چند وقت پیش بود که معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد، "عبدالحسین هراتی" را به عنوان سرپرست اداره کل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب کرد و متعاقب انتشار سوابق و مواضع‌ وی علیه نظام جمهوری اسلامی، با قبول اشتباه در این انتصاب، وی را از این مسئولیت برکنار و بدون هیچ توضیح قانع کننده‌ای مبنی بر انتصاب فردی هتاک به امام و مسؤولین نظام، تقصیر را به گردن استعلام نهادهای امنیتی انداخت.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از مشرق، و نهادهای امنیتی نیز بدون هیچ پاسخی در رد یا تایید اظهارات طه هاشمی، ترجیح دادند گزینه سکوت را انتخاب کنند، لذا هنوز هیچ نهادی دلیل قانع کننده‌ای مبنی بر چرایی سپردن مسؤولیت به چنین شخصی را تبیین نکرده است!
با وجود اینکه ابهامات زیادی در مورد اینگونه انتصابات در دانشگاه آزاد و دیگر نهادهای دولتی وجود دارد، تصاویر حاکی از حضور هراتی در یکی دیگر از نهادهای مهم کشوری است، نهادی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام!
تصاویر منتشر شده از دیدار هیات پارلمانی ایتالیا با هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که فرد مذکور از افراد نزدیک و معتمد هاشمی است و در حلقه مشاوران و معتمدان ایشان جای دارد!

سناتور «اتئوره روزاتو» رییس گروه دوستی پارلمانی ایتالیا و ایران در مجلس سنای ایتالیا در روز دوشنبه "15 اردیبهشت‌ماه" با هاشمی رفسنجانی دیدار کرد و در این دیدار عبدالحسین هراتی در کنار دیگر مشاوران هاشمی رفسنجانی دیده می‌شود!
وجود هراتی در میان افراد مورد اعتماد هاشمی رفسنجانی سوالات زیادی را ایجاد می‌کند و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید پاسخ بدهد چرا افرادی را در کنار خود قرار می‌دهد که اهانت به امام خمینی (ره)، اتخاذ مواضع تند علیه نظام جمهوری اسلامی و اهانت به مراجع اعظام جزو لاینفک شناسنامه آنها است؟
آیا هاشمی رفسنجانی نیز به مانند طه هاشمی از سابقه هراتی بی اطلاع است؟

آیا هاشمی رفسنجانی از برکناری هراتی از دانشگاه آزاد اطلاعی ندارد؟

چرا هاشمی رفسنجانی باوجود حضور در هیئت رییسه دانشگاه آزاد و اطلاع از افتضاح بوجود آمده در انتصاب هراتی، بازهم به دنبال نشان دادن وی در حلقه اول معتمدان خویش است؟

با وجود انتشار خبر برکناری هراتی، چرا نهادهای امنیتی مانع از حضور چنین شخصی در نهاد مهمی همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌شوند؟

آیا چنین رفتارهای متناقضی از سوی مسؤولین ارشد نظام اسلامی، سبب بی اعتماد شدن مردم به اشخاص متخلف و نظام اسلامی نمی‌شود؟

چرا دیگر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور چنین فردی در حلقه اول رییس مجمع هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند و اعتراضی نمی‌کنند؟
و ...