«معاون رئیس‌جمهور به احترام قانون که مه آفرید امیرخسروی متهم اصلی پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی را به چوبه دار سپرد، معاون خود را بر کنار کند.»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از کیهان، سایت انتخاب که از دولت حمایت می‌کند با انتشار این مطلب نوشت: یکی از متهمان پرونده مذکور حمید-پ قائم‌مقام سابق بانک مرکزی و از جمله مدیران دولتی است که در جریان رسیدگی به پرونده تخلف بانکی 3 هزار میلیاردی بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

انتخاب افزود: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، نوبخت معاون برنامه‌ریزی رئيس جمهور در اقدامی عجیب، ضمن ابقای آقای «پ» به عنوان «معاون برنامه‌ریزی» معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، چند سمت مهم دیگر به وی داده است.

نامبرده در حال حاضر با حفظ سمت، در پست‌های مختلفی چون «رابط دولت و بانک توسعه جهانی» و همچنین نماینده نوبخت در شورای گفت‌وگو مشغول فعالیت است. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که نوبخت از مجموعه فعالیت‌های نامبرده در دولت گذشته مطلع بوده و انتصابات وی به این سمت‌ها در همان ایام، محافل خبری را دچار حیرت کرد.

در ادامه این تحلیل آمده است: با اعدام مه‌آفرید مطالبات جامعه برای برخورد با متهمان دیگر این پرونده شدت یافته و طبعاً آقای نوبخت باید در این مورد پاسخ دهند که در چنین شرایطی که مه‌آفرید به چوبه دار سپرده شده، چرا باید یکی از متهمین این ماجرای ننگین، معاون ایشان باشد؟ این انتظار از آقای نوبخت است که اگر ایشان را به دستگاه قضایی معرفی نمی‌کند، لااقل برای جلوگیری از بدنام شدن دولت نسبت به برکناری وی اقدام کند.

یادآور می‌شود اخیراً صادق زیباکلام از مدعیان حمایت از دولت نیز در مصاحبه با شفاف‌نیوز اعدام مفسد اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی را زیر سؤال برد و اتهامات نامبرده را گنگ و نامفهوم اعلام کرد.