فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که عربستان سعودی با زیرپا گذاشتن تمام اصول شرعی و انسانی به یمن حمله کرد گفت: آل سعود در معرض سقوط واضمحلال است و تحلیل گران منطقه ای و فرا منطقه ای به آن اذعان دارند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در ششمین جشنواره علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که در سالن همایش صدرا برگزار شد با بیان اینکه دغدغه مشترک همه پاسداران و مومنین انقلابی باید پیشرفت انقلاب اسلامی به سمت اهداف خودش که پاسداری از انقلاب و کمک به حرکت پرشتاب آن و حفظ دستاوردهای آن است باشد گفت: حفظ دستاوردها یک عرصه و پیشرفت و حرکت کردن به سمت اهداف عرصه دیگری است که باید به آن توجه ویژه شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید براین مطلب که در هر عصر و زمان مطالب مهمی وجود داشته و باید روی موضوع خاصی متمرکز شد گفت: در این مقطع از انقلاب اسلامی باید در عرصه جهاد علمی متمرکز بود و این باید به دغدغه مشترک هر نیروی مومن و انقلابی تبدیل شود. مطلبی که رهبر انقلاب در روز پاسدار در سال 90 تاکید کردند این بود که حقیقت انقلاب اسلامی یک حرکت پیش رونده و پیش برنده است و دغدغه ما باید محقق کردن آن باشد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دینی بودن و دینی ماندن، مردمی بودن و مردمی ماندن، استقلال از شرق وغرب و فرا ملی بودن را از جمله مهم ترین خصوصیات انقلاب اسلامی برشمردند خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محدود به عرصه های داخلی نمی شوند و فرا ملی بودن آن در بیان حضرت امام (ره) و رهبرمعظم انقلاب بارها مورد توجه قرار گرفته است که ایشان آرمان نظام جمهوری اسلامی را ایجاد تمدن اسلامی دانستند که در حال حاضر ما با آن فاصله داریم اما این هدف نهایی ما است و در این راه متناسب با استعدادها باید تلاش شود.
سردار جعفری با بیان این سوال که باید بدانیم الزام اصلی فراملی بودن انقلاب اسلامی است و ایجاد تمدن اسلامی چیست گفت: درگیری های نظامی، دفاعی و امنیتی که در سال های اول انقلاب شاهدش بودیم، به لطف خون شهدا امروز در حال کمتر شدن است که آن دوران مرحله اول انقلاب بود. ما در دهه اول انقلاب یک جنگ داشتیم و بعد از آن نیز با مسائل امنیتی مختلف رو به رو شدیم.
وی با بیان این مطلب که امنیت و سلامت جامعه دو مسئله بسیار مهم و دو الزام قطعی برای پیشرفت هر جامعه ای است گفت: به برکت خون شهدا و تلاشها و مجاهدت ها ما توانستیم از مراحل اول و دوم انقلاب عبور کنیم اما این بدان معنا نیست که کار تمام شده است. انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام جمهوری اسلامی مستقر شده و ریشه هایش بسیار مستحکم است و طبق بیان رهبر انقلاب ما از مرحله اول و دوم انقلاب عبور کرده و امروز نوبت رشد این نهال است که نیاز به تلاش دارد.
سردار جعفری لازمه رشد در عرصه های مختلف از جمله سلامت و امنیت را حرکت جهادی برشمرد وافزود: بدون حرکت جهادی امکان ندارد بتوانیم به اهداف انقلاب اسلامی دست یابیم. کلمه جهاد که در قرآن آمده است نباید به اشتباه به معنی فقط مبارزه سخت با دشمن معنی شود و این در حالی است که مقاتله که در قرآن نیز آمده است این معنا را می دهد اما جهاد یک کلمه عام است که مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی یکی از مصادیق آن است.
وی در همین زمینه افزود: ما باید در عرصه های مختلف جهاد فرهنگی، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی وجهاد علمی داشته باشیم وحرکت غیر جهادی ما را به اهداف والای انقلاب نمی رساند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هدف و انقلابی که به رهبری حضرت امام (ره) رخ داد اسلامی بوده و است گفت: ما در موضوعات مختلف قید اسلامی را داریم و باید علم اسلامی نیز داشته باشیم که بوعلی سینا یک دانشمند اسلامی بود.
