به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛«قاطعیت و انقلابی بودن رهبر ایران موجب شده طرف غربی برخی توقعات اولیه خود را کنار بگذارد»/وباما تصور می‌کند ایران تغییر کرده اما آمریکا معمولاً هرگز به درستی جریانات را در خاورمیانه پیش‌بینی نکرده است. دولت‌های قبلی آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه همواره منتظر نقطه عطف در خاورمیانه بوده‌اند اما خورشید آمریکا هرگز طلوع نمی‌کند

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روزنامه آمریکایی سیاتل تایمز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای نوشت: از این سخنان می‌توان فهمید رهبر ایران هنوز آمریکا را دشمن اصلی خود می‌داند، دوم اینکه غرب بیش از (آیت‌الله) خامنه‌ای خواستار رسیدن به توافق است؛ زیرا وی گفت: «من هرگز در مورد مذاکره با آمریکا خوشبین نبوده‌ام».
این روزنامه می‌نویسد: مواضع رهبر ایران به هیچ وجه تغییر نکرده است. این موضوع نشان می‌دهد چرا مذاکره‌کنندگان غربی مجبور بودند بسیاری از مطالبات اولیه خود را کنار بگذارند. آمریکا از ابتدا بر پایان برنامه هسته‌ای ایران و تعلیق غنی‌سازی اصرار داشت، اما برای اینکه ایران از مذاکرات خارج نشود واشنگتن در این مورد تسلیم شد.
سومین درس از سخنان رهبر ایران این بود که (آیت‌الله) خامنه‌ای خواستار اعتماد تمام و کمال غرب بود در حالی که در عوض بیشترین میزان نارضایتی را نشان می‌دهد.
روزنامه آمریکایی می‌افزاید: او در سخنانش احساس برتر بودن مذهبی را نسبت به غرب دارد و بارها گفته که غرب باید به کلی همه تحریم‌ها را در روز امضای توافق لغو کند و هیچ ناظری نمی‌تواند تأسیسات نظامی ایران را بازدید کند.
سیاتل تایمز خاطرنشان کرد: چهارمین نکته در سخنان رهبر ایران این بود که آمریکا و ایران واقعیت‌های متفاوتی را می‌بینند و آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند.
این روزنامه در پایان نوشت: اوباما تصور می‌کند ایران تغییر کرده اما آمریکا معمولاً هرگز به درستی جریانات را در خاورمیانه پیش‌بینی نکرده است. دولت‌های قبلی آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه همواره منتظر نقطه عطف در خاورمیانه بوده‌اند اما خورشید آمریکا هرگز طلوع نمی‌کند.(+)

"Our President, analytical news site"