روی هلال احمر ایران نه در ۸۰ روز، نه در ۱۰۰ روز و نه در حدود یک قرن گذشته مایملک فرد یا افرادی نبوده که امروز گزارش عملکرد آن هم بخواهد به اسم آنها تمام شود و هر آنچه این روزها در این نهاد مردمی شاهد آن بوده و خواهیم بود، به عنوان نمونه رسیدن به موفقیت در هیات حاکمه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر را مدیون سال‌های سال خدمت بی‌وقفه همه امدادگران و تلاشگران و در کنار آنها مدیران و مسئولانی است که زندگی خود را شبانه‌روز وقف خدمت به مردم کرده‌اند.

از آن جمله است کمک‌رسانی به قحطی زدگان سومالی و سیل‌زدگان پاکستان که اگر نبود کمک‌های بی‌وقفه مردمی و امدادگری‌های شبانه‌روزی نیروهای صف جمعیت هلال احمر هیچگاه ایران در میان جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ‌ جهان قد علم نمی‌کرد و صدها و هزاران عملکرد و دستاورد و موفقیت حاصل شده در این جمعیت...

طبیعی است نهاد ارزشمندی چون هلال‌احمر همواره مورد توجه بوده و از حساسیت‌های قابل توجهی نیز برخوردار است، اما نه ما و نه هیچ‌یک از مسئولان کنونی این نهاد مردمی فراموش نمی‌کنیم که این نهاد مردمی بر پاشنه نیروهای خدوم خود استوار است و ما جز خدمتگزاری ساده، جایگاهی نداریم و شکرگذار همین مقداریم... (اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر کشور)