وی با بیان این مطلب که جهاد علمی برای انقلاب اسلامی و برای آن هایی که اهل جهاد هستند در نظر گرفته شده است به ویژگی های حرکت جهادی اشاره کرد وگفت: خدایی بودن که نتیجه آن نشان دادن راه ها برای مجاهد است، سخت کوشی و تلاش و پدیدار شدن مخالفت ها و دشمنی های سنتی سه ویژگی مهم حرکت جهادی است. این که ما در کشور مشکل بودجه داریم و یا سیستم ها و روش ها که بعضاً معرضانه است و نمی گذارد منابع به سمت تحقیقات هدایت شود یک واقعیت است و باید این مخالفت ها را شناخت و در حرکت های جهادی با آن مقابله کرد.
سردار جعفری در همین زمینه افزود: اگر ما در حرکت جهادی به محض اینکه به چنین سدهایی برخورد کردیم متوقف شویم، حرکت جهادی ما متوقف شده و ما دیگر مجاهد نیستیم. ما خدا را به جهت نعمت ولایت، اسلام و جمهوری اسلامی شکر می کنیم و راه شکر گذاری برای این نعمت ها حرکت های جهادی است که توفیق و نصرت الهی در این مسیر شامل حال ما شده و می شود.
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی در 2 بعد بیرونی و داخلی پیش رفته است گفت: در بعد بیرونی انقلاب اسلامی به خوبی پیش رفته و می رود و موتور محرک آن ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار است. نقش مردم در این بعد، مقاومت در برابر زورگویی های دشمن است که این حرکت، یک حرکت جهادی محسوب می شود.
وی با تاکید براین مطلب که هدایت و ایستادگی رهبر انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را دراین دو بعد ایفا کرده است افزود: انقلاب اسلامی در بعد خارجی به خوبی در حال پیش روی است و دشمنان ما و در راس آن ها آمریکایی ها به قدرت ملت و انقلاب اسلامی اذعان داشته و این اقتدار را قبول کرده اند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با خطاب به دشمنان منطقه اسلام و شیعه اعم از اسرائیلی و مسلمان گفت: عربستان ها پا جای پای اسرائیل صهیونیست می گذارد. هر چه انقلاب جلوتر می رود مخالفین نمایان تر شده و دست آن ها رو می شود و دیگر کسی نمی تواند خود را در پرده نفاق پنهان کند که این امر از خاصیت های انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به حوادث منطقه گفت: عربستان با زیرپا گذاشتن تمام اصول شرعی وانسانی به یک کشوری مانند یمن که به دنبال استقلال خود است حمله کرده و آن ها را بمباران می کند و برخی به خاطر ملاحظاتی که انقلاب اسلامی در این عرصه دارد صحبت هایی را انجام نمی دهند که دیگر باید این ملاحظات شکسته شود.
وی با اشاره به این که یمن وحرکت هایی که برادران ما در حزب الله لبنان و منطقه انجام می دهند برگرفته از انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: تسلط مردم یمن برکشور خود اتفاق بسیار مهمی است وامروز آل سعود در معرض سقوط و اضمحلال و تحلیلگران منطقه ای و فرامنطقه ای به آن اذعان دارند.
وی در همین زمینه گفت: درعراق چه کسی تصور می کرد که این وضعیت پیش بیاید و عراقی که یک روز با حضور حاکمی ظالم با ایران می جنگید به یک کشور همدل با ایران تبدیل شود. این همدلی بسیار مهم است و ما امروز با مردم کشور سوریه، مردم یمن و مردم تمام کشورهایی که در برابر استکبار ایستاده اند همدل هستیم واین همدلی لطف حضرت حق است.
سردار جعفری در ارتباط با بعد داخلی انقلاب اسلامی گفت: بعد درونی انقلاب بسیار مهم است واگر به آن توجه نشود بعد بیرونی به تنهایی نمی تواند به تمدن اسلامی بیانجامد.
وی با انتقاد از برخی که فقط پیشرفت را بدون اسلام مدنظر دارند گفت: ما اگر با الگوهای غربی پیشرفت کنیم و ضوابط اسلامی را در آن مدنظر نداشته باشیم پیشرفتمان ناقص است.
فرمانده کل سپاه در پایان جهاد اجتماعی را مهم ترین انتظاری دانست که خدای متعال از مسلمان مومن واقعی دارد گفت: خدمت به جامعه و مردم از مصادیق اجتماعی جهاد است که در نهایت به مجموعه اهداف انقلاب اسلامی وصل می شود. در آیه 15 سوره حجرات خداوند متعال مجاهدت را شرط صداقت در ادعای ایمان می داند و نتیجه آن این است که اگر ما مجاهدت با جان و مال نداشته باشیم ایمانمان واقعی نیست.(+)

"Our President, analytical news site"