مسئول کمیته اقتصادی ستاد جلیلی با بیان اینکه فقرزدایی و ارتقای معیشت از مؤلفه‌های اصلی انقلاب است، گفت: پویایی اقتصاد اولویت ماست.

محمد هادی زاهدی وفا مسئول کمیته اقتصادی ستاد سعید جلیلی عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور در نشست خبری خبرگزاری فارس، ضمن تشریح برنامه‌های اقتصادی جلیلی، اظهار داشت:‌ رویکردی که آقای جلیلی تاکنون مطرح کرده، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بوده است و ما به دنبال این هستیم که این گفتمان مطرح شود و مؤلفه‌های اصلی امام و رهبری را می‌خواهیم به صورت مصداقی دنبال کنیم.

زاهدی وفا با بیان اینکه عدالت برای ما در حوزه اقتصاد یک مؤلفه اصلی است، تاکید کرد: فقرزدایی، محروم‌زدایی، ارتقاء رفاه و معیشت عمومی و حل مشکلات مردم از مؤلفه‌های اساسی گفتمان و انقلاب است.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد جلیلی با بیان اینکه ما باید کارنامه موفقی در حوزه اقتصاد داشته باشیم تا کارآمدی انقلاب اسلامی را اثبات کنیم، ادامه داد: باید بتوان در حوزه اقتصاد اهداف انقلاب اسلامی را تحقق بخشید و ورود سعید جلیلی و تیم همراهش هم در همین راستا بوده تا انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی گامی رو به جلو بردارد.

وی افزود: دولت‌‌های بعد از انقلاب روند تکاملی داشته‌اند و در واقع همه دولت‌ها باید تکامل ‌یافته‌تر و پیشرفته‌تر از دولت‌های پیشین باشند.

زاهدی وفا با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: بنده پیگیر عقبه فکری و تئوریک هدفمندی یارانه‌ها از سال 83 تا سال 85 بودم و مجموعه اطلاعات آن را جمع‌آوری کردم و زمانی که در وزارت اقتصاد بودم آن تجربه را عملی و عینی کرده و آن را در قالب لایحه‌‌‌ای تقدیم کردیم.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد جلیلی با بیان اینکه متاسفانه هدفنمندی یارانه‌ها به یک بحث سیاسی تبدیل شد و روح اقتصادی در آن کمتر مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: برنامه‌های توسعه در مجموع روند تکاملی داشته چرا که شاهد بودیم در برنامه اول انسجام اقتصادی چندانی وجود ندارد.

وی بازسازی و تحول در نظام اداری را لازمه کارآمد کردن نظام اداری دولت عنوان کرد و افزود: اگر از تغییر ساختار نظام اقتصادی و تصمیم‌گیری صحبت می‌کنیم بخاطر آن است که در جمع‌بندی متوجه شدیم که این ساختار توان تأمین اهداف بلند را ندارد و از این رو باید بر روی قطار دولت بازبینی صورت گیرد.

زاهدی وفا با تاکید بر اینکه اگر مدیران ارشد بانکی از صلاحیت عمومی برخوردار نباشند، طراحی‌های اقتصادی شما نیز از بین خواهد رفت، به وقایع اقتصادی 2 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مدیران ارشد اقتصادی باید از نظر تخصص و تعهد منطبق با مؤلفه‌های انقلاب باشند.

مسئول کمیته اقتصادی ستاد جلیلی با طرح این پرسش که آیا نحوه تصمیم‌گیری در کشور کارآمد است و نظام تصمیم‌گیری در صورت بروز مشکل اقتصادی می‌تواند به موقع تصمیم‌گیری کند یا خیر، گفت: وقتی مشکل ارزی در کشور ایجاد می‌شود تیم اقتصادی بی‌توجه از آن می‌گذرد تا مشکل حاد شود و می‌گویند ظاهرا دولت به مرخصی رفته است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای هدفمندی یارانه‌ها از سر اجبار و نه اختیار است، تصریح کرد: حوزه اقتصاد می‌طلبد که شما آن را به صورت دائمی رصد کنید تا در موقع لازم بتوانید اقدام مناسب انجام دهید.

زاهدی وفا بر همین اساس افزود: اگر دولتی بگوید که تا آخر برنامه ثابتی داریم باید در حوزه اقتصادی آن دچار تردید شد، چرا که اقتصاد یک امر کاملا پویا است، گفت: پویایی برنامه اقتصادی از اولویت‌های ما است.