رادیو فردا مدعی شد که پرفسور مولانا به جای «رویکرد انتقادی» نسبت به سیاست های غلط کاخ سفید، «رویکرد انتقامی» را در دستور کار خود قرار داده است.

سایت رادیو فردا در یادداشت 15 سپتامبر (24 شهریور) خود به فحاشی علیه پرفسور حمید مولانا پرداخته و وی را به دلیل قبول سمت مشاور رئیس جمهوری اسلامی ایران به «همکاری با دیکتاتورها[!]» متهم کرد.
رادیو فردا با به کار بردن عناوین توهین آمیزی چون مهره کلیدی در ماشین تبلیغاتی نظام اقتدارگرا، سوء استفاده کننده از آزادی و حاکمیت قانون، راحت طلب، خودفروخته و ... برای پرفسور حیمد مولانا، تلاش کرد تا چهره این شخصیت علمی را در نظر مخاطبان خود مخدوش سازد.
ارگان رسانه ای سیا نوشت: « چرا کسانی که رشد علمی و شخصیتی خود را مرهون جامعه باز ایالات متحده و رعایت قانون در این کشور هستند در خدمت دشمنان این کشور قرار گرفته‌اند و تنفر از این کشور را اشاعه می‌دهند؟».
در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که مولانا به جای «رویکرد انتقادی» نسبت به سیاست های غلط کاخ سفید، «رویکرد انتقامی» را در دستور کار خود قرار داده است.
گفتنی است، این همه توهین و فحاشی از سوی مدعیان آزدی عقیده و بیان علیه این شخصیت علمی و دانشگاهی، تنها به علت مخالفت پرفسور مولانا با سیاست های استعماری و امپریالیستی آمریکا و حمایت وی از انقلاب و مردم ایران صورت می گیرد.