یک عضو حزب اعتماد ملی می‌گوید مجموعه نیروهای حامی روحانی در خراسان‌رضوی، وحدت نظری درباره گزینه استانداری ندارند.

محمدصادق جوادی حصار (مدیر روزنامه توقیف شده توس) به «پیام نو» گفته است: در ستاد آقای روحانی در خراسان دو طیف وجود داشتند. طیف اصولگرای این ستاد را آقای عسکری نمایندگی می‌کرد. طیف اصلاح‌طلبان هم البته در ستاد انتخاباتی زیر مجموعه آقای عسکری محسوب می‌شدند، اما یک طیف مستقل هستند. الان که بحث انتخاب استاندار در میان است، طیف اصلاح‌طلبان ستاد آقای روحانی یک لیست ارائه داده است که در آن لیست نام آقایان مهرعلیزاده و رسولی و امینی وجود دارد. اصولگرایان ستاد آقای روحانی هم به همین شکل گزینه‌های خودشان را دارند. بنابراین در مجموعه نیروهای حامی آقای روحانی وحدت نظری وجود ندارد.

وی می‌افزاید: در مجموع از آخرین برآیندی که از مجموعه ستاد آقای روحانی بیرون آمد، بصورت ترمیمی و علاوه بر آن لیست‌هایی که ارائه شده بود آقای نوروززاده و یکی دو نفر دیگر مطرح شدند که به این مسئله هم هنوز توجه چندانی نشده است، یعنی هنوز این پیشنهادات هم توسط دولت جدی گرفته نشده است.

جوادی حصار می‌گوید: به نظر می‌رسد که دولت قصد دارد تا این موضوع را به صورت فرسایشی ادامه دهد تا این گروه‌ها از سطح مطالبات خود دست بردارند و به کف آن برسند و متقاعد بشوند به نیرویی که دو طرف بگویند فعلا خیرالموجودین است.

وی این را هم گفته‌ که «در همین انتخابات اخیر، ۲ نامزد جدی انتخابات از مشهد بودند. به همین دلیل شهر مشهد و استان‌خراسان‌رضوی به دلیل همین ویژگی‌ها محل تضارب جدی افکار گرایش‌های سیاسی بوده و هست. در همین انتخابات آقای روحانی رای اول را در مشهد آورد، اما به هر تقدیر در این شهر ۴۸ درصد آرا متعلق به جناح مقابل آقای روحانی بود و آنها با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارند تلاش می‌کنند تا پایگاه‌های خود را در این حوزه حفظ کنند.»

یادآور می‌شود پیش از این برخی خبرها حاکی از آن بود که گرایش شخص رئیس‌جمهور به اسماعیل نجار استاندار فعلی است. ظاهرا این تصمیم‌نهایی هم شده بود و قرار بود اعلام شود اما به دلایل نامعلوم به تأخیر افتاد. در همین حال طیف کارگزارانی و حامی هاشمی به تیمور علی عسکری گرایش دارد اما اصلاح‌طلبان نیز ترجیح می‌دهند گزینه‌های خود آنان استاندار شود.

منبع:کیهان