رییس جمهور تصریح کرد: خط لوله گاز موجب ایجاد امنیت شده و صلح‌آفرین است و کسانی که مدعی دوستی با ملت ایران و پاکستان هستند، اگر با این پروژه همراهی نمی‌کنند نباید کارشکنی کنند.

رییس جمهور احداث خط لوله صلح را یک واقعه تاریخی برای دو ملت بزرگ ایران و پاکستان و همه ملت‌های منطقه دانست و گفت: اجرای این پروژه نشان دهنده عزم قاطع ملت‌های منطقه برای همکاری، همدلی و تقویت پیوندهای برادرانه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله صلح (انتقال گاز ایران به پاکستان) با تبریک این رویداد بزرگ و تاریخی به دو ملت ایران و پاکستان و ملت های منطقه، گفت: اتفاقی که امروز افتاد صرفاً برقراری یک خط لوله گاز نیست، بلکه برقراری اینگونه ارتباطات در زمینه‌های مختلف گاز، نفت، تجارت، تبادلات فرهنگی و سیاسی حاکی از پیوندهای عمیق ملت‌های منطقه است که در حقیقت یک روح، مکتب و راه واحدی را می‌پیمایند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت‌های منطقه خاستگاه فرهنگی مشترکی دارند، اظهار داشت: همه ما با یکدیگر برادر هستیم و آنچنان که عقل اقتضاء می‌کند و تجربه هم نشان داده، مسایل منطقه فقط و فقط با برادری، همدلی و همکاری‌های همه ملت‌های منطقه حل خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه پیمودن راه پیشرفت و ترقی و استقرار امنیت کامل در سایه همدلی، برادری و همکاری ملت‌های منطقه است، تصریح کرد: خط لوله صلح نشان دهنده این نگاه و اراده دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان برای تقویت همکاری‌ها و برادری است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بر همگان آشکار شده که دست های بیگانه از راه‌های دور به دنبال ایجاد فاصله، تفرقه و درگیری بین ملت‌های منطقه برای بست سلطه خود و چپاول ثروت ملت‌های منطقه هستند، اظهار داشت: تنها راه صیانت از استقلال، هویت، فرهنگ، ثروت و موجودیت ملت‌های منطقه، همدلی، همکاری و وحدت است.

دکتر احمدی نژاد گفت: باورم این است که اگر ملت‌های منطقه داشته‌ها و ثروت‌های خود را در خدمت همکاری و رشد ملت‌های منطقه قرار دهند، منطقه ما در علم، صنعت، پیشرفت، آبادانی و بهداشت و درمان نیازی به وابستگی به دیگران ندارد؛ دیگرانی که حتی دارو را با تحمیلات سیاسی به ملت‌ها می‌فروشند.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه ملت‌های منطقه باید مکمل هم بوده و در کنار یکدیگر قرار داشته باشند، اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای منابع و استعدادهای طبیعی و انسانی ارزشمندی هستند که با استفاده از آنها می‌توانند نیازهای یکدیگر را تأمین کنند؛ البته همه کشورها از چنین ویژگی‌هایی برخوردار هستند و باید در این مسیر گام برداشت.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خط لوله گاز نمونه‌ای از اراده دو ملت ایران و پاکستان برای استفاده از همه ظرفیت‌ها در جهت تکمیل و پیشرفت یکدیگر و تأمین نیازهای خود و بی‌نیاز شدن از کسانی است که به دنبال تحمیل و تسلط بر ما هستند، گفت: خط لوله گاز اقدام بزرگی است و می‌تواند با توافق سایر کشورها به شرق و شمال پاکستان امتداد پیدا کند و مانند تار و پودی ملت‌ها را به یکدیگر مرتبط سازد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه این پروژه برادری، صلح و پیشرفت دو ملت و ملت‌های منطقه را تضمین خواهد کرد، اظهار داشت: ما با یکدیگر برادر هستیم و مطمئنم هیچ عامل خارجی نمی‌تواند روابط عمیق تاریخی و برادری دو ملت ایران و پاکستان را مخدوش سازد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز کسانی به بهانه‌های گوناگون علاقمند هستند تا در امور کشورهای ما کنند، خاطر نشان کرد: عده‌ای با پیشرفت ایران و پاکستان و سایر کشورها و ملت‌های جهان مخالف هستند و در این مسیر به عنوان نمونه برای اعمال فشار و جلوگیری از پیشرفت ملت ایران موضوع هسته‌ای را بهانه‌ قرار دادند و حتی به این بهانه با احداث خط لوله گاز هم مخالفت می کنند، در حالی که خط لوله گاز هیچ ارتباطی به موضوع هسته‌ای ندارد و با گاز طبیعی نمی‌توان بمب اتمی ساخت؛ بنابراین نمی‌توانند و اجازه ندارند با احداث خط لوله مخالفت کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: خط لوله گاز موجب ایجاد امنیت شده و صلح‌آفرین است و کسانی که مدعی دوستی با ملت ایران و پاکستان هستند، اگر با این پروژه همراهی نمی‌کنند نباید کارشکنی کنند.

دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: انتظار داشتیم شرکت‌های آنها در پروژه احداث خط لوله گاز از ایران به پاکستان سرمایه‌گذاری کنند، چرا که گاز می‌تواند موجب رفاه، آبادانی، پیشرفت و صلح شود و آنان اگر واقعاً به دنبال صلح هستند مناسب بود که در این پروژه مشارکت کنند؛ اما امروز که این کار را انجام ندادند اجازه ندارند کارشکنی کرده و یا تبلیغات منفی انجام دهند.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد تا پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان به دست متخصصین دو کشور به سرعت کامل شده و جریان گاز هرچه زودتر برقرار شود تا مردم پاکستان از آن بهره‌مند گردند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اهتمام آصف‌علی زرداری و دولت پاکستان برای اجرای خط لوله صلح گفت: شهادت می‌دهم که جناب آقای زرداری و همکارانشان، پیگیری مستمری در اجرای این پروژه داشتند و اصرار دارند که خط برق نیز بین دو کشور متصل شود تا فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت و رفاه مردم پاکستان فراهم گردد.