پس از تلاش ناکام جمهوری ‌آذربایجان برای برگزاری به ‌اصطلاح کنگره یهودیان جهان در باکو در سال ۲۰۰۵، تلاش برای برگزاری رژه همجنس‌بازان دومین اشتباه باکو از این دست بود.

مقامات جمهوری ‌آذربایجان ابلاغ کردند: رسانه‌ها تا می‌توانند علیه ایران تبلیغ کنند ولی از هرگونه تبلیغ علیه ارمنستان و اشغالگر خواندن این کشور خودداری کنند.

مقامات جمهوری ‌آذربایجان پس از ناکامی در برگزاری رژه همجنس‌بازان به تمام شبکه‌های تلویزیونی این کشور ابلاغ کردند که تبلیغات علیه ایران را افزایش داده و با توجه به حضور میهمانان غربی و مسیحی از هرگونه تبلیغ علیه ارمنستان و اشغالگر خواندن این کشور خودداری کنند.

بر اساس گزارش منابع محلی، جمهوری ‌آذربایجان برای برگزاری رژه همجنس‌بازان به رژیم صهیونیستی، فدراسیون بین‌المللی همجنس‌بازان و شورای اروپا تعهد داده بود اما پس از تشدید اعتراضات مردمی مجبور شد از موضع خود عقب‌نشینی کند، بویژه اقدام محافل مردمی در گرجستان و ارمنستان در سرکوب همجنس‌بازان، باکو را در وضعیت دشواری قرار داد.

پس از تلاش ناکام جمهوری ‌آذربایجان برای برگزاری به ‌اصطلاح کنگره یهودیان جهان در باکو در سال ۲۰۰۵، تلاش برای برگزاری رژه همجنس‌بازان دومین اشتباه باکو از این دست بود.
بر اساس این گزارش، مقامات جمهوری‌ آذربایجان که از افشاگری‌های رسانه‌های اسلامی و ایرانی درباره نقش رژیم صهیونیستی در برگزاری مسابقه یوروویژن و رژه همجنس‌بازان خشمگین شده‌اند به شبکه‌های تلویزیونی دستور دادند ضمن تشدید تبلیغات دائمی علیه ایران، به هر قیمتی از ایرانیان باکو در حمایت از یوروویژن مصاحبه اخذ کنند. شبکه‌های تلویزیونی جمهوری ‌آذربایجان از جمله «آینس» نیز که از یافتن ایرانیان در «کریستال‌هال» محل برگزاری یوروویژن ناامید شده‌اند با سد کردن راه ایرانیان در نقاط مختلف شهر آنها را به حمایت از یوروویژن تشویق می‌کنند.

این در شرایطی است که گزارش‌ها حاکی است مسابقه یوروویژن نه تنها مورد استقبال مردم جمهوری ‌آذربایجان قرار نگرفته، بلکه به جای ۳۰ هزار توریست مورد انتظار باکو از اروپا، کمتر از یکهزار توریست به باکو آمده‌اند.