دو تن از حامیان فتنه در این گفتگو اذعان نموده‎اند که در موضوع "رفع حصر سران فتنه" مطالبه عمومی وجود ندارد و دولت یازدهم نیز از عزم جدی برای این کار برخوردار نیست.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ وب‌سایت «جرس» از پایگاه‎های اینترنتی جریان فتنه، در گفتگو با دو تن از چهره های اپوزیسیون به موضوع "رفع حصر" پرداخته است.
«کوروش زعیم» (عضو جبهه ملی) و «نرگس محمدی» (فعال حقوق‎بشری حامی فتنه) در این گفتگو اذعان نموده‎اند که در موضوع رفع حصر سران فتنه، مطالبه عمومی وجود ندارد و دولت یازدهم نیز از عزم جدی برای این کار برخوردار نیست.


کوروش زعیم به وب‎سایت جرس گفت: «رفع حصر، اولویت دولت روحانی نیست و رئیس جمهور نمی‌خواهد در این زمینه خود را با مخالفان‌ سیاسی‌اش درگیر کند. آنچه برای دولت روحانی مهم است، رعایت اولویت‎هاست. در حال حاضر اولویت به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای و برداشتن تحریم‌هاست که موجودیت دولت روحانی به موفقیت در آن بستگی دارد... روحانی به نظر می‌رسد که این را خوب می‌داند و خودش را آلوده درگیری‌های رفع حصر و ایجاد جبهه جدیدی علیه خودش نمی‌کند.»
نرگس محمدی نیز در پاسخ به این پرسش پایگاه جرس که "چرا در دوره دولت آقای روحانی گشایشی در مورد موضوع حصر رخ نداده؟" اظهار داشت: «دولت به جامعه مدنی در ایران بی‎توجه است و البته این رویکرد عدم توجه تنها مختص به دولت نیست، بلکه به عموم جامعه ایران بازمی‌گردد. به عبارت دیگر، فعالان سیاسی و مدنی، روشنفکران و علما هم اراده‌ای برای برخورد با این مسأله از خود نشان نمی‌دهند... نه تنها دولت اهتمام جدی برای رفع حصر ندارد، بلکه متأسفانه جامعه مدنی ایران هم از همین اندک فضایی که در دولت یازدهم ایجاد شده استفاده نکرده‌اند.»

منبع

"Our President, analytical news site"