چندی پیش دولت آمریکا در اقدامی‌غیرمنتظره تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه مردم کوبا را پس از ۶۰ سال لغو کرد.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ این اقدام در برهه زمانی کنونی، برخی از تحلیل‌گران مسائل سیاسی را به این نتیجه رساند که آمریکا با این حرکت می‌خواهد از سویی می‌خواهد شیوه مقابله با حکومت کوبا را تغییر دهد و از سویی دیگر به صورت غیرمستقیم پیامی‌را به برخی کشورها از مجله ایران برساند و بگوید که به دنبال لغو تحریم‌های این کشور است.

در این میان، شبکه دولتی «بی بی سی فارسی» که سابقه سیاهی در تاریخ معاصر ایران دارد، شروع به فضاسازی رسانه‌ای نموده تا در نگاه و محاسبات مقامات جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا انحراف ایجاد کند.

در ذیل تصاویر برخی از خبرها، گزارش‌ها و یادداشت‌های منتشر شده در سایت «بی‌بی‌سی فارسی» با تیترهای جهت‌دار و هدفمند آمده است:

قابل بیان است، بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه در روزهای اخیر با اشاره به آغاز روابط سیاسی کوبا و آمریکا، تلاش می‌کنند این فکر را در ذهن مسئولان و مردم ایران قرار دهند که امکان برقراری رابطه سیاسی ایران و آمریکا نیز وجود دارد، اما از آنجایی که اختلافات کشور کوبا با ایالات متحده آمریکا بسیار متفاوت با اختلافات (بهتر است بگوییم تضاد) عمیق ایران و آمریکا است، باید گفت که هیچ تشابه‌ای بین این دو موضوع وجود ندارد و از نظر منطقی برقراری ارتباط بین این دو دولت غیرممکن به نظر می‌رسد.

امروزه شبکه‌های فارسی‌زبان بیگانه در همان جهت عمل می‌کنند که چندی پیش امام خامنه‌ای نسبت به آن هشدار داده بودند. مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با جمعی از مسئولان کشور فرموده بودند “… دشمنان می‌خواهد در محاسبات مقامات جمهوری اسلامی‌ایران تغییر و اختلال ایجاد کند …”؛ و «بی‌بی‌سی فارسی» دقیقاً در همین راستا در روزهای اخیر با بیش از ۱۵ خبر و گزارش و یادداشت به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این موضوع پرداخته و در این جهت گام برداشته است.

منبع: امپرتوری دروغ

"Our President, analytical news site"