حمایت وی و پسرش از تحصن دانشجویان حامی میر حسین موسوی در دانشگاه مازندران را می توان محرک اصلی آشوبها در فتنه 88 دانست

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از سایت بلاغ ، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید؛ سرپرست وزارت علوم تغییرات در سطح روسای دانشگاه ها را آغاز کرد و وزیر علوم این تغییرات را با داس تدبیر خود با شدت ادامه داد تا جایی که نحوه عزل و نصب ها، موجبات اعتراض تشکل های دانشجویی ،نمایندگان مجلس و مراجع تقلید را درپی داشت و حتی مرجعی چون آیت الله مکارم شیرازی در خصوص دلیل امتناع خود از ملاقات با وزیر علوم گفت: من دیدم ملاقات با ایشان تأیید آن عزل و نصب‌هاست و در پیشگاه خداوند متعال مسئولم و لذا ملاقات را نپذیرفتم چرا که عزل و نصب های زیاد ایشان نه به مصلحت نظام و نه به مصلحت دانشگاه و دانشجویان عزیز است.
دو سوم اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با انتقاد از عزل و نصب‌های بی‌رویه در دانشگاه‌ها خواستار توقف این روند شدند و این عزل و نصب ها بدون هیچ اثر و توقفی ادامه یافت تا این سونامی بزرگ به دانشگاه مازندران برسد ،دانشگاهی که بعنوان دانشگاه مادر و منتخب استان می باید نقش کلیدی و موثری در آموزش عالی و تولید تفکر انقلابی را در استان ایفا کند.
دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران در روزهای پایانی سال 92 به عنوان سکاندار این دانشگاه معرفی شد، تا روند تغییر و تحولات وانتصاب چهره های تندرو در دولت یازدهم ادامه یابد.
حضور دکتر اصغری در جریان تحصن دانشجویان دانشگاه مازندران پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال88 ، ابهاماتی را برای این انتصاب بوجود آورد.
حمایت وی و پسرش از تحصن دانشجویان حامی میر حسین موسوی در دانشگاه مازندران را می توان محرک اصلی آشوبها در فتنه 88 دانست, شناسایی دکتر اصغری و فرزندش به عنوان عاملین اصلی آشوب های 88 در دانشگاه مازندران باعث متواری شدن وی و فرزندش از دانشگاه شد!
به طور قطع، حضور فعالانه وی در ستاد و سخنرانی انتخاباتی میر حسین موسوی در این دانشگاه و حمایت از جریان فتنه و همچنین حضور فرزند وی در زمان نام نویسی هاشمی رفسنجانی در جمع حامیان وی سبب شد تا جایگاه کلیدی سرپرستی دانشگاه مازندران با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کابینه حسن روحانی به او سپرده شود.
با جان گرفتن جریان منتسب به هاشمی رفسنجانی در استان مازندران پس از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، رخنه جناح حامی فتنه در مراکز آموزش عالی استان به ویژه دانشگاه مازندران، زمینه سازی برای حضور هرچه بیشتر جریان ضد انقلاب در میان دانشجویان، تقویت افکار و نظریات مغایر با ولایت فقیه را میتوان از جمله اهداف حامیان دکتر اصغری برشمرد.
سفر6ماهه آقای اصغری به کانادا به همراه فرزندش به بهانه ادامه تحصیل و پروژه و تمدید دوباره این مدت و اقامت فرزند وی پس از فتنه 88 در کانادا ابهامات دیگر را در افکار عمومی بسیاری از چهره های علمی دانشگاه به همراه داشت.
شنیده های حاکی از آن است که دکتر اصغری با یکی از شهرداران که به دلیل حمایت از جریان فتنه رد صلاحیت شده بود و اعضای رد صلاحیت شده شورای شهر یکی از مناطق و "ع.ح" یکی از سران اصلی فتنه 88 در هادی شهر نیز نشست هایی داشته است و این نشست ها و شب نشینی های جناحی اصلاح طلبان افراطی فشارهایی را به بدنه تا حدی اعتدال گرای دولت و استانداری مازندران به همراه داشت.
در یکی ازسایتهای حامی بی قید و شرط دولت یازدهم خبری منتشر شد که "یکی از ویژگی انتخاب دکتر اصغری این است که ایشان برخاسته از متن دانشگاهیان است و به طور قطع با همکاری و همراهی بخش اعظم جامعه دانشگاهی مواجه می شود؛ دکتر اصغری چهره ای اعتدالی، علمی، ارزشی، با تجربه و کارآمد است و غالب دانشگاهیان ایشان را به سلامت نفس و تعهد اخلاقی می شناسند".
حال سوال اینجاست؛ اصحاب قلم و غالب دانشجویان دانشگاه مازندران باید آن روز را به خاطر بیاورند که دانشجویان با حمایت این فرد و پسرش که نقش فرزند وی کاملا مشهود بود در آن روز با برنامه ریزی و نقشه ای از پیش تعیین شده برخی از دانشجویان دانشگاه مازندران را از سر جلسه امتحان بلند کردند و باعث تشویش و زد و خورد و درگیری در دانشگاه شدند!
هنوز ریش سفیدان منطقه آقمشهد شهرستان ساری بیاد دارند که در همان زمان سخنان فتنه گون دکتر اصغری بر منبر مسجد چه سر و صدایی به پا کرد تا جائیکه همان ریش سفیدان و بزرگان روستایی بخاطر آن اهانت ها، وی را از منبر مسجد به پایین کشاندند!
حتما علماء و بزرگان استان مازندران بخاطر دارند که وی برخلاف اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص انحراف آیت الله منتظری مراسمات مختلفی به پا کرد و زیر علم آیت الله منتظری و در حمایت از نظرات غیر انقلابی وی سخنرانی آتشین به پا می کرد! حال چطور دکتر اصغری را چهره ای اعتدالی، ارزشی و با تعهد اخلاقی و انقلابی بر می شمرند جای بسی تامل دارد!(اسناد موارد ذکر شده در دفتر پایگاه خبری بلاغ محفوظ است)
تاریخ استان مازندران به خاطر ندارد که دکتر اصغری پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه 88 به عنوان خیانت و جنایت در حق مردم و نظام اسلامی از مواضع خود اعلام برائت کند.
حال بدون در نظر گرفتن مخالفت ایشان با احداث یادمان شهدای گمنام در دانشگاهها بخصوص دانشگاه مازندران با توجه به موارد فوق در سال مزین به نام فرهنگ می توان کرسی ریاست دانشگاه مازندران به عنوان یک مرکز بزرگ فرهنگی، دانشگاهی که وظیفه تربیت نیروهای متعهد و انقلابی را برای انقلاب اسلامی به عهده دارد به وی سپرد؟!