نمایندگان روحانی مجلس طی تذکری به رئیس‌جمهور اعلام کردند: چرا معاون رییس جمهور با شکستن احترام مراجع عظام و جامعه مدرسین چنین دیداری را انجام داده است؟

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از فارس، متن کامل تذکر نمایندگان روحانی مجلس به رئیس‌جمهور درباره دیدار جهانگیری با یوسف صانعی به شرح زیر است:

جناب آقای جهانگیری هفته گذشته با اعلام اینکه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید در قم حضور یافته علیرغم این که برخی از مراجع تقلید، اعطای وقت به ایشان را مشروط به عدم دیدار با فردی که در سایه تبلیغات فتوای شاذ توسط رسانه های بیگانه و روزنامه های زنجیره ای افراطی، مشهور به مرجعیت شده کرده بودند، اما معاون محترم رییس جمهور پس از دیدار با مراجع عظام تقلید، در آخرین برنامه به دیدار فردی می رود که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ٨٨ طی نامه ای رسمی خطاب به مردم اعلام کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده و پس از جلسات متعدد، آقای صانعی فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت است.

حال چرا معاون رییس جمهور با شکستن احترام مراجع عظام و جامعه مدرسین چنین دیداری را انجام داده است؟

لازم به یادآوری است که امام خمینی (ره) پیش از این در خصوص خلع مرجعیت فرد دیگری توسط جامعه مدرسین در سال های نخست انقلاب وقتی عده ای قصد تخریب این جامعه علمی و فقهی را داشتند، فرمودند: "مگر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نبودند که وقتی یک روحانی به ظاهر در منصب مرجعیت از اسلام و انقلاب فاصله گرفت، او را به مردم معرفی کردند، اگر خدای نکرده اینها (جامعه مدرسین) شکسته شوند، چه نیرویی جای آنان را خواهد گرفت؟ و آیا ایادی استکبار، روحانی نماهایی را که تا حد مرجعیت تقویت نموده است، فرد دیگری را بر حوزه ها حاکم نمی کنند." (صحیفه امام جلد ٢١ ص ٢٨٨)

آیا این دیدارها منجر به شکسته شدن حکم جامعه مدرسین که امام امت و رهبر معظم انقلاب ما را از آن بر حذر داشته نمی شود؟ بنابراین ضمن تشکر از حضرتعالی در رعایت این اصل در سفر اخیرتان به قم، لطفا تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه بدهید.

به گزارش فارس، حجج‌الاسلام آشتیانی، سالک، حسینی، آقاتهرانی، حسینیان، نبویان، رسایی، ناصری، بزرگواری، طاهری، میرقسمت موسوی، موسوی لارگانی، غضنفرآبادی، وحید احمدی، امیری، سلیمی، کیائی نژاد، پژمانفر، عبادی، موسوی‌نژاد، سبحانی‌نیا، رجایی و موسی احمدی این تذکر را درباره دیدار جهانگیری با صانعی به رئیس‌جمهور ارائه کردند.