معاون وزیر امور خارجه گفت: اواخر همین هفته مذاکرات کارشناسی در وین انجام و زمان بعدی مذاکرات دو هفته آینده مشخص می‌شود این مذاکرات طی یک جلسه سه جانبه بین ظریف‌،اشتون و کری برگزار خواهد شد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سید عباس عراقچی پیرامون برگزاری دور بعدی مذاکرات اظهار داشت: دور بعدی مذاکرات کارشناسی اواخر هفته جاری در وین انجام می‌شود.
وی ادامه داد: زمان بعدی مذاکرات سه جانبه ظریف، اشتون و کری طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده در پاسخ به این سوال که نماینده روسیه اعلام کرد مذاکرات تا 90 درصد به نتیجه رسیده است آیا این موضوع را تیم مذاکره کننده ایران نیز تایید می‌کند پاسخ داد: من به این درصدها خیلی اعتقادی ندارم مهم این است که مسیر مذاکراتی را تا حد زیاد طی کرده‌ایم اما این که به توافق رسیده‌ایم یا خیر محل سوال است.
عراقچی اضافه کرد: در برخی جزییات به توافق رسیده‌ایم اما در مسائل اساسی اختلافاتی وجود دارد و هنوز توافقی حاصل نشده است.
معاون وزیر خارجه با اشاره به این که هنوز تا رسیدن به نتیجه فاصله داریم افزود: این فاصله ممکن است به سرعت طی شود و یا زمان زیادی برای رسیدن به نتیجه نیاز باشد.
وی ادامه داد: البته امیدواریم تا مهلت مقرر یعنی سوم آذر توافق حاصل شود.
عراقچی در مورد اختلافات عمده بین ایران و 1+5 مانند ظرفیت غنی سازی گفت: در این رابطه گزینه‌ها و موارد مختلفی مطرح است که برخی از آن‌ها برای ما قابل قبول نیست و برخی برای طرف مقابل و برخی برای تیم مقابل اما اختلافات اساسی کماکان به قوت خود باقی است و امیدواریم در جلسه سه جانبه آینده که بین (ظریف، اشتون و کری) برگزار می‌شود توافقاتی حاصل شود.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده با بیان این که تقریبا در هیچ موضوعی به توافق نرسیده‌ایم تصریح کرد: احتمال تمدید مذاکرات نیز از هیچ یک از طرفین وجود ندارد و طرفین مذاکره کننده مصمم هستند تا قبل از سوم آذر (مهلت مقرر) به جمع بندی‌های لازم برسند لذا چون هنوز امیدواری برای رسیدن به توافق است احتمال تمدید مذاکرات در دستور کار هیچ یک از طرفین نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران