وقتی آقای روحانی در مناظره زنده تلویزیونی، قضیه کوی دانشگاه را مطرح کرد، گفت که من احساس می‌کنم شما می‌خواستید به دانشجویان حمله گازانبری کنید که بنده هم به ایشان گفتم شما نیت‌خوانی هم بلدید و بعد از آن آیه‌ای از قرآن را به کار بردم. در برنامه بعدی آقای روحانی این موضوع را بدتر از گذشته ادامه دادند، اما بعد از برنامه ایشان به من گفتند من نمی‌خواستم حرف را اینطور عنوان کنم. من هم پاسخ دادم که جلوی ۵۰ میلیون این حرفها را می‌زنید و بعد از برنامه مقابل دو نفر این را می‌گویید

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛در همایش هادیان سیاسی که توسط شهرداری تهران برگزار شده بود، مسئولان شهرداری از خبرنگاران خواسته بودند که اخبار را منتشر نکرده و خبر تهیه شده توسط روابط عمومی شهرداری را بر روی خروجی های خود قرار دهند.

با این حال یکی از خبرنگاران متعهد یکی از خبرگزاری ها، اقدام به انتشار صحبت های قالیباف کرده است اما این خبر هم، چند ساعتی بیشتر دوام نیاورد و دسترسی به آن از سوی خبرگزاری مذکور مسدود شده است. گویا انتشار سخنان قالیباف، رابطه سست و حداقلی میان دولت و شهرداری را خدشه دار می کند که مسئولان شهرداری را اینگونه به تقلی انداخته است.

در این خبر آمده است:

شهردار تهران در همایش هادیان سیاسی گفت: بعد از مناظره انتخاباتی، آقای روحانی به من گفت ” نمی‌ خواستم حرف را اینطور عنوان کنم ” ؛ من هم گفتم: جلوی ۵۰ میلیون نفر این حرفها را می‌زنید و حالا، مقابل دو نفر این را می‌گویید!

قالیباف در پاسخ به سوال دیگری درباره مناظره اش با روحانی در زمان انتخابات گفت: وقتی آقای روحانی در مناظره زنده تلویزیونی، قضیه کوی دانشگاه را مطرح کرد، گفت که من احساس می‌کنم شما می‌خواستید به دانشجویان حمله گازانبری کنید که بنده هم به ایشان گفتم شما نیت‌خوانی هم بلدید و بعد از آن آیه‌ای از قرآن را به کار بردم. در برنامه بعدی آقای روحانی این موضوع را بدتر از گذشته ادامه دادند، اما بعد از برنامه ایشان به من گفتند من نمی‌خواستم حرف را اینطور عنوان کنم. من هم پاسخ دادم که جلوی ۵۰ میلیون این حرفها را می‌زنید و بعد از برنامه مقابل دو نفر این را می‌گویید!

وی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: چرخش دولت یعنی چرخش نظام؛ این نظر رهبری انقلاب است و همگی باید کمک کنیم، اما اگر احساس کنیم خطایی در دولت اتفاق می‌افتد، حتماً یکی از منتقدان جدی خواهیم بود.

شهردار تهران درباره میزان هزینه‌هایی که در ستادهای انتخاباتی وی صرف شده، گفت: اول باید این را بگویم که فکر نمی‌کردم که حتی ۱۰ درصد رای بیاورم! از طرفی دیگر بنده به هیچ وجه از پول بیت‌المال برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری استفاده نکردم. هر کجا مطلع شدم کسی در این رابطه کاری کرده و از بیت‌المال خرج کرده، عزلش کردم و یا برخورد بدی انجام دادم. شب قبل انتخابات اعضای ستاد را جمع کردم و به آن‌ها گفتم شما مجبور نیستید به من رای بدهید و آزاد هستید به هر کسی که صلاحیت دارد، رای بدهید.